Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان خبرهای خوشی از افتتاح‌های چند طرح صنعتی و اشتغالزا داشت و همچنین حواشی این سفر نیز جالب توجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سفر هیئت دولت اعم از رییس جمهور، معاون اول ریاست جمهوری، وزرا، معاونان وزرا و نمایندگان دولت به استان‌ها نشان دهنده میزان اهمیت دولت به آن استان است و سفرهای مکرر دولتمردان به مقصد مبنی بر این است که آنها قصد دارند بار مهمی از مشکلات و معضلات آن نقطه را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوشنبه هفته جاری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی به خوزستان سفر کرد و در این سفر بدون چندتن دیگر از وزرا و سازمان‌ها نیز وی را در این سفر همراهی کردند.

ترکیدن لاستیک خودرو تا توهین به دور از خلاق رئیس سازمان محیط زیست

حضور پرتعداد هیئت دولت در سفر به خوزستان انتظار می‌رفت که با بارقه‌ای از امید و کوله‌باری از برنامه‌های توسعه‌ای برای خوزستان همراه باشد اما آنچه که از سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور و هئیت بلندپایه وی مشاهده شد حاشیه‌های هم داشت.

البته جاماندن خبرنگاران به افتتاح فولاد شادگان به علت ترکیدن لاستیک خودرو و انتقال هیئت دولت با هلیکوپترهای شخصی تا رفتار عجیب و غریب رئیس سازمان محیط زیست کشور به نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از جمله حواشی سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور دولت دوازدهم به همراه هیئت همراه بود.

اعتراض جدی و ترک جلسه در اعتراض به حضور عیسی کلانتری توسط نمایندگان خوزستان نیز یکی از این حواشی بود که البته ناظران انتظار  داشتند ایشان در همان فضای گرم و صمیمی از رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره نامه محرمانه توضیحاتی می‌خواست اما ایشان نه تنها به عنوان یک نظاره‌گر نسبت به بی‌احترامی و توهین به دور از شأن رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان واکنشی نشان نداد.

شهروندان خوزستان  نیز  انتظار داشتند که معاون اول رئیس جمهور در این سفر دو روزه خود کوله‌بار طرح و برنامه‌های توسعه خوزستان را از مرکز کشور به دل این استان منتقل کند ولی شواهد و خبرهای سفر به جز افتتاح‌ها نشان داد سفرهای رویه تشریفاتی به خود گرفته است.

سخنرانی جهانگیری در شورای اداری خوزستان بیشتر شبیه داستان‌هایی بود که برای سرگرم کردن کودکان خوانده می‌شد چرا که بر کسی پوشیده نیست مهمترین مشکلات و مسائل دو دهه اخیر خوزستان مشکلات زیست محیطی و بهداشتی بوده و مهمترین آن‌ها اعم از خشک دشن تالاب شادگان و هورالعظیم متعلق به برنامه‌های بدون تدبیر دولت یازدهم است.

اما وی  در این جلسه نه تنها سخنی از مشکلات محیط زیستی خوزستان به میان نیاورد بلکه با پرداختن به طرح 550 هزار هکتاری که آن‌هم یکی از برنامه‌های مهم رهبری بود که بدون دلیل به دو فاز یک و 2 تبدیل و صرف نظر از اینکه فاز دوم این طرح همچنان به دلیل سوء مدیریت‌های دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه آبرسانی همچنان مسکوت باقی مانده است، قصد گلستان نشان دادن خوزستان را داشت.

وی در اکثر سخنرانی‌هایی که در افتتاحیه‌ فولاد شادگان داشت خوزستان را یک منطقه سوق‌الجیشی خطاب کرد درصورتی که به تاراج رفتن آب این استان و به دنیال آن خشکیده شدن تالاب‌ها و چشمه‌ها، نابودی مزارع کشاورزی و افول کردن صنعت در خوزستان را به وضوح مشاهده می‌کرد و این میزان مشکلات اسف‌بار به حدی قابل مشاهده هستند که نماینده شادگان خطاب به وی گفت همانگونه که مردم خوزستان در انتخابات دولت دوازدهم خطاب به روحانی گفت " اگر هواندارم اما هوای تو را داریم" لطفا با توجه به مشکلات حاضر در استان وقت انجام وظیفه است. 

به گزارش تسنیم، مجموعا حضور جهانگیری به عنوان اجرایی ترین مقام کابینه در خوزستان هرچند سفر مستعجل و کمتر از دو روزه‌ای بود اما به دلیل حضور وزرا سبب جلب توجه به ظرفیت‌ها و مشکلات خوزستان می‌شود و باید امیدوار بود مسئولان استانی بتوانند این سفر را در راستای منافع مردم استان پیگیری کنند.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست

نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی استان فارس با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان و مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز برگزار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست بر اهتمام سازمان حفاظت محیط زیست و مشارکت همه آحاد جامعه به خصوص تشکل‌های مردم نهاد به عنوان شریک در ایفای مسئولیت خطیر حفظ محیط زیست تاکید کرد.

نورالله مرادی پس از ارائه نظرات دغدغه‌ها و پیشنهادات نمایندگان تشکل‌ها با اشاره به ظرفیت عظیم و ارزنده‌ای که استان فارس در حیطه تشکل‌های مردم نهاد داراست، ابراز امیدواری کرد تا با تکرار و تداوم این‌گونه نشست‌ها با مشارکت بیشتر نمایندگان تشکل‌ها زمینه ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست و افزایش میزان مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از منابع زیستی فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان