Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گمرک جمهوري اسلامي ايران در واکنش به سخنان خلاف واقع رييس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، اعلام کرد: ادعاي ورود 5362 دستگاه خودرو لوکس و 600 دستگاه ديگر، به صورت قاچاق کذب محض است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، «امير خجسته» رييس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، 2 موضوع مجزا را درباره قاچاق خودرو از گمرک هاي کشور مطرح کرد: نخستين مورد آن به واردات 5362 دستگاه خودرو لوکس برمي گردد و مورد بعدي درباره ورود 600 دستگاه خودرو توسط خانم م.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

د.د است.
گمرک جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اي نوشت: متاسفانه اين نماينده مجلس با استناد به پاره اي از گزارش هاي دفتر بازرسي گمرک ايران در سال هاي گذشته در خصوص برخي پرونده ها، موضوعات را وارونه جلوه داده است و بايد پاسخ دهد چگونه اين خودروها در داخل کشور شماره گذاري شده اند و آيا پروانه گمرکي يا پته الکترونيکي براي اين خودروها صادر شده است يا خير.
در توضيح گمرک آمده است: اينکه اين خودروهاي لوکس با استفاده از کارت هاي بازرگاني يکبارمصرف وارد کشور شد و کارت بازرگاني به نام يک پيرزن روستايي بود و پس از واردات ماليات کارت پرداخت نشده است، آيا به گمرک مربوط مي شود و بايد گمرک پاسخگو باشد يا نهادي که براي او کارت بازرگاني صادر کرده است؟
در اين بيانيه يادآوري شده است: با عنايت به مصوبه دهم تيرماه 1382 هيات وزيران واردات انواع خودرو و کاميون و ماشين‌آلات راهسازي منوط به داشتن نمايندگي خدمات پس از فروش و اخذ گواهي نمايندگي از مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت، گواهي هاي سه‌گانه سازمان‌هاي ملي استاندارد، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت است.
«همچنين با توجه به لينک ارتباط الکترونيکي گمرک ايران با سازمان‌‌هاي همجوار از جمله صدور کارت ترخيص راهور ناجا (مرکز شماره‌گذاري نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران)، در عمل امکان ورود غيرقانوني خودرو و صدور پلاک ميسر نيست».
گمرک در اين بيانيه مي افزايد: به موجب مصوبه هيات دولت، ساکنان مستقر در محدوده مناطق آزاد تجاري مي‌‌توانند با خودروهاي وارداتي خود فقط در محدوده و شعاع تعيين شده و براساس پلاک صادر شده از سوي مناطق آزاد تردد کنند. بنابراين آمار ارائه شده مبني بر ورود 5362 خودرو لوکس به صورت قاچاق از گمرک کذب محض است.
** ورود 600 دستگاه خودرو
«موضوع ديگر درباره ورود 600 دستگاه خودرو توسط خانم م.د.د است. يادآور مي‌شود اين خودروها با رعايت ضوابط فني پس از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و با اخذ حقوق ورودي مربوط از گمرک ترخيص شده و مشمول مقررات قاچاق نبوده است».
گمرک ادامه مي دهد: متاسفانه واردکنندگان سودجو با کارت بازرگاني افراد غير، خودرو لوکس وارد مي‌کرده اند که موضوع توسط گمرک شناسايي و به مراجع قانوني ذي‌ربط اعلام شده است.
«گمرک به عنوان يک سازمان مجري هيچگونه دخالتي در صدور کارت بازرگاني صادر شده از سوي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و کشاورزي ندارد و پس از اخذ مجوز ورود (ثبت سفارش) از وزارت صنعت، معدن و تجارت و پرداخت حقوق ورودي، به ترخيص کالا با رعايت ساير مقررات مکلف است».
اطلاعات همه خودروهاي ترخيص شده از گمرک در سامانه جامع گمرکي و پنجره واحد تجارت فرامرزي ثبت شده است و به تفکيک پروانه هاي گمرکي صادر شده وجود دارد و حتي يک دستگاه خودرو وارداتي نيز بدون اخذ مجوزها و حقوق ورودي و سود بازرگاني از گمرک ها ترخيص نشده است.
گمرک جمهوري اسلامي ايران بارها درباره واردات خودرو لوکس با استفاده از کارت هاي بازرگاني يکبار مصرف به نام افراد روستايي هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ علی حسن حیدری افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زارعی زمان کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو وانت پراید حامل بار مشکوک و طی عملیاتی آن رامتوقف کردند.

 او تصریح کرد: دربازرسی ازاین خودرو تعداد ۶۴ دستگاه سرخ کن خارجی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ گفت:در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و راننده به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!