Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيخ «علي الکبربابادي» ضمن شنيع توصيف کردن سفر هيأت بحريني به سرزمين هاي اشغالي، گفت: حتي اگر آل خليفه هم بخواهد، متحدان آن اجازه آزادي شيخ عيسي قاسم را نمي دهند.
خبرگزاري مهر، گروه بين الملل ـ رامين حسين آباديان: شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين اخيرا به دليل سهل انگاري هاي رژيم آل خليفه در رسيدگي به وضعيت جسماني وي، به بيمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتقال به بيمارستان، پزشکان تشخيص دادند که رهبر شيعيان بحرين بايد هرچه سريعتر تحت عمل جراحي قرار گيرد تا وخامت اوضاع جسماني اش برطرف شود. لذا فشارهاي سازمان هاي حقوق بشري و همچنين گسترش فعاليت هاي مردمي عليه رژيم آل خليفه موجب شد تا سران اين رژيم در نهايت به جراحي شيخ عيسي تن دردهند. شيخ عيسي چندي پيش مورد جراحي قرار گرفت و پس از دو روز از اين عمل، توسط نظاميان آل خليفه مجددا به محل حصر خانگي خود در منطقه الدراز بازگردانده شد.
اين در حالي است که رهبر شيعيان بحرين پس از عمل جراحي که انجام داد براي بهبودي بيشتر به مراقبت احتياج داشت. با اين حال، آل خليفه تصميم گرفت تا وي را مجددا تحت اقامت اجباري قرار دهد. درحال حاضر تظاهرات هاي مردمي در حمايت از شيخ عيسي قاسم و محکوميت اقدامات سرکوبگرانه و ضد حقوق بشري آل خليفه همچنان در بحرين ادامه دارد. دراين ميان، به فاصله چند روز از شناسايي قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، هيأتي از بحرين عازم سرزمين هاي اشغالي شد؛ مسأله اي که خشم فلسطينيان و افکار عموي جهان اسلام را برانگيخت.
در همين ارتباط خبرنگار مهر گفتگويي را با شيخ «علي الکربابادي» روحاني برجسته بحريني ترتيب داده است که مشروح آن از نظر مي گذرد؛
*رژيم آل خليفه تنها دو روز پس از عمل جراحي شيخ عيسي قاسم وي را مجددا تحت اقامت اجباري قرار داده است. در حال حاضر وضعيت کنوني شيخ عيسي قاسم و شرايط حاکم بر اقامت اجباري وي چگونه است؟
در ابتدا بايد به اين مسأله توجه داشت که رژيم آل خليفه تاکنون شيخ عيسي قاسم را از اقامت اجباري خارج نکرده که مجددا آن را تحت اين شرايط قرار داده باشد. واقعيت امر اين است که پس از فشارهاي داخلي و خارجي و رسوايي آل خليفه در نزد افکار عمومي و سازمان هاي حقوق بشري، سران اين رژيم چاره اي جز فراهم کردن شرايط معالجه شيخ عيسي نيافتند.
اکنون نيز محاصره شيخ عيسي و اقامت اجباري شيخ عيسي و اعضاي خانواده اش همچنان پابرجاست و ادامه دارد. حتي پس از عمل جراحي که شيخ عيسي انجام داد، اين اقامت اجباري لغو نشد.
حتي اگر بر فرض محال، سران آل خليفه روزي تصميم به آزادي شيخ عيسي قاسم بگيرند، شک نکنيد که حاميان خارجي آن اجازه چنين اقدامي را نخواهند داد و مانع از آزادي شيخ عيسي قاسم خواهند شد.
*اخيرا هيأتي از بحرين به سرزمين هاي اشغالي سفر کرده است. اين در حالي است که رئيس جمهوري آمريکا به تازگي قدس اشغالي را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي شناسايي کرده است. آيا اين مسأله نشان از عمق روابط آل خليفه با صهيونيسم ندارد؟
واضح است که سفر اخير هيأت بحريني به اراضي اشغالي با چراغ سبز سران ارشد رژيم آل خليفه صورت پذيرفته است و نمي توان اينگونه ادعا کرد که اين سفر، خودجوش و بدون اطلاع سران آل خليفه بوده است. اين يک سياست ثابت در نزد مقامات آل خليفه است. آنها همواره به دنبال عادي سازي با اسرائيل بوده اند.
