Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گفت: افزایش آبدهی قنوات تا ۲۵۰ لیتر در ثانیه و کشت ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی از مزایای طرح لایروبی قنات ها دراستان چهارمحال وبختیاری بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جادکشاورزی استان ، سید طاهر نوربخش افزود: برای لایروبی و مرمت این قنات ها ۵ میلیارد ریال هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی برای مرمت و لای‌روبی ۱۵۰ رشته قنات دیگر در استان ۶ میلیارد تومان تأمین اعتبار نیاز است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی افزود: از مجموع ۸۴۱ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری در پی خشکسالی‌های چندساله اخیر در منطقه یک سوم از این تعداد قنات‌ کاملاً خشک شدند و مابقی بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش آب‌دهی دارند.

 

48

کلید واژه‌ها : استان چهارمحال و بختیاری -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد