Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@12:54:49 GMT

4تاثیر عمده ادویه‌ها بر سلامت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۴۰۱۲

آگاهی از رویکردهای سالم تغذیه‌ای تاثیر عمده‌ای بر سلامت عمومی ما دارد. مصرف مواد غذایی سالمی مانند ادویه‌ها یکی از این رویکردهای سالم به شمار می‌آید. ناطقان:بر اساس 16 مقاله پژوهشی که در نشریه «Nutrition Today» ـ به عنوان خلاصه نشست علمی برگزار شده توسط موسسه علوم «مک کورمیک» و انجمن تغذیه آمریکا در واشنگتن ـ منتشر شد، ظروف نگهداری ادویه می‌تواند یک جایگزین خوب برای قفسه داروها در منزل شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دارچین، زنجبیل، فلفل قرمز، آویشن، پونه کوهی، زردچوبه، رزماری، سیر و ریشه شیرین بیان ازجمله ادویه‌هایی هستند که در مقالات منتشر شده در این نشریه به مصرف آنها توصیه شده است.

این مقالات پژوهشی، چهار حوزه عمده‌ای را که گیاهان دارویی و ادویه‌ها می‌توانند بر سلامت ما تأثیر بگذارند این‌ گونه معرفی می‌کنند:



مزه‌دارتر کردن غذاهای سالم

غذاهای سالم به دلیل نداشتن چربی و قند زیاد، معمولا به بی‌مزه بودن شهرت دارند اما تحقیقات دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد اضافه کردن ادویه به غذاهای سالم می‌تواند آنها را مانند غذاهای چرب، جذاب و خوشایند بسازد.

این یعنی ادویه‌ها می‌توانند با خوش طعم‌تر کردن غذاهایی سالم، یک رژیم غذایی سالم را به یک برنامه غذایی بلندمدت تبدیل کنند.

جایگزینی برای نمک

معمولا وقتی غذاها به اندازه کافی خوش طعم نباشند ما به نمک روی می‌آوریم. متاسفانه یک رژیم غذایی کم سدیم برای کسانی که فشار خون بالا دارند کاملا بی‌طعم و مزه است، اما خبر خوب این است براساس تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز، اضافه کردن ادویه به غذاها باعث می‌شود افراد، 966 میلی‌گرم کمتر از وقتی به غذا ادویه اضافه نمی‌کنند سدیم مصرف کنند.

احساس سیری طولانی‌تر

غذاهای پرادویه نه‌تنها خوش طعم‌تر هستند، بلکه باعث احساس سیری بیشتر و افزایش متابولیسم نیز می‌شوند.

محققان دانشگاه ماستریخت هلند دریافتند اضافه کردن فلفل قرمز به غذا به افزایش احساس سیری کمک می‌کند.

داشتن احساس سیری باعث می‌شود در طول روز کمتر به میان وعده‌های ناسالم روی بیاورید و در نتیجه شاهد کاهش وزن باشید.

کاهش ریسک حملات قلبی

ادویه‌ها علاوه بر تاثیرات مفید غیرمستقیمی که به دلیل کاهش وزن بر سلامت قلب بجا می‌گذارند، به خودی خود نیز برای قلب مفید هستند.

پژوهشی که توسط محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شد نشان داد اضافه کردن ادویه حتی به یک غذای پرچرب باعث کمتر شدن سطح انسولین و تری‌گلیسیرید خون بعد از غذا می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ادویه ، سلامتی ، مواد غذایی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!

به گزارش ورزش سه، مسعود شجاعی پس از پیروزی هوادار مقابل مس سونگون و صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: همانطور که قبل از بازی گفتم فکر می‌کردیم بازی سختی باشد و واقعا همینطور بود. از زمانی که آقای کلانتری هدایت تیم مس سونگون را بر عهده گرفته‌اند، این تیم واقعا تغییر کرده و برای فوتبال بازی کردن برنامه دارند. ایشان قبلا هم در لیگ برتر جزو مربیان خوب بودند و فکر می‌کردیم که همینطور باشد. ما هم برنامه‌ریزی خاص خودمان را داشتیم و انتظار چنین اتفاقاتی را داشتیم، اما احساس می‌کنم بچه‌هایمان در دقایقی از روی شکم سیری بازی کردند وگرنه اختلاف بازی از نظر گل زده باید بیشتر از این می‌شد.

او در خصوص حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیمش توضیح داد: ما قصد این را داریم اما بازی دادن به جوان‌ها هم زمان خاص خودش را می‌طلبد و فلسفه خاص خودش را دارد. همانطور که ما دوست داریم در بازی بیلدآپ از عقب را انجام بدهیم، باید جوان‌ها را هم آرام آرام تزریق کنیم و نمی‌توانیم از اول این کار را انجام بدهیم. امروز از ۲۰ نفر لاین آپ ما، ۱۰ نفر از بچه‌های زیر ۲۳ و زیر ۲۱ و حتی زیر ۱۹ سال بودند و این برای ما به عنوان مربی باعث خوشبختی است و فکر می‌کنم باشگاه هم راضی باشد.

سرمربی هوادار در پایان گفت: خدا را شکر بچه‌هایی که وارد زمین شدند، جواب دادند. از این ۱۰ نفر، ۶ نفر وارد زمین شدند و بازی کردند و انتظارات ما را برآورده کردند، اما باز هم می‌گویم باید بهتر از این باشند. ما سعی می‌کنیم در هفته‌های آینده روی این مسئله کار کنیم که زود از این بازی ارضا نشوند و بتوانند دقایق بیشتری را بازی کنند و برای تیم مثمرثمرتر باشند.

دیگر خبرها

  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!