Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو - ايرنا - دادگاهي در تاجيکستان، يک تبعه فرانسه هوادار گروه تروريستي داعش را به اتهام تلاش براي تردد غير قانوني از مرز اين کشور به افغانستان به پنج سال زندان محکوم کرد.

به گزارش چهارشنبه ايرنا به نقل از پايگاه خبري ` آسياي مرکزي ` قرقيزستان، اين تبعه فرانسه که به هويت وي اشاره اي نشده است، قصد داشت با تردد غير قانوني از مرز تاجيکستان به گروه تروريستي داعش در افغانستان بپيوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در تابستان سال جاري در حين تلاش براي تردد غير قانوني از مرز در منطقه مرزي جيهون ايالت خاتلون تاجيکستان از سوي مرزبانان بازداشت شده بود.
به گفته يک منبع در پليس تاجيکستان، اين تبعه فرانسه با ويزاي گردشگري از قرقيزستان وارد تاجيکستان شده تا از اين کشور بطور غير قانوني به افغانستان تردد کند.
در جلسات اوليه دادگاه نمايندگان سفارت فرانسه در تاجيکستان نيز حضور داشتند و متهم از استرداد به کشورش خودداري و با سپري کردن مدت زنداني در تاجيکستان موافقت کرد.
در اين حال خبرگزاري فرانس پرس يکشنبه گذشته به نقل از منابع رسمي افغانستان و نيروهاي بين المللي مستقر در اين کشور گزارش داد، تروريست هاي فرانسوي و الجزايري متواري شده از سوريه در شمال افغانستان اقامت يافته و در اين منطقه به گروه تروريستي داعش پيوسته و اردوگاه آموزشي را تشکيل دادند.
شبد**آساق ** 337**1379
انتشار دهنده: هادي افتخاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند