Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@11:51:57 GMT

شایع‌ترین علت بروز کیست و تومور در ناحیه دهان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۴۶۱۳

دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: شایع‌ترین علت تشکیل کیست‌ها و تومورها، عوامل عفونی است که به‌ دنبال آلوده شدن پالپ دندان‌ در انتهای ریشه و در داخل استخوان به ‌وجود می‌آید. آفتاب‌‌نیوز :  دکتر وحید مسگرزاده ‌در مورد تومورها و کیست‌های ناحیه دهان اظهار کرد: این ضایعات شیوع بالایی دارند اما بیشتر آنها دارای ماهیتی خوش خیم هستند؛ شایع‌ترین دلایلی که در تشکیل کیست‌ها و تومورها دیده می‌شود علت عفونی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش انجمن دندانپزشکان عمومی ایران،وی بیان داشت: تومورها و کیست ها با عللی دیگر نیز مانند ازدیاد سلول‌های سازنده بافت‌های دندانی یا سلول های غدد بزاقی می‌توانند تشکیل و این گونه مشکل ها را ایجاد کنند، البته بیشتر این ضایعات باید درمان شوند تا مشکلی برای بیمار در آینده ایجاد نکنند.
مسگرزاده با تاکید بر اینکه بسیار مهم است که روش درمانی صحیح در این زمینه نیز اعمال شود، تصریح کرد: به طور کلی هرگونه تغییر در رنگ یا حالت لایه های مخاطی دهان، ایجاد هرگونه زخم در محیط دهان یا ایجاد هرگونه توده، اگر بدون علت واضح باشد و بیشتر از2 هفته ماندگار شود، باید تحت معاینه و آزمایش های تشخیصی قرار گیرد. 
جراح دهان، فک و صورت گفت: درصد بالایی از مراجعان مبتلا به ضایعات بدخیم حفره دهان بسیار دیر اقدام به درمان می‌کنند که هرگونه تعلل در این امر باعث سخت‌تر شدن درمان و پایین‌تر آمدن شانس موفقیت درمان می‌شود.
وی در خصوص میزان شیوع شکاف لب و کام در ایران نیز اظهار کرد: در مورد آمار این بیماری در ایران اطلاعات دقیقی در دست نیست اما طبق کتاب های مرجع این آمار در آمریکای شمالی یک مورد در 700 زایمان است البته این آمار به نسبت نژادهای مختلف یا عوامل زمینه ای دیگر متفاوت است.
دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: در ایران نیز شاهد این مشکل هستیم و برخی از این بیماران به علت درآمد پائین یا قرارداشتن در مناطق محروم از درمان به موقع و مناسب محروم هستند.
جراح دهان، فک و صورت خاطرنشان کرد: در ایران تمام امکانات لازم برای جراحی این بیماران فراهم است و موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.
دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در روزهای 19 تا 22 دی ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد در تهران برگزار می شود.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟

در شرایطی که فقط ۵ بازی تا آخر فصل باقی مانده و پرسپولیس در جام حذفی هم حضور ندارد بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویرا به کندی پیش می‌رود. البته علت این کند شدن از دست رفتن جام حذفی و شرایط رقابت برای قهرمانی لیگ برتر نیست و شلوغی برنامه‌های باشگاه پرسپولیس و بازی‌های متوالی باعث شده تا خبری از جلسه جدید نباشد.

البته احتمال این وجود دارد که بعد از بازی نساجی مذاکراتی بین درویش و اوسمار انجام شود.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس در هر صورت خواستار تمدید قرارداد با این مربی برزیلی است و حتی اگر پرسپولیس قهرمان لیگ نشود هم با این مربی تمدید خواهند کرد.

مدیران باشگاه پرسپولیس بر این باورند که در شرایط فعلی و حتی در تابستان گزینه داخلی مناسبی برای هدایت تیم خود پیدا نمی‌کنند و سراغ هر گزینه خارجی دیگری هم بروند باید مبلغ بالایی هزینه کنند.

درباره مبلغ قرارداد اوسمار هم مسئله‌ای از سوی او مطرح نشده. در واقع در جلسه اول هیچ صحبتی درباره مبلغ قرارداد فصل جدیدی اوسمار به میان نیامده در حالی که گفته می‌شد این مربی مبلغ قابل توجهی از پرسپولیس می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • پدر جغرافیای ایران کیست؟
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است