Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زن ميانسال که از مسافرت‌هاي مکرر همسرش در 30 سال گذشته به تنگ آمده بود، به دادگاه خانواده رفت تا از او جدا شود.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، زن ميانسال که از مسافرت‌هاي مکرر همسرش در 30 سال گذشته به تنگ آمده بود، به دادگاه خانواده رفت تا از او جدا شود. اين در حالي بود که پيش‌تر دختر و پسرش در همين مجتمع قضايي از همسرانشان طلاق گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«اکرم»- 52 ساله- بارها پشتِ در اتاق دادگاه‌هاي مجتمع قضايي ونک نشسته بود تا مانع طلاق پسر و دخترش از همسرانشان شود. اما حالا خود منتظر بود با ورود به شعبه 264 دادگاه خانواده دادخواست طلاق بدهد تا شايد تلنگري جدي به شوهرش بزند. او مادر دو پسر و يک دختر بود. پسر بزرگترش قبل از آنکه درسش تمام شود در پي يک آشنايي اينترنتي، با زني مطلقه ازدواج کرده بود اما همسرش دو سال نشده با داشتن حق طلاق مهريه 100 ميليوني‌اش را گرفت و رفت. دخترش هم سال گذشته به خاطر اعتياد شوهرش راهي دادگاه شد و طلاق‌اش را گرفت.
وقتي اکرم وارد دادگاه شد، قاضي«غلامحسين گل آور» سرگرم مطالعه پرونده‌اش بود. روي صندلي که نشست. قاضي پرسيد:«چه شده که تصميم گرفته ايد دادخواست طلاق بدهيد؟»
اکرم در پاسخ گفت: «آقاي قاضي ديگر خسته شده‌ام، بيشتر از 30 سال است با مردي زندگي مي‌کنم که اهميتي به زندگي و فرزندانش نمي‌دهد. از روزي که با هم ازدواج کرده‌ايم روي هم رفته حتي مدت پنج سال هم در خانه نبوده و دائم در مسافرت‌هاي کاري بسر برده است.»
قاضي گل آور دوباره پرسيد: «گويا اين موضوع تازگي نداشته، چه شده که با داشتن سه فرزند جوان حالا به اين نتيجه رسيده‌ايد؟»
زن جواب داد: «پس‌اندازي داشتم که در نبود شوهرم خرج خودم و بچه هايم مي‌کردم. اما از سال گذشته که دخترم طلاق گرفته و با ما زندگي مي‌کند، هزينه هايمان بيشتر شده ولي شوهرم مسئوليتي قبول نمي‌کند. حتي براي ازدواج دخترمان هم هيچ کاري نکرد و به بهانه مأموريت کاري سه ماه در خانه نبود. او اصلاً نمي‌تواند يکجا بند شود.
چند روزي که خانه بماند يک کاري جور مي‌کند و از خانه بيرون مي‌زند. در مدتي هم که نيست هزينه‌هاي زندگي روي دوش من است. اما ديگر پير شده‌ام و توان کار کردن ندارم. مي‌خواهم با گرفتن مهريه سرمايه‌اي فراهم کنم و با سود بانکي‌اش زندگي خودم، دخترم وپسرم را بچرخانم. باور کنيد پسر کوچکم از وقتي برادر و خواهرش طلاق گرفته‌اند، از ازدواج ترسيده و مي‌خواهد تا آخر عمر مجرد بماند...»

همان موقع قاضي به ميان حرف‌اش آمد و گفت:«خب اينکه راه درستي براي سر عقل آوردن همسرتان نيست. بهتر است با ريش سفيدهاي فاميل صحبت کنيد يا از مشاورها کمک بگيريد.»
اکرم لحظه‌اي سکوت کرد و سپس گفت: «از يک آشناي دور شنيده‌ام که شوهرم در شهر ديگري زن گرفته!» بعدهم بغض گلوي اکرم را گرفت و او را به گذشته برد. سپس رو به قاضي ادامه داد: «18 سالم بود که شوهرم را براي نخستين بار ديدم. لباس سربازي به تن داشت وبراي خدمت از شمال به تهران آمده بود. من اصلاً دلم نمي‌خواست ازدواج کنم. يکبار از مزاحمت‌هاي اين جوان به مادرم شکايت کردم و او هم زن داداشم را مأمور کرد با من همراه شود و با سرباز مزاحم برخورد کند. اما نمي‌دانم شوهرم به زن داداشم چه گفت که اين زن به طرفداري‌اش درآمد و مادرم را راضي کرد خانواده سرباز جوان به خواستگاري‌ام بيايند. ديپلم را که گرفتم سر سفره عقد نشستم و با مهريه 110 سکه طلا زنش شدم. بعد رفتيم شمال و زندگي‌مان را شروع کرديم. اما آنقدر خانواده‌اش در زندگي ما دخالت کردند که آمديم اينجا يک اتاق اجاره کرديم و به زندگي‌مان ادامه داديم. اما چند وقت بعد همسرم براي کار به ژاپن رفت و تا دو سال در آنجا ماند. با پولي که مي‌فرستاد و با کار هنري خودم توانستم يک خانه بخرم و بچه‌ها را بزرگ کنم. چند سال بعد شوهرم آمد، اما دوباره به شهرستان رفت و تازه فهميدم که زن ديگري گرفته.با اطلاع ازاين موضوع براي دو سال افسردگي گرفتم و بچه‌ها نه پدر داشتند و نه مادر. بالاخره با دارو و درمان و ورزش خوب شدم.اما همينکه آمدم به زندگي‌مان سرو ساماني بدهم ماجراي طلاق پسر بزرگم پيش آمد. بعد هم دخترم طلاق گرفت...»
قاضي سعي کرد زن را از درخواست طلاق منصرف کند، اما او گفت:«شايد با اين کار شوهرم به خودش بيايد و فکري براي زندگي‌اش کند. آنوقت شايد من هم نظرم عوض شد.» در ادامه جلسه دادگاه، قاضي دستور داد شاکي مدارک لازم را تهيه کند و در جلسه بعدي با همسرش در دادگاه حاضر شود تا به پرونده رسيدگي شود.
ايران
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال ایکس در هند

ایتنا - ایکس دستور کمیته انتخابات هندوستان را اجرا نکرد و برخی از پست های سیاسی سیاستمداران این کشور را در پلتفرم خود همچنان حفظ کرد.
شبکه اجتماعی ایکس دیروز دستور کمیسیون انتخابات هند برای حذف برخی پست های حاوی محتوای سیاسی سیاستمداران هندی انتخاب شده، احزاب سیاسی و کاندیداهای مناصب دولتی را اجرا نکرد و برخی پست ها را در پلتفرم نگه داشت.

به گزارش ایتنا از مهر، پلتفرم ایکس اعلام کرد با دستورات کمیته انتخابات مخالف است. ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از کمیسیون انتخابات هندوستان می خواهیم تمام دستورات حذف محتوای خود را در آینده منتشر کند.

این در حالی است که هند حدود یک میلیارد شهروند واجد شرایط رای دهی را دارد و قرار است جمعه بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کند.

این تنها کارزار ایکس در جهان نیست. چندی قبل بی توجهی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس به دستور قاضی برزیلی برای حذف برخی حساب های کاربری دردسرساز شد. ماسک دستور آلکساندر دی موارئس قاضی دادگاه عالی مبنی بر مسدودسازی برخی حساب های کاربری را به چالش کشید. او اعلام کرد پلتفرم ایکس این ممنوعیت را لغو می کند زیرا غیرقانونی است و از مورائس خواست تا استعفا دهد.

دیگر خبرها

  • ستاره سابق استقلال راضی از ازدواج و تاهل!
  • اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم
  • نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست
  • الگری: از عملکرد کیه زا راضی هستم؛ در این مقطع از فصل، هر برد به اندازه دو برد ارزش دارد!
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم
  • تعاونی‌ها در خوزستان توسعه یابند
  • جنجال ایکس در هند
  • استوری حمایتی مهرداد محمدی برای آرش رضاوند؛ داداشم + عکس