Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@23:17:00 GMT

افزایش چشمگیر کل و بز در خرمنه سر طارم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۹۵۵۰

افزایش چشمگیر کل و بز در خرمنه سر طارم

استان‌ها > زنجان - مدیر کل حفاظت محیط زیست زنجان گفت:طی سه روز درهفته جاری سرشماری کل وبز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر با حضور 25 نفر از محیط بانان و کارشناسان محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان انجام شد.

سید رضا موسوی مشکینی در این باره به خبرآنلاین افزود: در سرشماری کل وبز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم  25 نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل حضور داشتند که به صورت تیمی وظیفه سرشماری گونه شاخص منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم را به عهد داشتند و خوشبختانه این ماموریت به نحو مطلوب صورت گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه طبق سرشماری انجام شده جمیعت کل وبز منطقه خرمنه سر نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است؛ افزود : 556راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شماری شد در حالی که در سال گذشته 266راس کل وبزدر منطقه سرشماری شده بود.

موسوی ادامه داد:به سبب مساعد نبودن شرایط جوی سال گذشته سرشماری منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم نیمه تمام باقی ماند و بخشی از منطقه قابل سرشماری نبود ولی با بارش به موقع برف و شرایط جوی مناسب امسال مشکلی از بابت انجام سرشماری در تمام منطقه وجود نداشت .

وی خاطر نشان کرد :در تابستان 1394به سبب شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم تعداد126راس کل وبز تلف شدند که آسیب زیادی به جمعیت این گونه با ارزش وارد شد ولی خوشبختانه با تلاش شبانه روزی محیط بانان روند افزایش جمعیت کل وبز رو به رشد می باشد .

وسعت منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم حدود78هزار هکتار بوده که از گونه های شاخص حیات وحش شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش،گرگ،کفتار،گراز،کبک دری ،کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و ... در این منطقه زندگی می کنند

 

48

کلید واژه‌ها : استان زنجان - زنجان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

ارسطو محمدی با بیان اینکه پوشش ابرها در استان امروز افزایش می یابد، گفت: بارش پراکنده باران نیز در برخی اوقات محتمل است.

وی اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری موج جدید بارشی از جو استان عبور می کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می شود و برای ساعات بعدازظهر بارش های نسبتا شدیدی پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز بارشهای پراکنده ای روی خواهد داد، افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتا پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با ورود سامانه بارشی از جو استان دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته مجددا افزایش می یابد.

محمدی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۱۹ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۱، خرمدره ۱۱ و ۱۹ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۹ درجه، حلب ۶ و ۲۲ درجه، گرماب ۹ و ۱۹ درجه، سلطانیه ۹ و ۱۸ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد