Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@05:33:30 GMT

استفاده از پهپاد برای معضل اضافه‌کاری در ژاپن! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۴۴۰۶

استفاده از پهپاد برای معضل اضافه‌کاری در ژاپن! +عکس

یک شرکت ژاپنی اعلام کرده برای جلوگیری از اضافه‌کاری کارکنانش قصد دارد از پهپاد استفاده کند تا آنها را وادارد بعد از پایان یافتن ساعت کاری دفتر را ترک کنند.

سلامت آنلاین: کارفرمایان در ژاپن سالهاست که می‌کوشند اضافه‌کاری بیش از حد کارمندانشان را محدود کنند. به گفته آنها چنین رفتاری باعث به وجود آمدن مشکلات جسمی و حتی در مواردی مرگ کارکنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی‌بی‌سی نوشت: این پهپاد که مجهز به دوربین است بعد از پایان ساعت اداری در فضای دفتر کار به پرواز درخواهد آمد و موسیقی خاصی که اغلب هنگام بسته شدن فروشگاه‌ها استفاده می‌شود، را پخش خواهد کرد. این طرح نتوانسته نظر کارشناسان را جلب کند و آن را کاری «احمقانه» توصیف کردند.


شرکت تای سای که خدمات امنیت و نظافت فضاهای کاری ارائه می‌دهد با همکاری شرکت «بلو اینوویشن» که سازنده پهپاد است و کمپانی ارتباطات مخابراتی ان تی تی این پهپادها را تولید می‌کنند.


نوریهیرو کاتو، یکی از مدیران شرکت تای سای به خبرگزاری فرانسه گفت: وقتی فکر کنید که هر لحظه ممکن است پهپاد بیاید بالای سرتان آن هم با صدای آهنگ Auld Lang Syne و صدای ویز ویز، واقعا نمی‌توانید کار کنید.
شرکت تای سای اعلام کرده است که استفاده از این نوع پهپاد را از آوریل سال ۲۰۱۸ به طور آزمایشی در شرکت خود شروع خواهد کرد و بعدا به سایر شرکت‌ها عرضه خواهد شد.


«سی جیرو تاکشیتا»، استاد مدیریت و اطلاعات دانشگاه شیزوکو در پاسخ به این سوال بی‌بی‌سی که آیا این ابزار کمکی خواهد کرد پاسخ می‌دهد خیر: «این کاراحمقانه است و شرکت‌ها چنین کارهایی را انجام می‌دهند تا فقط نشان دهند که برای حل مشکل می‌خواهند کاری بکنند.»


او استدلال می‌کند: «مشکل اضافه کاری بیش از حد ریشه در فرهنگ کاری افراد دارد و باید به شکل اساسی تری حل شود. ایجاد آگاهی درباره این مشکل خیلی مهم است اما این کار به نظر من بیشتر یک جور شوخی است.


«اسکات نورث»، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه اوزاکا نیز می‌گوید: حتی اگر آزار این روبات‌ها کارکنان را مجبور به ترک محل کار کند، آنها کارهای ناتمام خود را با خود به خانه می‌برند.


سال‌هاست که در ژاپن برای تغییر فرهنگ کاری قدیمی تلاش می‌شود. مطابق این فرهنگ، ترک کردن محل کار قبل از همکاران دیگر و یا رئیس، کاری مذموم و ناپسند شمرده می‌شود. مشکل کار اضافه و طولانی باعث شده که یک واژه جدید در زبان ژاپنی ابداع شود: «کاروشی» یعنی مردن در اثر کار زیاد.


عادت به کار زیاد، به خصوص در میان افرادی که تازه در یک شرکت استخدام می‌شوند به مشکلات سلامتی بسیاری مانند سکته، حمله قلبی و خودکشی منجر شده است.


در ماه اکتبر یک شرکت تبلیغاتی بعد از خودکشی یکی از کارمندانش، به دلیل «بدرفتاری با کارکنان» جریمه شد. بعدا مشخص شد که این زن کارگر در یک ماه ۱۵۹ ساعت اضافه کارانجام داده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند

تین نیوز

یک پهپاد هیبریدی به سمت شناگران پرواز می کند و به عنوان یک حلقه نجات در هنگام خطر به فرد کمک می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از نیو اطلس، آیا می توان یک حلقه نجات را به سمت یک شناگر مضطرب در فاصله یک کیلومتری پرتاب کرد؟ نه این کار ممکن نیست اما می توان یکی از آنها را به شکل پهپاد با پرواز به سمت شناگر هدایت کرد.

این پهپاد که حلقه نجات هیبریدی TY-3R نام دارد توسط شرکت هواپیماهای بدون سرنشین چینی «دیدیوک میکینگز» (Didiok Makings) ساخته شده و در اصل ترکیبی از یک کوادکوپتر و یک حلقه نجات است.

ایده این است که وقتی یک شناگر در حال غرق شدن توسط امدادگران مستقر در ساحل مشاهده می شود، آنها فقط پهپاد را به سمتش بفرستند تا روی آب فرود بیاید و شناگر بتواند از آن به عنوان یک وسیله نجات استفاده کند. سپس یک غریق نجات انسانی که کُندتر حرکت می کند، با یک کشتی آبی به سمت فرد حرکت کند تا او را به ساحل بازگرداند.

TY-3R با فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور جوی استیک بلند می شود و از یک دوربین ۷۲۰p برای فراهم کردن دید در لحظه برای هدایت کننده استفاده می کند.

هنگامی که شناگر نجات پیدا کرد و دیگر نیازی به پهپاد برای شناور شدن روی سطح آب نداشت، یک دکمه دیگر باعث می شود هواپیما به طور مستقل به سمت مختصات GPS محل برخاستن خود پرواز کند. این پهپاد می تواند از روی آب بلند شود روی آن فرود بیاید.

به گفته شرکت دیدوک، TY-3R می تواند تا دو فرد بزرگسال را روی آب نگه دارد و بُرد ارتباطی ۱.۱ کیلومتری، حداکثر سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت و مدت زمان کار بیش از ۱۰ دقیقه در هر بار شارژ باتری را دارد. همچنین ادعا شده است که وزن آن کمتر از پنج کیلوگرم و کاملا ضد آب است. این بدان معناست که می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری زیر آب مقاومت کند.

TY-3R موتورهای خود را هنگام فرود بر روی آب خاموش می کند و دارای صفحه نمایش روی پروانه های خود برای محافظت بیشتر از انگشتان شناگران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • با پرداخت های به موقع راه آهن عملکرد مناسبی در آماده به کاری لکوموتیوها داشتیم
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن