Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@13:43:31 GMT

درخواست لغو روادید میان ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۲۲۷۰

درخواست لغو روادید میان ایران و عراق

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به روابط بسیار حسنه و ویژه جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه اسلامی عراق، امیدواریم در آینده شاهد لغو روادید میان دو کشور باشیم.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی در دیدار سفیر عراق در خصوص روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق با یادآوری افزایش سالیانه تعداد علاقمندان به حضور در راهپیمایی اربعین حضرت اباعبدالله، گفت: در سال جاری با تمهیدات ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و همه ارگان‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین تعداد علاقمندان به حضور در این راهپیمایی افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تدارک 13 دفتر استانی برای تسهیل صدور روادید در مراسم اربعین/ 2 میلیون و 350 هزار زائر ایرانی ویزا دریافت کردند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویزا به عنوان شرط ورود به عراق، تصریح کرد: از سوی دیگر با وجود مشکلات ویزای 2 و نیم میلیون داوطلب برای عزیمت در مدت کوتاه، سفارت عراق و شخص سفیر نقش بسیار مهمی را در هماهنگی با مسئولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران ایفا نمودند.

وی افزود: در تسهیل شرایط؛ علاوه بر 4 نمایندگی رسمی و ثابت عراق در جمهوری اسلامی ایران یعنی سفارت عراق و سر کنسولگریی‌های این کشور، 13 دفتر هم در استان‌ها و شهرهای مختلف برای تسهیل صدور روادید با اعتبار 3 ماهه و حق اقامت یک ماهه در کشور عراق تدارک دیدند؛ بنابراین برای 2 میلیون و 350 هزار زائر ویزا صادر شد.

درخواست لغو روادید میان ایران و عراق به موجب روابط بسیار حسنه بین دو کشور

 بروجردی یادآور شد: با توجه به روابط بسیار حسنه و ویژه جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه اسلامی عراق، امیدواریم در آینده شاهد لغو روادید میان دو کشور باشیم تا بتوان تسهیلات ویژه و شرایط سهل‌تری برای علاقمندان به زیارت عتبات مقدسه در عراق را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: روابط بسیار حسنه و دوستانه دو کشور همسایه امروز در بهترین شرایط قرار دارد، لذا به زعم خود از زحمات سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران آقای «راجح الموسوی» تشکر و قدردانی می‌کنم. منبع: خانه ملت ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 

محمد علی تمیم، معاون نخست وزیرعراق، امروز دوشنبه، همزمان با آغاز گفتگو‌ها در مورد روابط پیچیده آمریکا و عراق در واشنگتن، گفت که عراق از همه طرف‌ها خواسته تا در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین ایران و اسرائیل خویشتنداری نشان دهند.

این دیدار‌ها در حالی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی پاسخ خود را به حمله تلافی جویانه موشکی و پهپادی آخر هفته ایران می‌سنجد و ایالات متحده و اروپا بر خویشتنداری تاکید می‌کنند.

تمیم که به همراه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ریاست جلسه کمیته عالی هماهنگی آمریکا و عراق را بر عهده داشت، گفت که عراق نگران است که منطقه "به جنگ گسترده‌تری کشیده شود و امنیت بین‌المللی را تهدید خواهد کرد".

وی گفت: «بنابراین ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند و به قوانین دیپلماتیک و بین‌المللی احترام بگذارند».

عراق متحد نادری برای واشنگتن و تهران است. حریم هوایی عراق مسیر اصلی حمله بی‌سابقه هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل بود و مقامات عراقی می‌گویند ایران پیش از این حمله به آنها و سایر کشور‌های منطقه اطلاع داده است.

هیئتی به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، امروز دوشنبه با مقامات واشنگتن از جمله جو بایدن، رئیس جمهور و لوید آستین، وزیر دفاع دیدار خواهد کرد.

ایالات متحده و دیگر مقامات غربی از طرح‌های اصلاحات اقتصادی ارائه شده توسط السودانی استقبال کرده‌اند.

واشنگتن و بغداد در حال مذاکره بر سر پایان دادن به ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در این کشور هستند، اگرچه کمیته عالی هماهنگی موظف است در مورد سایر جنبه‌های این روابط از جمله روابط اقتصادی بحث کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • هشدار جمهوری اسلامی: سفر سردار زاهدی را چه کسی لو داد؟
  • الصفدی: اردن خواهان روابط حسنه با ایران است
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد