Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: ظرف هشت ماه گذشته امسال هفت هزار و 314 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر و 6 هزار و چهار معتاد متجاهر در سطح این استان دستگیر و جمع آوری شده اند.

ابراهیم قربانزاده چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: دستگیری قاچاقچیان مواد افیونی نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد کاهش و جمع آوری معتادان متجاهر 18 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اد امه داد: همچنین طی این مدت 21 هزار و 566 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان با 12 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال کشف شد. 38 درصد این کشفیات مربوط به نیروی انتظامی، 62 درصد مربوط به گمرک است و 75 درصد کل کشفیات نیز از نوع تریاک بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: 38 باند قاچاق مواد مخدر و روانگردان نیز در همین مدت منهدم شدند، 54 قبضه سلاح کشف، 464 دستگاه خودرو، 117 دستگاه موتورسیکلت و 545 دستگاه تلفن همراه توقیف شد و نیز 280 دستگاه انواع وسایل نقلیه جمع آوری و به پارکینگ مرکز استان منتقل گردید.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا دیروز 21 آذر 290 کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی استان کشف و 140 هزار و 54 نفر دستگیر شده اند. میزان کشف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشت.
سردار قادر کریمی افزود: در این مدت 249 هزار و 922 عدد قرص روانگردان در استان کشف و یک لابراتور تولید این قرصها در خراسان رضوی منهدم شد.
وی ادامه داد: در چارچوب اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیز 384 منزل بازرسی و طی آن 2 هزار و 807 نفر دستگیر و 2 هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است. در این مدت 451 خانه در حاشیه شهر مشهد به دلیل فروش و توزیع مواد مخدر پلمب و 42 خانه تخریب گردید. 6 هزار و 374 نفر معتاد متجاهر دستگیر شده و در اختیار مراکز ماده 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته اند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 تن و 759 کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 85 درصد بیشتر شده است.
سردار ماشاالله جان نثار افزود: در این مدت 137 مورد عملیات در پاسگاهها انجام شد. 67 درصد کل کشفیات مواد مخدر در همین رشته عملیات صورت گرفته و بقیه آن در ایست و بازرسی 17 شهریور شهرستان تایباد انجام شد.
وی ا دامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 137 قاچاقچی در مرزهای استان دستگیر، 70 خودرو توقیف و 276 لیتر مواد پیش ساز مایع کشف شد.
استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و از سمت شرق 302 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی احمدپور با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر یک معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت نه گفتن می‌تواند عاملی تعیین کننده در عدم گرایش افراد به سمت معضل اعتیاد باشد.

وی با اشاره به اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان گیلان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات نامحسوس، صحت موضوع برای پلیس محرز شد و مخفیگاه متهم در شهر رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان از اعزام مأموران اداره عملیات ویژه به محل اختفا متهم و دستگیری وی خبر داد و اذعان‌داشت: ۱۳ کیلوگرم ماده روان گردان از نوع حشیش و ۵۰۰ گرم سایر مواد مخدر توهم‌زا در بازرسی از این مکان کشف شد و قاچاقچی ۳۵ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس در راستای خدمت‌گزاری مطلوب به مردم بسترهای ارتباطی خوبی چون سامانه ۱۲۸ را راه‌اندازی کرده و با دریافت اخبار و گزارشات در خصوص مواد مخدر در راستای انجام بهتر مأموریت‌ها با مشارکت آن‌ها، گام برمی‌دارد.

کد خبر 6081950

دیگر خبرها

  • کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • کشف ۱۰۰ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در نایین