Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناطق مختلف فلسطین همچنان صحنه تظاهرات در محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای قدس است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، تظاهرات‌ها علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس در مناطق مختلف فلسطین از جمله بیت لحم و البیره در کرانه باختری و محله الشجاعیه در غزه همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار المیادین در کرانه باختری گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی در ورودی شمالی البیره گازهای سمی پرتاب می‌کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به سمت معترضان در بیت لحم واقع در کرانه باختری، گلوله مشقی و بمب‌های اشک‌آور شلیک کردند.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که بازداشت رهبران این جنبش توسط رژیم صهیونیستی هرگز انتفاضه ملت فلسطین را متوقف نمی‌‌کند.

وی خواستار انتفاضه و گسترده تر شدن آن و عدم فرصت نفس کشیدن به اشغالگران شد.

بدران گفت که بازداشت فلسطینیان نتیجه نگرانی اسرائیل از گسترش حرکت‌های مردمی در فلسطین است.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه د‌ه‌ها منزل در کرانه باختری را تفتیش و شماری از شهروندان فلسطینی که در بین آن‌ها 5 آزاده فلسطینی دیده می‌شود، بازداشت کردند.

شهرهای مختلف کرانه باختری نیز امروز صحنه تظاهرات دانشجویان و مردم در محکومیت تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی بر پایبندی خود به سرزمین فلسطین و مقدسات و ا دامه مبارزه برای بازگشت حقوقشان تاکید  می‌کنند.

همچنین صدها شهروند فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی سال 1948 میلادی در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس، در مقابل سفارت آمریکا در تل‌آویو تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با تاکید بر عربیت قدس اعلام کردند که این شهر پایتخت ابدی فلسطین خواهد ماند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان اعلام تصمیم ترامپ تاکنون، 6 فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و 1903 فلسطینی نیز مجروح شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,90,92,1115,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون، ۱۲ نفر در کرانه باختری بازداشت شدند.

به گزارش این باشگاه، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تا امروز، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طی مدت یاد شده، ۴۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که جنگ علیه نوار غزه تاکنون به شهادت ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و زخمی شدن ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی