Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوزادي که در بيمارستان گلنفيلد در لايسستر انگليس با قلب خارج از بدن متولد شده بود، پس از جراحي زنده ماند.
به گزارش بي‌بي‌سي اين نوزاد دختر سه هفته پيش با عمل سزارين به دنيا آمد، به علت نقص استخوان‌هاي قفسه سينه قلبش بيرون از بدنش بود.
پزشکان سه عمل جراحي بر روي او انجام دادند تا قلبش را به درون قفسه سينه‌اش بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نوزاد به عارضه «اکتوپيا کورديس» مبتلا است که بسيار نادر است و شيوع آن چند مورد در هر ميليون تولد است و در اغلب موارد نوزادان مبتلا به آن مرده به دنيا مي‌آيند.
بيمارستان مي‌گويد تابه‌حال هيچ مورد ديگري از اين عارضه در بريتانيا زنده نمانده بود.
مادر و پدر نوزاد نائومي فاينلي 31 ساله و دين ويلکينز 43 مي‌گويند دخترشان وانلوپ «جنگنده‌اي واقعي» بود.
نائومي گفت:‌ «هنگامي سونوگرافي در هنگام بارداري من نشان داد که قلب او خارج از قفسه سينه‌اش است، واقعاً بهت‌زده شده بوديم و نمي‌دانستيم چه رخ مي‌دهد.»
در آن هنگام آزمايش خون والدين ناهنجاري کروموزومي را در آن دو نشان نداد و آنان مصمم شدند که بارداري ادامه يابد.
زمان زايمان در شب کريسمس تعيين شده بود، اما پزشکان تصميم گرفتند تا براي کاهش احتمال عفونت و آسيب ديدن قلب در 22 نوامبر نوزاد را با عمل سزارين به دنيا بياورند.
50 نفر کارکنان پزشکي شامل متخصصان زنان و زايمان، جراحان قلب، متخصصان بيهوشي، متخصصان نوزادان و ماما در هنگام تولد نوزاد حضور داشتند.

قفسه سينه وانتلوپ دقايقي پس از تولد يا يک کيسه استريل پوشانده شد تا قلب او مرطوب بماند و خطر عفونت کاهش يابد.
50 دقيقه پس از تولد نوزاد، نخستين جراحي از سه عمل جراحي بر روي او انجام شد تا قلبش را به درون بدن بازگردانند. در آخرين جراحي از پوست خود نوزاد براي پوشاندن حفره قفسه سينه او استفاده شد.
پزشکان مي‌گويند در آينده ممکن است بتوان شايد با پرينت سه‌بعدي يا مواد ارگانيکي که درون بدنش رشد داده مي‌شوند، يک حفاظ استخواني دروني براي قلب وانلوپ ساخت.
چند مورد نوزاد مبتلا به اين عارضه در آمريکا پس از درمان زنده مانده‌اند، از جمله آدرينا کاردناس که در اکتبر 2012 در تگزاس متولد شد. او نيز براي بازگرداندن قلب به درون قفسه سينه جراحي شد و پس از سه ماه به خانه فرستاده شد. جراحان براي پوشاندن قفسه سينه از يک حفاظ پلاستيکي استفاده کردند.
مقامات بيمارستان گلنفيلد مي‌گويد وانلوپ هنوز راه درازي تا بهبودي کامل در پيش دارد و خطر عمده براي او عفونت است.
قدم بعدي اين است که او را از دستگاه تنفس مصنوعي جدا کنند که او پس از جراحي به آن متصل است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است

از دید رئیس رئال مادرید هافبک آلمانی برای بازی در این تیم متولد شده است.

طرفداری | فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید از هافبک آلمانی تیمش تعریف و تمجید کرده است.

تونی کروس از سال 2014 عضو رئال مادرید است و در این مدت به یکی از مهم ترین بازیکنان این تیم تبدیل شده است. او به همراه رئال مادرید 4 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و در مجموع با رئال مادرید 20 جام ارزشمند کسب کرده است. هافبک آلمانی لوس بلانکوس تاکنون در 459 بازی برای رئال مادرید به میدان رفته و آمار 28 گل و 96 پاس گل را به نام خودش به ثبت رسانده است. درخشش کروس در طول یک دهه حضورش در رئال مادرید، تمجید ریاست این باشگاه اسپانیایی را در پی داشته است.

تونی کروس یکی از آن بازیکنانی است که برای بازی در رئال مادرید متولد شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ»در ایلام متولد شد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ» متولد شد
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود