Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دالاهو گفت: شهرستان دالاهو بعد از سرپل ذهاب بیشترین خسارت را در زلزله دیده است و با توجه به آب و هوای سرد این شهرستان در رسیدگی و اسکان موقت نسبت به سایر مناطق زلزله زده در اولویت است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پیگیری برنامه ای است که قرار است هرچهارشنبه به پیگیری حوادث به خصوص زلزله در کرمانشاه بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرادعلی تاتار فرماندار دالاهو در ارتباط تلفنی درباره وضعیت شهرستان دالاهو بعد از زلزله گفت: شهرستان دالاهو یکی از شهرستان های سردسیر کرمانشاه است. نسبت به وضعیت موجود در اسکان موقت در اولویت قرار دارد. استاندار نیز شهرستان دالاهو را اولویت اول قرار داد. اسکان اضطراری را به پایان رسانده ایم و در حال حاضر در حال اسکان موقت و نصب کانکس ها هستیم. برای تمام کانکس ها برق کشیده ایم و تمامی کانکس ها از وسایل گرمایی برخوردار هستند. روستاهایی که بیشترین خسارت مالی را از زلزله دیده اند اولویت اول ما بودند و استاندار در بازدید از این روستاها دستورات لازم را داده اند. نفت به صورت رایگان توزیع شده است و مشکلی درباره سوخت و وسایل گرمایشی نداریم.  فرماندار دالاهو در ادامه گفت: برای تمام کانکس ها برق کشی شده است و به تمام کانکس ها هیتر برقی داده ایم. چراغ والور و چراغ گرمایی و نفت به اندازه کافی به مردم داده شده است و در صورت نیاز نیز توزیع را خواهیم داشت. فرماندار دالاهو درباره نصب کانکس ها گفت: شهرستان دالاهو یکی از شهرستان هایی بود که بعد از سرپل ذهاب بیشترین خسارت را دیده است. تعدادی هنوز در بیمارستان ها هستند و به 140 روستای این شهرستان خسارت وارد شد. در حال حاضر وضعیت در شهرستان دالاهو به گونه ای است که به علت سرما در اولویت قرار گرفته است. استاندار کرمانشاه در اولین نشست در دالاهو دستور نصب سریع کانکس ها را دادند و تا الان 700 فوندانسیون اماده داریم و کانکس ها از طریق قرارگاه خاتم و خیرین در حال نصب است. بنیاد مسکن براورد کرده است منازلی که صددرصد تخریب شده اند باید تخریب و بازسازی شود و 1700 واحدی هم که دچار خسارت شده است باید مرمت و بازسازی شود.

 در ادامه اکبر سنجابی فرماندار سرپل‌ذهاب در ارتباط ماهواره ای با برنامه گفت: عمق فاجعه و 90 درصد خسارات در شهرستان سرپل ذهاب بوده است. در این حادثه هم ملت ایران در امداد رسانی رکورد زدند هم دولت به سرعت پیگیری و رسیدگی کرد. در سرپل ذهاب به دلیل گستردگی عمق فاجعه مشکلات  نیز بیشتر است. دو روز قبل جلسه ای داشتیم و استاندار درباره سرعت امداد رسانی تاکید داشتند. بیشتر مردم زیر چادر و کانکس ها هستند و به دلیل بار بالای استفاده از برق مشکلات قطع برق داشته ایم که با دستور استاندار انشاالله تا هفته آینده مشکلات مرتفع خواهد شد. در مورد سرویس های بهداشتی هنوز کمبود داریم و قول می دهیم تا هفته آینده این مشکلات رسیدگی شود. ما به عنوان دولت و ملت باید در مورد رفاه زلزله زدگان تلاش بیشتری داشته باشیم. با توجه به آب و هوای سرپل ذهاب از الان نگران تابستان این شهرستان هستیم. 12 هزار واحد مسکونی صد در صد تخریب  دیده اند با توجه به تعداد بالای آسیب ها در این شهرستان خواهان رسیدگی سریعتر مسئولان هستیم.  فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: به خاطر پس لرزه  ها اب آشامیدنی مدام گل آلود می شود و مجبوریم آب را با تانکر توزیع کنیم. مردم انتظار دارند مبلغ وام ها بیشتر شود و در بازپرداخت ها نیز دولت توجه ویژه تری دارند.
 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردم سرپل‌ذهاب در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسراییل

دریافت 51 MB کد خبر 6078276

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب آماده برگزاری یادواره عملیات بازی‌دراز است
  • زلزله سرپل ذهاب را لرزاند
  • زلزله ۳.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • اجتماع مردم سرپل‌ذهاب در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسراییل
  • زلزله ۳.۷ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • سرپل ذهاب لرزید
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب
  • سرپل‌ذهاب لرزید
  • عبور موشک‌های شلیک شده به سمت اسرائیل از آسمان سرپل ذهاب
  • مریوان میزبان بیش از یک میلیون نفر مسافر در طرح نوروزی