مدت هاست که رژيم آل خليفه روند عادي سازي روابط خود با رژيم صهيونيستي را با قدرت دنبال مي کند. در همين راستا تاکنون سفرهاي متعددي از سوي آل خليفه به سرزمين هاي اشغالي انجام شده و در مقابل، بحرين نيز ميزبان سفر هيأت هاي صهيونيست به آنجا بوده است.
مقامات آل خليفه خود به خوبي مي دانند که اقدام صورت گرفته تا چه حدي زشت و زننده بوده است. درست به همين دليل است که طي دو روز گذشته به اشکال مختلف تلاش کردند تا سفر هيأت بحريني به سرزمين هاي اشغالي را خودجوش ناميده و وانمود کنند که هيچ ارتباطي با اين سفر نداشته اند.
واقعيت اين است که توجيهات سران آل خليفه براي فرار از مسئوليت خود در قبال سفر هيأت بحريني به سرزمين هاي اشغالي با هدف رهايي يافتن از فشارهاي داخلي و اعتراضات گسترده مردمي صورت مي پذيرد.
*رژيم آل خليفه شکنجه هاي زندانيان سياسي را تشديد کرده است. اين رژيم همچنين روند سرکوب انقلابيون را نيز شدت بخشيده است. به نظر شما آيا آل خليفه مي تواند از طريق چنين اقداماتي، انقلاب بحرين را به شکست بکشاند.
نگاهي به سوابق انقلاب بحرين طي قريب به هفت سال گذشته به خوبي گوياي اين واقعيت است که انقلاب بحرين هيچگاه و در هيچ مرحله اي متوقف نشده است. اين انقلاب در سال 2011 آغاز شده و همچنان نيز ادامه دارد. درست است که اين راه سرشار از خارها، آلام و سختي هاست.
با اين حال، ملت بحرين خود را ملزم به تحمل آلام و سختي هاي انقلاب مي دانند و در مقابل آنها صبر پيشه مي کنند. مردم بحرين در سخت ترين شرايط هم از انقلاب خود دست نکشيدند. حتي در زمان يورش وحشيانه آل خليفه به منزل شيخ عيسي و بازداشت وي نيز مردم از مسير انقلاب خارج نشدند.
تاکنون ملت بحرين شهداي زيادي را در راه انقلاب تقديم کرده است. اعمال فشارهاي گسترده و اقدامات وحشيانه عليه انقلابيون تاکنون موجب نشده است که مردم بحرين از طرح مطالبات مشروع خود دست بکشند. در آينده نيز چنين اتفاقي نخواهد افتاد.
*به عنوان آخرين سؤال، چندي پيش توافقنامه نظامي ميان رژيم آل خليفه و ايالات متحده آمريکا به امضاء رسيد. به نظر شما آيا حمايت تسليحاتي آمريکايي ها از رژيم آل خليفه به معناي مشارکت واشنگتن در کشتار ملت يمن نيست؟
بدون شک، ايالات متحده آمريکا دشمن اصلي و شماره يک کشورهاي جهان اسلام و جهان عرب است. ايالات متحده آمريکا از طريق همين سلاح فروشي ها و حمايت ها از رژيم هاي ديکتاتور، ارتزاق مي کند. امروز در رأس رژيم ايالات متحده آمريکا يک تاجر به نام «دونالد ترامپ» قرار گرفته است. رئيس جمهوري آمريکا تلاش مي کند تا از طريق بازاريابي براي تسليحات ايالات متحده، اقتصاد اين کشور را نجات دهد.
لذا آنچه که در بحرين اتفاق مي افتد و جنايت هايي که عليه انقلابيون بحريني صورت مي گيرد، با نقش آفريني آمريکاست که انجام مي شود. آمريکايي ها حتي در کشتار مردم سوريه، عراق و يمن نيز دست دارند. ملت هاي مستضعف توسط آمريکا کشته مي شوند.
سران رژيم آل خليفه با خريداري سلاح از ايالات متحده آمريکا در واقع به واشنگتن رشوه پرداخت مي کند تا مقامات آمريکايي از آنها حمايت به عمل آورند و از اقدامات جنايتکارانه‌شان عليه انقلابيون بحريني، چشم بپوشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • عملیات شهادت‌طلبانه جدید در سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان