Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@04:26:33 GMT

(بشنوید) بعد از خوردن غذا این کار ها را نکنید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۷۹۹۱

‍‍‍‍‍‍

(بشنوید) بعد از خوردن غذا این کار ها را نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این هشدار جدی است؛ به این استان‌ها سفر نکنید!

شاید این اولین بار است که اوج سفر‌های جاده‌ای سال در ۲۹ اسفند با بزرگ‌ترین پیش‌بینی سیل سال همزمان می‌شود.

به گزارش فارس، سازمان هواشناسی برای خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد در روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند هشدار قرمز صادر کرده است.

احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گستردۀ معابر، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و تخریب سازه‌های موقت و سبک در کمین این استان‌هاست.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارندگی نقطه‌ای در مناطقی به ۳۰۰ میلیمتر هم خواهد رسید؛ بارندگی چندساعته که در حالت عادی معادل باران ۴ سال برخی از مناطق غربی کشور است!

امدادگران هلال احمر در استان‌های کشور هم در حالت آماده باش کامل هستند و رئیس سازمان امداد و نجات استان‌های فارس، اصفهان و کردستان را نیز مستعد وقوع سیل خوانده است.

هشدار برای ۵ استان

هواشناسی استان خوزستان درباره طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده و استاندار خوزستان تمام مرخصی‌های مدیران و تیم‌های امدادی و ستاد مدیریت بحران را لغو کرده است.
هواشناسی ایلام هم درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و امکان سرریز سد ایلام هشدار داده است؛ ایلامی‌ها و مسافران باید در این استان در انتظار رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد‌های شدید و احتمال ریزش تگرگ باشند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری این استان را کانون اصلی بارش‌های این سامانه خوانده و از مسافران خواسته تا از اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های خودداری کنند؛ بارش‌ها در استان تا اواخر تعطیلات نوروزی همراه با کاهش دما و وزش باد شدید ادامه دارد.

هواشناسی لرستان نیز آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال طغیان برخی رودخانه‌ها را از جمله مخاطرات سامانه بارشی در این استان عنوان کرده و گفته که این شرایط در نیمه جنوبی استان نمود بیشتری خواهد داشت. در این استان هم مرخصی مدیران برای کنترل بحران لغو شده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درباره شدت بارش‌ها در این استان هشدار داده و اعلام کرده است در یک بازده زمانی کوتاه بارش سنگینی خواهیم داشت؛ شدت بارش‌ها در دیشموک، لنده، مارگون، سی‌سخت و یاسوج متمرکز است و احتمال پر شدن مخازن سد‌های اصلی استان و انجام عملیات رهاسازی آب پشت سد‌ها وجود دارد.

این هشدار‌ها فقط از سوی هواشناسی صادر نشده و پلیس هم بازه زمانی ۲۸ اسفند تا اول فروردین را زمان مناسبی برای سفر در بخش‌های غربی کشور نمی‌داند و اعلام کرده که «شرایط مناسب و ایده‌آلی برای سفر» در جاده‌های کشور نخواهیم داشت.

سال‌های پیش نیز عدم توجه به این هشدار‌ها و جدی نگرفتن پیشنهاد سفر نکردن در روز‌هایی که احتمال وقوع سیل در آن‌ها جدی است حوادثی، چون سیل شیراز و قم را به وجود آورد و کام خانواده‌های زیادی را در ایام نوروز تلخ کرد.

تصاویری از خوردوی مسافران نورزی پس از سیل شیراز

دیگر خبرها

  • بشنوید| شیخ حسین انصاریان؛ حکایت آیه‌ای که خدا برای رفع نگرانی بنده‌اش پس از مرگ نازل کرد
  • این هشدار جدی است؛ به این استان‌ها سفر نکنید!
  • سیل در کمین است؛ به این استان‌ها سفر نکنید
  • بشنوید/ بازخوانی قطعه «دامن‌کشان» در آستانه نوروز
  • بشنوید | برای روزه‌خواری به تشخیص کدام پزشک می توان اعتماد کرد؟
  • این قطعه اصیل را با لهجه اصفهانی بشنوید!
  • بشنوید؛ صوت ظریف: پشت بی‌سیم گفتند پیش به سوی بیت رهبری!
  • بشنوید | کدام بیماران می‌توانند روزه بگیرند؟
  • بشنوید / چاوشی «بی‌بدن» آمد
  • وعده‌های غذایی‌تان را حذف نکنید!