Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:28:44 GMT

جمع‌آوری ۵۲۴ متکدی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۸۳۳۷

جمع‌آوری ۵۲۴ متکدی در زنجان

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ احمدی معاون خدمات شهرداری زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد از متکدیان در استان زنجان غیربومی هستند.

احمدی افزود: امسال شهرداری زنجان با جدیت نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در زنجان وارد عمل شده، ولی باید دستگاه‌های اجرایی هم همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جمع‌آوری ۵۲۴ متکدی در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۰ نفر متکدی مرد، ۱۸۷ متکدی زن و مابقی کودکان زیر ۱۲ سال هستند که از این تعداد ۳۰۳ نفر برای اسکان به گرمخانه تحویل داده‌شده است.

احمدی گفت: متأسفانه برخوردار نبودن گرمخانه شهر زنجان از گاز شهری باعث بروز مشکلاتی درزمینه سیستم گرمایشی این محل شده که امیدواریم با همکاری شرکت گاز استان این مشکل برطرف شود.

وی بابیان اینکه با توجه به مشاهده برخی افراد مبتلابه بیماری‌های همانند ایدز در بین حاضرین در گرمخانه شهر زنجان، گفت: و در برخی از موارد امکان اسکان برخی از افراد وجود ندارد چراکه در بین این افراد بیماران خاص ایدزی و معتاد وجود دارد.

معاون خدمات شهرداری زنجان بابیان اینکه وجود متکدیان در زنجان معضل و بسیار بزرگی است، گفت: باید دستگاه‌های مرتبط در جمع‌آوری و ساماندهی این افراد با شهرداری همکاری کنند که در صورت همکاری شاهد وجود متکدیان در زنجان نخواهیم بود.

احمدی به بحث مهم فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: فرهنگ و اطلاع‌رسانی از طریق اصحاب رسانه باعث می‌شود،که مردم به متکدیان کمک نکنند.

معاون خدمات شهرداری زنجان تصریح کرد: متکدیان شناسایی‌شده بدون خانواده به سازمان بهزیستی تحویل داده شد و در آنجا نگهداری می‌شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه شورای اجتماعی استان که امروز برگزار شد، از دستگاه‌های متولی جمع آوری متکدیان از سطح شهر زنجان خواست ظرف ۲ ماه آینده همه متکدیان شهر را جمع آوری کنند.
انتهای پیام/ر

ضرب الاجل ۲ ماهه برای جمع آوری متکدیان در زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند