Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-05@21:41:19 GMT

عوارض لیزر موهای زائد بر بدن

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۴۶۱۷

یک متخصص طب ایرانی گفت: این کار باعث حبس دوده در بدن و ایجاد سوء مزاج در بافتی می‌شود که مو از آن می‌رویید.به گزارش بلاغ، سمیه ذاکری با بیان اینکه از نظر طب سنتی ایران "مو" از جنس دخان یا دود است که از اخلاط  به جا می‌ماند، اظهار کرد: این امر ربطی به سودا ندارد مثل دوده‌ای که داخل لوله بخاری‌های نفتی قدیمی می‌بست، مو هم دوده و جزو فضولات هضم سلولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگر به مو به‌عنوان راهی برای دفع مواد زائد بدن نگاه کنیم, متوجه خواهیم شد که لیزر و سوزاندن مو چه عوارضی در پی خواهد داشت؛ این کار باعث حبس دوده در بدن و ایجاد سوء مزاج در بافتی می‌شود که مو از آن می‌رویید.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: انجام لیزر برای موهای زائد صورت موجب بروز خشکی و در درازمدت لکه‌های تیره پوست صورت خواهد شد, اگر خیلی ناچار به انجام لیزر هستید, بهتر است پاکسازی مزاج قبل از لیزر انجام شود.

زاکری خاطرنشان کرد: موی صاف, مجعد, فرفری, کم‌پشتی, پرپشتی که سرشتی بوده سعی در تغیر اینها نداشته باشید, فرم و رنگ و میزان مو ارتباط مستقیم با مزاج دارد و جدا از بدن نیست که بخواهیم مستقل و موضعی درمانش کنیم همچنین برای درمان ریزش مو که شدیداً به اصلاح کیفیت اخلاط چهارگانه نیاز دارد.

وی اذعان کرد: رشد کُند موها به‌خاطر کم‌خونی و قلت دَم یا به‌خاطر رطوبت مزاج است و رشد سریع موها به‌خاطر خشکی مزاج است, اگر دخان و دود خون زیاد باشد، موها قطور و ضخیم هستند و اگر حرارت هم با خشکی همراه باشد, موها پرپشت و سریع‌الرشد هستند.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: موهای وزوزی دو علت دارند؛ یا سوراخی که مو از آن خارج می‌شود پیچ و خم دارد یا مزاج مو، شدیداً خشک است همچنین اگر افراد قبلاً موهای لخت و صافی داشته‌اند اما موها، خشک و شکننده شده‌اند البته اگر از هیچ ماده شیمیایی و رنگ مو استفاده نکرده باشند، این امر را می‌توان به تغییر مزاج مغز به‌سمت خشکی نسبت داد که قابل درمان هست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد

برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می‌تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان‌ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می‌شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می‌شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری‌های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می‌آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می‌تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می‌تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه‌ها می‌شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامد‌های افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد