Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوه - ایرنا - معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: میزان برداشت گندم از مزارع آبی و دیم این شهرستان در سال زراعی جاری، حدود 60 هزار تن برآورد شده است.

محمودرضا خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی برداشت محصول گندم دیم از مزارع شهرستان ساوه امسال 12 هزار تن است.
وی گفت: امسال 10 هزار و 500 هکتار به کشت گندم آبی، 17 هزار هکتار به کشت گندم دیم، هفت هزار هکتار به کشت جو آبی و بیش از 10 هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خلیلی افزود: دولت مشوق های متعددی در زمینه ایجاد سیستم های آبیاری نوین دارد و برای این منظور منابع اعتباری مناسبی تخصیص داده که شامل ایجاد سامانه های آبیاری قطره ای طیف، کلاسیک ثابت بارانی و ماشین های آبیاری است.
معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: هر کشاورز یا باغدار ساوجی که قصد ایجاد سامانه آبیاری قطره ای داشته باشد به ازای هر هکتار تا سقف 100 میلیون ریال و برای ایجاد سیستم کلاسیک بارانی تا سقف 65 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کند.
خلیلی افزود: رقم پرداختی کمک بلاعوض برای استقرار ماشین های آبیاری در هر هکتار نیز 85 میلیون ریال است.
وی گفت: سطح زیر کشت محصول کلزا نیز در سال زراعی جاری در این شهرستان یک هزار هکتار است.
معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه میزان تولید انواع محصولات بخش کشاورزی این شهرستان را سالانه بیش از 700 هزار تن عنوان کرد.
شهرستان ساوه دارای 135 هزار هکتار زمین زراعی، سطوح باغی و آیش (قابل کشت) است.
6539 /6013/خبرنگار: یحیی معماری *** انتشاردهنده: مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ بنابر پیش بینی مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، امسال ۲۲۰ هزار تن گندم و ۱۲۰ هزار تن جو در مزارع استان تولید می‌شود. در این میان سهم شهرستان ورامین به عنوان قطب مهم کشاورزی استان از این میزان تولید، حدود ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین