Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مجلس سنا و کنگره فيليپين با تمديد يکساله حکومت نظامي در جنوب اين کشور موافقت کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، اعضاي کنگره فيليپين به اتفاق آراء با درخواست «رودريگو دوترته» Rodrigo Duterte رئيس جمهوري فيليپين براي برقراري حکومت نظامي در منطقه «ميندانائو» Mindanao از اول ژانويه سال 2018 تا پايان روز 31 دسامبر 2018 موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنگره فيليپين پيش از اين نيز به دليل بحران شهر «مراوي» Marawi برقراري حکومت نظامي دو ماهه را براي يک دوره پنج ماهه تمديد کرده بود که اين دوره تا پايان روز 31 دسامبر سال جاري ادامه خواهد داشت.
ميندانائو که در جنوب شرقي فيليپين قرار گرفته طي چند دهه گذشته شاهد فعاليت تروريست هاي ابوسياف و مائوته و گروه هاي چپ گرا کمونيست بوده است.
بر اساس قانون اساسي سال 1987، رئيس جمهوري فيليپين مي تواند به مدت 60 روز «در صورت حمله و يا قيام و زماني که امنيت عمومي نياز دارد» حکومت نظامي اعلام کند.
براين اساس رئيس جمهوري فيليپين بايد طي 48 ساعت پس از اعلام حکومت نظامي، گزارشي به کنگره ارائه کند و کنگره پس از راي گيري به ادامه و يا لغو و تعليق حکومت نظامي راي مي دهد.
آخرين حکومت نظامي در فيليپين سال 2009 ميلادي توسط «گلوريا ماکاپاگال آرويو» چهاردهمين رئيس جمهوري فيليپين و دومين رئيس جمهور زن اين کشور در «ماگوئيندانائو» در پي حوادث و قتل عام «آمپاتوان» برقرار شد.
رودريگو دوترته تداوم وجود تهديدات تروريسم در جنوب اين کشور را دليل درخواست خود براي دوره يکساله حکومت نظامي در اين بخش از فيليپين عنوان کرده است.
116/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان وارد عراق شد

 

به گزارش  تابناک به نقل از رویترز،‌ رئیس‌‌جمهوری ترکیه وارد عراق شد. 

شبکه تلویزیونی الاخباریه عراق گزارش داد که هواپیمای حامل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -دوشنبه- در آغاز اولین سفر رسمی خود به کشور همسایه در بیش از یک دهه گذشته، در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمد.

به گفته مقامات، اردوغان قرار است با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق و همچنین رئیس‌جمهوری این کشور ‌گفت‌وگو کند.

‌نفت، امنیت منطقه و منابع آبی، و نظارت بر امضای چندین توافقنامه دوجانبه از محورهای این سفر است. 

دیگر خبرها

  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • اردوغان وارد عراق شد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین