Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@22:09:26 GMT

خطر آلودگی هوا برای نوزادان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۴۵۱۹

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که قبل از بارداری و یا در اولین ماه بارداری در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند، با افزایش خطر ابتلای نوزادشان به نقص های مادرزادی مانند شکاف لب و یا قلب غیرطبیعی روبرو می شوند. آفتاب‌‌نیوز : گرچه براساس نتایج مطالعه محققان کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی در آمریکا، این افزایش خطر ناچیز است، اما تاثیر بالقوه آن بر پایه جمعیت قابل توجه است زیرا تمام زنان باردار در معرض مقدار کمی آلودگی هوا قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت، 'امیلی دو فرانکو' نویسنده ارشد این مطالعه گفت: بازه زمانی که در آن بیشترین آسیب ناشی از آلودگی هوا بر جنین وارد می شود، ظاهرا یک ماه قبل تا یک ماه بعد از بارداری است. 
محققان در این مطالعه ذرات به ویژه ریز آلاینده های هوا را که خطر قابل توجهی برای سلامتی محسوب می شوند، مورد بررسی قرار دادند؛ این ذرات ریز می توانند به اعماق مسیرهای هوایی و کیسه های هوایی داخل ریه ها نفوذ کرده و وارد سیستم گردش خون شوند. 
ذرات به ویژه ریز مخلوطی از ذرات بسیار کوچک و قطرات مایع هستند که وارد هوا شده و زمانی که استنشاق می شوند، بر بسیاری از جنبه های سلامت فرد تاثیر منفی می گذارند.
این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شده است.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان

جام جم آنلاین اصفهان؛ فرزانه خالدی ۳۳ ساله در اولین زایمان خود با بارداری طبیعی ، صاحب ۳ قلوی دختر شد.

دکتر ملیحه خلیلی  متخصص زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان گفت : خانم خالدی به علت فشار خون بالا و پرخطر بودن در بیمارستان بستری و سه قلوها در عرض ۳ دقیقه که هرکدام به فاصله یک دقیقه از هم متولد شدند.

دکتر خلیلی ادامه داد در هفته سی‌وچهارم بارداری مادر ۳۳ ساله این نوزادان، با عمل سزارین به دنیا آمدند که  وزن قل اول دو کیلو و ۱۵۰ گرم و دو قل دیگر، یک کیلو و ۹۰۰ گرم که در حال حاضر در سلامت کامل هستند .

آقای بویرحسنی پدر این نوزادان، ۴۵ ساله، کارگر و در حال حاضر اجاره نشین است.

به گفته مهناز خیری متخصص کودکان و نوزادان قل سوم به علت نداشتن تنفس و گریه خودبخودی در بدو تولد، احیا شد و اقدامات درمانی لازم برای سه قلوها در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان انجام، که خوشبختانه قل اول باحال خوب به همراه مادر مرخص و قل دوم و سوم در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان بستری هستند و وضعیت پایدار و مطلوبی دارند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان