Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:27:52 GMT

اتمام پروژه فرهنگسرای بانه تا دو سال دیگر

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۷۰۹۶

اتمام پروژه فرهنگسرای بانه تا دو سال دیگر

سنندج- رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بانه گفت: پیش بینی می شود پروژه فرهنگسرای این شهرستان تا اواخر سال ۹۸ به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، حمیدرضا خوشبخت امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در بانه  با بیان اینکه در این شهرستان ،حوزه فرهنگی متناسب با حوزه تجاری و اقتصادی رشد نکرده است، گفت: ایجاد زیرساخت های فرهنگی یکی از مسائل ضروری در هر جامعه ای است بنابراین پروژه فرهنگسرای بانه هم در راستای این موضوع کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اجرای پروژه فرهنگسرای شهرستان بانه آغاز شده و پیش بینی می شود تا اواخر سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه اواخر سال ۹۴ اعلام شد،گفت: هزار و ۶۸ اثر شامل ۵۹۸ اثر به زبان فارسی و ۴۷۰ اثر به زبان کردی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

خوشبخت عنوان کرد: بعد از داوری های انجام شده ۷۳ اثر در بخش های داستان،مقاله و کودک و نوجوان به مرحله نهایی و ارائه در جشنواره پذیرفته شد.

وی اظهارداشت: با توجه به رایزنی های انجام شده قرار است دبیرخانه دائمی این جشنواره در اختتامیه راه اندازی شود و به همین دلیل نیازهای سخت افزاری براساس استانداردهای لازم این کار به بنیاد داستان نویسان کشور انعکاس داده شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بانه ادامه داد: ارسال آثار به زبان فارسی در این دوره جشنواره نسبت به دوره گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

خوشبخت اضافه کرد: خوشبختانه جشنواره داستان بانه جایگاه مطلوبی در کشور پیدا کرده و حتی بسیاری از استان های کشور از آن الگو گرفته و اقدام به اجرای جشنواره ای در حوزه داستان کردند.

وی با بیان اینکه نیازاصلی برگزاری هر برنامه ای تامین منابع مالی است، گفت: یکی از خواسته ها و برنامه های ما مشارکت مردم هم در حوزه مادی و هم معنوی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است.

وی عنوان کرد: زمانی که دبیرخانه دائمی جشنواره داستان بانه راه اندازی شود بودجه مستقلی برای آن تعریف خواهد شد و همین امر باعث استمرار این رویداد فرهنگی در سنوات آینده خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بانه با اشاره به اینکه یکی از سیاست های وزارت ارشاد واگذاری برنامه های فرهنگی و هنری به مردم است، گفت:امیدواریم در اختتامیه  دبیری این جشنواره به یکی از فعالان حوزه داستان نویسی واگذارشود.

خوشبخت اظهارداشت: وقتی اساسنامه جشنواره داستان بانه تدوین شود تمامی کارها بر این اساس پیش خواهد رفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال

 غفارزاده در جلسه شورای بهره‌برداری شرکت  آب منطقه‌ای که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت منابع آب تبریز اظهار کرد: متاسفانه نبود رینگ به دور کلانشهر تبریز تامین آب شرب سال قبل را مشکل‌ کرد در حال حاضر رینگ جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر مسافت به اتمام رسیده و در برنامه داریم تا رینگ شرقی را قطعا تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به رواناب تنها ۵۲ درصد مخازن سد‌های استان پر شده اضافه کرد: سال گذشته سال بسیار سختی بود و با تداوم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز و گاه مصرف بی‌رویه خاطرنشان کرد: علی‌رغم باور عمومی بارندگی‌های پراکنده روز‌های اخیر اثربخشی ناچیزی بر مخازن سد‌ها داشته که امیدواریم شهروندان با خودداری از مصارف غیرضروری یاریگر کارکنان صنعت آب استان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه