Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:39:11 GMT

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (22 آذر)

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۱۱۵۱

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (22 آذر)

کرمان همچنان می لرزد، آتش سوزی خفیف در هتل عالی قاپوی اصفهان، اجرای حکم قاتل شهید نیروی انتظامی در خوراسگان اصفهان و 40 میلیون کاربر ایرانی تلگرام در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** کرمان همچنان می لرزد در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین، بامداد روز چهارشنبه حوالی هجدک کرمان را لرزاند. پس از آن نیز دست کم یک پس لرزه بالای 5 ریشتر و دو پس زلزله بالای 4 ریشتر منطقه هجدک کرمان را لرزانده است. این زمین لرزه ها باعث نگرانی مردم و حدود 40 مصدوم شد.
*** 40 میلیون کاربر ایرانی تلگرام نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، موسس تلگرام گفته است که بیش از 40 میلیون کاربر از 180 میلیون کاربر تلگرام، ایرانی هستند و بیش از نیمی از ترافیک اینترنت در ایران به دلیل بسته بودن فیس‌بوک و توئیتر، در اختیار این شبکه پیام رسان موبایلی است.
*** ایرانی ها چه خودروهایی را بیشتر می پسندند نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، براساس نظرسنجی صورت گرفته، مصرف‌کنندگان ایرانی تمایل زیادی به خودروهای شاسی ‌بلند، از نظر برند تمایل بیشتر به خودروهای آلمانی داشته و اصلی ‌ترین معیار خرید خودرو از نظر آنها استحکام و ایمنی آن است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اجرای حکم قاتل شهید نیروی انتظامی در خوراسگان اصفهان از اخبار محلی مورد توجه بود. یک قاچاقچی مواد مخدر که سال گذشته سرگرد اصغر قضاوی را به شهادت رسانده بود صبح روز چهارشنبه در خوراسگان اصفهان به دار مجازات آویخته شد.
*** آتش سوزی خفیف در هتل عالی قاپوی اصفهان دیگر خبر مورد توجه بود. آتش سوزی خفیف روز چهارشنبه در آشپزخانه هتل عالی قاپو باعث شد که همایش آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که در اصفهان در حال برگزاری است، از این محل به مهمانسرای عباسی منتقل شود.
*** 300 هزار جریمه در یک ماه در اصفهان از اخبار محلی مورد توجه بود. رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تنها در آبان ماه 300 هزار تخلف با دوربین ‌های سطح شهر اصفهان شناسایی و اعمال جریمه شدند.
گ/3011 / 2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی موقت تردز در ترکیه

ایتنا - شرکت متا برای عمل به حکم موقت رگولاتور ترکیه، شبکه اجتماعی «تردز» (Threads) را در این کشور از ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت)، تعطیل خواهد کرد.
شرکت متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد این اقدام، تاثیری روی فعالیت سایر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت شامل فیس‌بوک و اینستاگرام و سرویس‌هایی نظیر واتس‌اپ در ترکیه نخواهد داشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نهاد نظارت بر رقابت ترکیه، ماه گذشته در یک حکم موقتی، تلاش کرد مانع اشتراک‌گذاری داده بین پلتفرم‌های اینستاگرام و «تردز» شرکت متا شود و تحقیقاتی را درباره متا، آغاز کرد تا معلوم شود آیا این شرکت، با مرتبط کردن پلتفرم‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام و «تردز»، قانون رقابت را زیر پا گذاشته است یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ترکیه اعلام کرده که نوتیفیکیشن درباره اشتراک‌گذاری داده بین پلتفرم‌های متا، اطلاعات کافی فراهم نمی‌کند و به حد کافی، شفاف نیست. نوتیفیکیشن کاربر همچنین طراحی شده تا کاربران را برای موافقت با اشتراک‌گذاری داده، راهنمایی کند اما برای رفع نگرانی‌های ضد انحصارطلبی، کافی به نظر نمی‌رسد.

دیگر خبرها

  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • چگونه در شبکه های اجتماعی بحث کنیم؟
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • ببینید | برنامه محفل و سال‌نو شبکه سه در صدر توجه مردم
  • سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه
  • دیدار سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان
  • تعطیلی موقت تردز در ترکیه