Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان با تأکید بر اینکه جاده‌سازی، احداث راه‌آهن و فعالیت‌های عمرانی پیشرفت است نه توسعه، گفت: محقق شدن توسعه در گرو نیروی انسانی و تحقیق و پژوهش است.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت ظهر چهارشنبه 22 آذر در آئین اختتامیه هفته پژوهش استان همدان، با بیان اینکه توسعه هر کشور با علم و دانش و نیروی انسانی آن کشورها ایجاد می‌شود، افزود: داشتن ذخایر طبیعی و خدادادی مبنای توسعه نیست چرا که توسعه با علم و پژوهش اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه کشورهایی که ادعا دارند با علم و دانش به توسعه رسیده‌اند حتی به اندازه یک سلسله از حکومت‌های ایران عمق ندارند، تصریح کرد: بر اساس گفته‌ یکی از بزرگان اگر ایران بمیرد تمدن مرده و اگر عربستان بمیرد خیانت نیز مرده است.

وی با بیان اینکه پرفسور زلفی‌گل و همه اساتید علمی دانشگاه‌ها و دانشجویانی که در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند، همگی از افتخارات شهر ما هستند، تأکید کرد: ما با داشتن پیشینه و اشخاصی چون بوعلی‌سینا، خیام، رازی و ابوریحان امروزه باید در امر پژوهش و تحقیق سرآمد باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در سند چشم‌انداز 1404 باید شمار محققانی که علمشان به بار نشسته و تولیداتشان تجاری شده، مشخص باشند، یادآور شد: برای دانشگاه‌ها اعتبارات پژوهشی خوبی داریم اما در اعتبارات بودجه پژوهشی ادارات باید کاملا جذب پژوهش شوند؛ در حال حاضر یک درصد اعتبارات ادارات به پژوهش اختصاص دارند که در برخی موارد این یک درصد هم جذب نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در کارگروه پژوهش مدیران هر سازمان به همراه مشاور و معاون پژوهشی ایشان باید حضور داشته باشند، بنده هم آماده و علاقمند هستم در جلسات کارگروه حضور پیدا کنم و موانع و مشکلاتی که مطرح می‌کنند را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: همدان با داشتن بیش از 2300 عضو هیئت علمی و 9 هزار دانشجوی ارشد و دکتری ظرفیت خوبی برای توسعه پژوهش‌ها و کاربردی کردن آنها دارد.

نیک‌بخت تصریح کرد: نباید هر ساله در هفته پژوهش شمار مقالات بازتاب داشته باشد بلکه شمار محصولات تجاری شده و همچنین میزان بازتاب محصولات باید مدنظر قرار گیرد.

وی با ابرازامیدواری از راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی D8 و نقش آن در توسعه اعلام کرد: حوزه پزشکی نیز در این دانشگاه بین‌المللی فعال خواهد شد.

استاندار در پایان گفت: علاوه بر پیشرفت در امور عمرانی باید در توسعه شهر نیز ورود پیدا کنیم چرا که توسعه موجب ثروت‌آفرینی خواهد شد که جز با پژوهش محقق نمی‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ساخت این مرکز در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۶۰۰ متر با ۲ طبقه از سال ۱۳۹۶ آغاز و در اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید. 

محمد مهدی مجذوبی افزود: برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت ، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که با توجه به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان را خیر نیک اندیش مرحوم «نعمت الله سلطانی» هزینه کرده بود به نام ایشان نامگذاری شد و مابقی از محل منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی فراهم شد.

در این مراسم از خانواده خیر نیک اندیش مرحوم نعمت الله سلطانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود