Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:05:30 GMT

روند سلامت زنان از ۲۷ سال قبل منفی شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۴۱۹۷

روند سلامت زنان از ۲۷ سال قبل منفی شده است

مطالعه محققان نشان می دهد سلامت زنان از سال ۱۹۹۰ به بعد بدتر شده است درحالیکه سلامت مردان بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه اومه سوئد به بررسی روند سلامت زنان و مردان ۲۵ تا ۳۴ سال بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ پرداختند و گزارشات آنها در مورد خودشان را بررسی کردند.

براساس خودگزارش دهی زنان در سال ۱۹۹۰، ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد زنان سلامت خود را بد توصیه کرده بودند، در حالیکه در سال ۲۰۱۴، ۲۰ درصد زنان سلامت شان گزارش داده بودند.

در مقابل، بخش بزرگی از مردان در پایان مطالعه در مقایسه با ابتدای مطالعه، سلامت خود را به مراتب بهتر توصیف کرده بودند.

آنیکا فورسن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در سال های اخیر این بحث عمومی وجود دارد که بروز بیماری و ناخوشی در بین زنان افزایش یافته است. حال مطالعه ما نشان می دهد که روند وخامت سلامت در بین زنان جوان وجود دارد.»

محققان این مطالعه، پاسخ ۱۸۱۱ فرد شرکت کننده در شمال سوئد را در یک نظرسنجی بلندمدت بررسی کردند.

نتایج نشان داد شمار زیادی از شرکت کنندگان تحت مطالعه دارای مشکل چاقی، اضطراب و نارضایتی بودند. همزمان تعداد زیادی از زنان و مردان دارای میزان بالا فعالیت فیزیکی به مرور زمان افزایش یافتند.

به گفته محققان، دلایل احتمالی ایجاد روند منفی سلامت در بین زنان جوان عبارتند از:

- شرایط کاری سخت تر در تخصص های مرتبط با زنان نظیر بخش مراقبت و درمان

- افزایش خطر فرسایش شغلی (اختلال خستگی مرتبط با استرس)

- عدم تساوی در زندگی خصوصی فرد

- خشونت مردان علیه زنان

به گفته محققان، برخی از عوامل موثر احتمالی در ایجاد روند مثبت سلامت در بین مردان عبارتند از:

-در بازار کار مردان همچنان از زنان ارزش بیشتری دارند حتی اگر سطح تحصیلاتش پایین تر باشد.

- مسئولیت یکسان تر در قبال فرزندان و خانواده به نفع سلامت مردان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

برخی تغییرات در بدن با افزایش سن اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، محققان هنوز در تلاشند تا به طور کامل همه تغییراتی را که اتفاق می‌افتد و معنای آن‌ها برای سلامت بزرگسالان مسن را درک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه منتشر شده نشان داد که یک نوع چربی خاص با افزایش سن در بافت عضلانی شروع به ایجاد می‌کند.

محققان ابتدا لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس نتایج مشابهی را در عضلات انسان یافتند. آن‌ها سپس دریافتند که سطح این چربی را می‌توان از طریق ورزش در میان زنان یائسه کاهش داد.

نتایج به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این تجمع چربی اشاره دارد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعه لیپید‌های پیچیده (چربی‌ها) ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کلی کمک کند.

برای این منظور، آن‌ها ابتدا ده بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های مربوط به سن در لیپید‌ها را درک کنند. آن‌ها دریافتند که لیپید‌های بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپید‌های اولیه‌ای که آن‌ها پیدا کردند، بیس (مونوآسیل گلیسررو) فسفات (BMPs) نام داشت.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند که آیا تجمع BMP مشابهی در انسان رخ داده است یا خیر. آن‌ها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین ۲۰ تا ۳۰ سال و مردان و زنان مسن‌تر بین ۶۵ تا ۸۰ جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع BMP در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

به گفته محققان، BMP‌ها در بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مربوط به تجمع کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی تجمع می‌یابند. ممکن است مشخص شود که سطوح BMP به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح BMP تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن یائسه بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بررسی کردند.

دیگر خبرها

  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب