Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اکبر رمضانیان‌پور عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه امیرکبیر گفت:‌ مهندسان عمران در صف اول عمران و آبادی کشور هستند و باید با به کارگیری تجهیزات روز دنیا، به روز رسانی علم، بهینه سازی و به کارگیری نخبگان داخلی برای حفظ منافع کشور و جان مردم گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کارگاه تخصصی درس‌هایی از زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب که به موضوعات مهندسی زلزله و لرزه شناسی‌، مروری بر پدیده‌های ژئو‌تکنیک لرزه‌ای، مشاهدات خرابی و عملکرد سازه‌های بتنی‌ که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: زلزله کرمانشاه نوعی بیدار‌سازی برای ما محسوب می شود، زیرا آسیب‌ها و تخریب مصالح و سازه‌ها و از دست دادن هموطنا‌نمان نشان داد که  انتخاب مصالح، بتن، نحوه اجرا و طراحی سازه‌ها، موضوعی مهم در زلزله است و نباید متولیان با قیچی کردن ربان‌ها هر طرحی را افتتاح کنند، بلکه باید طرح‌های ایمن تایید شود تا شاهد عوارض متعدد جانی و مالی نباشیم.

وی در ادامه افزود: ساختمان را مهندسان خلق می‌کنند و آنها در ساخت سازه‌ها باید روی گزینه‌های مختلفی که در طول سال‌های علمی یاد گرفته‌اند تمرکز داشته باشند و با استفاده بهینه از خدمات و مصالح سازه‌های ایمن را اجرا کنند.

رمضانیان‌پور افزود:‌ عملکرد مصالح بتنی‌ و سازه‌های بتنی‌ در زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب نشان داد که هنوز مهندسان عمران جای کار فراوانی دارند و باید با ورود موضوعات علمی در بحث زلزله در کنار ایجاد ساختارها بتوان نقش مؤثری ایفا کرد.

وی با تاکید بر ظرفیت نخبگان داخل کشور افزود: توانمندی مهندسان ایرانی مطلوب است و این محققان نباید زندگی خود را درگیر IFI کنند بلکه باید به بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی روز دنیا و استفاده بهینه از مصالح در ساخت سازه‌های ایمن کوشا باشند.

در ایجاد سازه ایمن باید توسعه پایدار را در نظر داشته باشیم

رمضانیان‌پور افزود: در ایجاد سازه ایمن باید توسعه پایدار و بهینه سازی را نیز در نظر داشته باشیم و از آنجایی که همه چیز بر مبنای علم است باید مهندسان ناظر با تعهد، تخصص و نظارت در ایجاد مراکز مقاوم گام بردارند.

وی اظهار کرد: متاسفانه دیده می‌شود پول ما در دست چینی‌هاست و به عنوان مثال سد طا‌لقان که ساخت چین است بعد از مدتی در حال آسیب است، در صورتی که محققان داخلی و مهندسان ایرانی باید در عرصه ساخت سازه‌ها گام بردارند تا با وجود وقایع طبیعی درگیر عوارض غیرطبیعی نباشیم.

وی گفت: در شورای تدوین شاهد آئین‌نامه 2800 هستیم که مقاوم سازی سازه‌ها، سازه ایمن و سایر مباحث مرتبط را آورده است و اگر تنها پنج درصد به موارد آئین‌نامه توجه کرده و آن را عملیاتی کنیم،‌ شاهد مشکلات متعدد نخواهیم بود.

رمضانیان‌پور اخلاق حرفه‌ای و تعهد مهندسان عمران در ایجاد سازه ایمن را گامی اساسی عنوان کرد،‌ و افزود: کیفیت مصالح،‌ انتخاب مصالح، نظارت،‌ شناخت بتن، اجرای پروژه و ... از مصادیق کاری مهندسان عمران است که باید در مقاوم سازی ساختمان‌ها آن را پیاده کنیم و با اجرا سازی آن در کنار به کار گیری آخرین تکنولوژی روز می‌توان شاهد کاهش عوارض جانی و مالی در کشور بود.

وی گفت: در کشور ما بهترین آئین‌نامه‌ها موجود است و اگر آن را عملیاتی کنیم می‌توانیم بگوییم شاهد توسعه پایدار و بهینه سازی هستیم.

رمضانیان‌پور در پایان گفت: به کارگیری آئین‌نامه‌ها در طراحی، اجرا،‌ نظارت و ... موضوعی مهم است و امروز محققان باید به فکر ساختن ساختمان‌های سبز با هدف کاهش مصرف انرژی باشند تا شاهد توسعه پایدار باشیم و با توجه به توانمندی محققان داخلی می‌توانیم به زودی شاهد این موضوعات در کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی صبح یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در مسیر تحقق شعار سال باید در تمامی ابعاد توسعه استان، مشارکت‌های مردمی را مد نظر قرار دهیم، گفت: بر این اساس ضرورت دارد راه اندازی، توسعه و احیای تعاونی‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: طرح پیشنهادی ساماندهی، بازسازی و توسعه بخش تعاون برای اصلاح شبکه توزیع در استان البرز باید بررسی و در صورت تأیید اعضا، اجرایی شود. اتاق تعاون استان باید حضور فعال‌تری در این بخش داشته باشند چراکه بهره گیری از ظرفیت تعاونی‌ها، گام مؤثری در جهت تحقق مشارکت مردم خواهد بود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان، کمیته‌ای تخصصی در بخش تعاونی‌ها فعال شده و ضرورت دارد مسائل این بخش به شکل تخصصی در کمیته مربوطه مورد بررسی و اتخاذ تدبیر قرار گیرد.

عبداللهی با اشاره به طرح سواحل مکران گفت: سیاست دولت سیزدهم در تعاقب تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره برداری از ظرفیت سواحل جنوبی کشور، احصای ۲۷ نقطه و تعیین استان‌های معین فاقد ساحل برای سرمایه گذاری و ساخت شهرک‌های مسکونی است.

استاندار البرز مطرح کرد: می‌توان تعاونی‌هایی تشکیل داد و در بخش سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی همچون پرورش ماهی و میگو، ورود کرد. شرایط بازار هر روز باید رصد و روند تولید، توزیع و عرضه کالا به ویژه کالاهای اساسی، هر هفته در قالب گزارشی جامع در ستاد ارائه شود. همچنین باید با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون مقابله شود و وضعیت انبارها مورد نظارت قرار گیرد.

کد خبر 6084174

دیگر خبرها

  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز