Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس طب سنتی با باپیان اینکه حرارت افراد صفراوی سبب محبوبیت آن ها در جامعه می شود گفت: انسان های صفراوی بالانگر هستند، آرزوهای بلند دارند و معتقدند به این آرزوها دست پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید علی حجازی در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز در رابطه با ویژگی های روحی افراد صفراوی، اظهارکرد: صفراوی ها کم تر دچار بمیاری ها می شوند؛ ریشه بیشتر بیماری ها سردی است و مزاج های گرم به دلیل حرارتی که دارند کم تر دچار بیماری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس طب سنتی ادامه داد: افراد صفراوی کم تر دچار سرماخوردگی ها، درد مفاصل و مسائلی از این دست می شوند.

خواب افراد صفراوی عمیق است
وی در رابطه با خواب افراد صفراوی ، گفت: در بحث مزاج ها خواب یکی از مقوله های مهم در مقوله مزاج ها است؛ انسان های صفراوی مزاج در اثر حرارتی که دارند، خواب عمیقی دارند، زیرا این افراد استرس سردمزاج ها را ندارند.
حجازی ادامه داد: البته عمق خواب صفراوی مزاج ها از دموی مزاج ها کم تر است، زیرا خشکی موجود در مزاج آن ها عمق خواب آن ها را کم می کند؛ همراهی رطوبت با گرما به طول و عمق خواب می افزاید.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه انسان های صفراوی اگر در حال غلبه صفرا خواب ببینند، خواب جنگ و جدال است، تصریح کرد: البته خواب های صادق معیاری خارج از مزاج دارند و می خواهند علائمی را به انسان آموزش بدهند و خواب گذاران نیز آن را تعبیر می کنند.

افراد صفراوی آرزوهای بزرگی دارند
وی با بیان اینکه این حرارت و خشکی در اخلاق صفراوی ها تاثیرگذار است، تصریح کرد: آتش بالانگر است از این جهت صفراوی ها هم بالانگر هستند، آرزوهای بلند دارند و معتقدند به این آرزوها دست پیدا کنند.
حجازی با بیان اینکه مردم از اصطلاحاتی مانند «سرش داغ است» استفاده می کنند که کنایه از حرارتی موجود در سر است، گفت: انسان های صفراوی چون میزان گرمی سرشان زیاد است، از این لحاظ مشاغلی که فعالیت های طولانی می خواهد برای آن ها سخت نیست.

سن جوانی سن صفرا است
کارشناس طب سنتی در رابطه با سن جوانی و شباهت هایی که ویژگی های جوانی با مزاج صفراوی دارد، عنوان کرد: سن جوانی سن صفرا است؛ همان طوری که بیان شد، هر چیزی مزاجی دارد که سن هم یکی از آن ها است.

وجود نوعی خودبرتربینی در صفراوی مزاج ها
حجازی با بیان اینکه افراد دارای مزاج صفرا مسیر طولانی برای رسیدن به خواسته ی خود را سخت نمی بینند، خاطرنشان کرد: ویژگی دوم مزاج صفروای ها، یک خودبرتربینی در بین آن ها است؛ خداوند زمانی که به شیطان فرمود سجده کن، شیطان تکبر ورزید و این گونه پاسخ داد که من را از آتش خلق کردی وانسان را از خاک که نشان می دهد این ویژگی آتش است که به انسان غرور و تکبر می دهد.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه می توان از این غرور و تکبر استفاده خوبی کرد، خاطرنشان کرد: شخص صفراوی می تواند با این قدرت و این اعتماد به نفس در بهترین میدان های جنگ جولان بدهد، و قطعا یک فرمانده جنگ نیازمند یک اعتماد به نفس قوی است، نیازمند این است که بتواند دستور بدهد و زیردستانش را کنترل کند.
وی با بیان اینکه می توان این خود بالابینی را در جهت خوب استفاده کرد، اظهارکرد: البته دیگران باید در برخورد با این افراد صفروای مراعات کنند و شان آن ها را از بین نبرند و آن ها را در حد امکان خورد نکنند.

انسان های صفراوی زود عصبانی می شوند
حجازی با بیان اینکه انسان های صفراوی زود عصبانی می شوند، گفت: این انسان ها مانند آتش زود اوج گرفته و زود هم فروکش می کنند و لذا در صورتی که کم ترین ناملایمتی ببینند، عصبانی شده و به خاطر این خوبالابینی زودتر از بقیه واکنش نشان می دهند.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه در زمان عصبانیت این دسته از انسان ها اگر با آن ها به نحوه بدی برخورد شود که نتوانند قدرت خود را حاکم بکند، به گونه ای فروکش کرده که درون لاک خود می رود، خاطرنشان کرد: انسان های صفراوی مزاج انسان های زودعصبانی شو و زودآرام شو هستند که در اوج عصبانیت داد و فریاد کرده و وسایل دم دست خود را می شکند اما بعد از مدتی که آتش او خوابید درون خود فرو می رود و ساکت می شود و حتی در بسیاری از اوقات از کار خود پیشمان می شود.
وی با بیان اینکه آتش توانایی نفوذ در هوا، آب، و خاک دارد و آن ها را گرم می کند، اظهار کرد: انسان های صفراوی مزاج نیز می توانند طبایع دیگر را به دنبال خود بکشانند. انسان های صفروای مزاج به دلیل حرارت موجود در خود می توانند بقیه را دور خود جمع کنند.
حجازی تصریح کرد: البته این افراد به دلیل خشکی، افراد را در کنار خود حفظ نمی کنند؛ انسان های دموی مزاج که گرم و مرطوب هستند انعطاف پذیر هستند و اگر کسی را دور خود جمع کردند، آن ها را به دلیل انعطاف در کنار خود حفظ می کنند.

حرارت افراد صفراوی سبب محبوبیت آن ها در جامعه می شود
کارشناس طب سنتی افزود: اما صفراوی ها اگرچه به دلیل حرارت محبوب هستند اما به دلیل خشکی و غرور اجازه نمی دنهد از نزدیک ارتباطی با آن ها برقرار شود.
وی بیان کرد: مدلینگ ها به دلیل حرارت و خشکی که دارند عمدتا مزاج صفراوی هستند که البته با غرور همراه است.

حجازی با بیان اینکه البته این به معنای این نیست که هرکس دارای مزاج صفرا شد دیگر هیچ شخص نزدیکی در کنار خود ندارد، گفت: انسان های صفراوی اگر طبع خود را کنترل نکنند، این ویژگی ها از آن ها بروز پیدا می کند.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه آتش حرارت خود را بدون درنظر گیری محیط به همه می دهد، خاطرنشان کرد: آتش نیز حرارت خود را به همه می دهد و هیچ کس را از این حرارت محروم نمی کند، اما به جهت خشکی نمی تواند انعطاف در اخلاق خود داشته باشدلذا اگر تماس مستقیم با چیزی برقرار کند آن را میسوزاند .
وی با بیان اینکه انسان های صفراوی از حق خود نمی گذرند و بر روی حرف خود پافشاری می کنند، اظهار کرد: انسان های صفراوی به خاطر کسی گذشت نمی کنند و به خاطر کسی زیربار حرف زور نمی روند؛ اما دموی مزاج ها اگر چیزی باب میلشان نباشند، می توانند تحمل کنند، بلغمی مزاج ها کوتاه می آیند اما صفراوی مزاج ها نمی توانند کوتاه بیایند.
حجازی با بیان اینکه از این ویژگی باید در جای درست استفاده کرد، خاطرنشان کرد: در زندگی زناشویی اگر صفراوی مزاج ها بخواهند از این حال خود تبعیت کرده و خود را درمان نکنند، زندگی به چالش کشیده خواهدشد؛ چون مدام حرف خود را می زنند و صحبت های دیگران را قبول ندارند و از این جهت از گذشت و وفا کم تر آگاهی دارند.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه معمولا در عوام این ها را با اصطلاح «کله داغ» می شناسند، تصریح کرد: این افراد بیخیال بقیه هستند ولی نسبت به حرف خود مصر است و سخت پای آن می ایستند.

اراده قوی در انسان های صفراوی موجود است
وی با اشاره به اراده قوی صفراوی مزاج ها، تاکید کرد: این افراد وقتی وارد کاری شدند، با قدرت این کار را جلو می برند و از این جهت کسانی که مدام به جامعه روحیه می دهند انسان های صفراوی هستند.
حجازی خاطرنشان کرد: اگر طبع صفرا از جامعه حذف شود، جوش و خروش از جامعه برون می رود و این جوش و خروش جامعه به دلیل افراد صفراوی مزاج است.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه اگر این جوش و خروش کنترل نشود به درگیری منتهی خواهد شد، اذعان کرد: بعضی کسانی که چاقو کشی می کنند افراد صفراوی مزاجی هستند که دچار غلبه صفرا شده و یا دموی مزاج هایی هستند که خون بدنشان بیش از حد زیاد شده است.
وی ادامه داد: انسان های لات و اهل درگیری انسان هایی هستند که یا حرارت بدن آن ها زیاد است و یا خون آن ها زیاد شده است؛ اساسا حرارت سبب جنب و جوش زیاد است و این جنب و جوش زیاد باید کنترل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان، چند روز پس از انجام عملیات تنبیهی نیروهای مسلح جمهوری ‌اسلامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد عملیات «وعده صادق» با استقبال گسترده مسلمانان در کشورهای مختلف جهان مواجه شده‌ و محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان اسلامی را افزایش داده ‌است.

بر این اساس هم بود که سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان با استقبال پرشور مردم پاکستان مواجه شد؛ تا جایی که اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه جهان ‌اسلام قدردان موضع ایران در قبال فلسطین و تحولات اخیر منطقه‌ای است، تأکید کرد: مردم پاکستان طی روزهای اخیر با اشتیاق در انتظار ورود رئیس‌جمهور ایران به این کشور بوده‌اند.

محبوبیت ویژه ایران در افکارعمومی پاکستان

رصد رسانه‌های پاکستانی طی روزهای اخیر بازتاب‌دهنده استقبال افکار عمومی این کشور از سفر رئیس‌جمهور ایران بوده؛ موضوعی که با انجام اقدام‌های گسترده‌ای به ‌منظور استقبال هرچه پرشورتر از رئیسی در اسلام‌آباد، لاهور و کراچی بوده‌ است. بر این اساس هم بود که آذین‌بندی خیابان‌های اسلام‌آباد و کراچی با عکس‌های رئیسی و پرچم ایران، پیش ‌از ورود رئیس‌جمهور ایران به پاکستان مورد توجه رسانه‌های این کشور قرار گرفت و به‌ عنوان نمودی از افزایش محبوبیت جمهوری ‌اسلامی در افکار عمومی پاکستان پس ‌از عملیات «وعده صادق» ارزیابی شد.

استقبال گسترده از رئیس‌جمهور ایران

سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان علاوه ‌بر مردم پاکستان، با استقبال احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی و مذهبی این کشور نیز مواجه شد؛ تا جایی که بسیاری از آنها با انتشار فراخوان‌هایی، خواستار استقبال گسترده مردمی از رئیس‌جمهور ایران شدند. از سوی دیگر جمعی از رهبران احزاب اهل‌ سنت و شیعه پاکستان نیز در پیام‌هایی از حضور رئیس‌جمهور ایران در پاکستان استقبال کردند. این درحالی است که پیش از این و به‌ دنبال انجام عملیات «وعده صادق» بسیاری از علمای اهل ‌سنت پاکستان ضمن حمایت از این اقدام ایران، آن را سبب دلگرمی مردم مظلوم غزه عنوان و تأکید کرده بودند که «مردم پاکستان در کنار برادران ایرانی خود هستند».

- مولانا فضل‌الرحمن، رئیس جمعیت علمای اسلام: سفر آیت‌الله رئیسی، گامی رو به جلو برای توسعه روابط بین ۲ کشور مسلمان است.

- سیدجواد نقوی، رئیس جنبش بیداری امت اسلامی: مردم مسلمان پاکستان، چه شیعه و چه سنی، منتظر ورود آیت‌الله رئیسی به این کشور هستند و با آغوش باز از ایشان استقبال می‌کنیم.

- مولوی صاحب‌زاده ابوالخیر زبیر، رئیس شورای همبستگی ملی متشکل از ۳۰ حزب شیعه و سنی: مردم پاکستان مفتخر به میزبانی از رئیس‌جمهور کشوری هستند که در مبارزه با رژیم اسرائیل در خط مقدم قرار دارد.

- افراسیاب ختک، سیاستمدار پشتون‌زبان: پاسخ کوبنده ایران به اقدام تروریستی اسرائیل، معادلات منطقه‌ای را تغییر داده ‌است.

- لیاقت بلوچ، نایب امیر جماعت اسلامی پاکستان: ما از حمله ایران به اسرائیل استقبال و از آن حمایت می‌کنیم. اسرائیل یک موجودیت تروریستی و غیرقانونی است.

شادی پاکستانی‌ها پس از «وعده صادق»

استقبال گرم پاکستانی‌ها از رئیس‌جمهور ایران در حالی است که پیش ‌از این و به‌ دنبال انجام عملیات «وعده صادق» از سوی ایران، مردم برخی شهرهای پاکستان با حضور در خیابان‌ها، حمایت و شادی خود را از عملیات تنبیهی ایران در سرزمین‌های اشغالی نشان دادند؛ ازجمله جمعی از مردم کراچی، به ‌عنوان بزرگ‌ترین شهر پاکستان، با برگزاری مراسمی، به شادی پرداخته و حمایت خود را از اقدام‌های ضدصهیونیستی جمهوری ‌اسلامی اعلام کرده بودند.

نیویورکی‌ها: ایران، به تو افتخار می‌کنیم

استقبال از عملیات «وعده صادق» به کشورهای اسلامی محدود نشد و برخی شهروندان آمریکایی نیز طی روزهای اخیر به شیوه‌های مختلف حمایت خود را از این اقدام جمهوری‌ اسلامی نشان دادند. در روزهای اخیر انتشار ویدئویی از شعارهای برخی شهروندان نیویورکی در حمایت از ایران، یمن و مردم غزه در متروی این شهر بازتاب گسترده‌ای داشت و نشان‌دهنده افزایش محبوبیت ایران در نقاط مختلف جهان بود. این ویدئو شهروندانی را نشان می‌داد که در مترو شعار می‌دهند: «ایران به تو افتخار می‌کنیم».

قدردانی مردم ترکیه از ایران

عملیات «وعده صادق» حمایت گسترده مردم ترکیه را نیز به ‌دنبال داشت. بر این اساس هم بود که پس از انجام عملیات تنبیهی ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، جمع زیادی از مردم استانبول با حضور در مقابل سرکنسولگری جمهوری‌اسلامی در این شهر، از ایران برای تنبیه رژیم ‌صهیونیستی قدردانی کردند. شهروندان در این اجتماع، با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین، حزب‌الله لبنان و تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی، جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

جشن لبنانی‌ها

مردم لبنان هم به‌دنبال انجام عملیات «وعده صادق» از سوی جمهوری ‌اسلامی، با برگزاری جشن‌های خیابانی در نقاط مختلف این کشور، از این اقدام تنبیهی ایران قدردانی کردند. لبنانی‌ها با در دست داشتن پرچم‌های ایران و حزب‌الله لبنان، ضمن اعلام حمایت خود از راهبردهای ضدصهیونیستی جمهوری‌اسلامی، از اقدام‌ها و فعالیت‌های ایران در مسیر حمایت از مردم مظلوم غزه و آرمان‌های قدس‌ شریف تقدیر کردند.

خوشحالی فلسطینی‌ها

عملیات «وعده صادق» خوشحالی مردم فلسطین را نیز به‌دنبال داشت؛ موضوعی که به شکل‌های مختلف، نمود یافت و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. علاوه بر تجمع مردم فلسطین در صحن مسجدالاقصی و شادی آنان به ‌دنبال حمله تنبیهی جمهوری‌اسلامی به اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی، هنرمندان فلسطینی هم دست به‌کار شدند و با اشتراک‌گذاری نقاشی‌ها و طرح‌های گرافیکی متنوع، حمایت و قدردانی خود را از این اقدام جمهوری‌اسلامی نشان دادند.

جشن خیابانی در کانادا

طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از جشن خیابانی جمعی از ساکنان تورنتو کانادا از حمایت از عملیات «وعده صادق» خبرساز شد و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. تصاویر منتشر شده، جمعی از مردم این شهر را نشان می‌داد که با در دست داشتن پرچم‌های ایران و فلسطین، حمله تنبیهی ایران به برخی اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را جشن گرفتند و حمایت خود را از این اقدام نشان دادند.

ایرانی قهرمان

حمله تنبیهی ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، حمایت و شادمانی مردم افغانستان را نیز به‌دنبال داشت. علاوه ‌بر حمایت ویژه مقام‌های افغانستانی از این اقدام، مردم این کشور در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف، ضمن اینکه عملیات «وعده صادق» را حق مشروع ایران دانستند و از جمهوری‌اسلامی حمایت کردند، از مسلمانان و مقام‌های جهان اسلام خواستند از این اقدام ایران حمایت کنند. براین اساس هم بود که طی روزهای اخیر روایت یک تاجر ایرانی از نحوه برخورد مردم افغانستان با او به‌عنوان «ایرانی قهرمان» پس از عملیات «وعده صادق» بسیار پربازدید شد.

افزایش محبوبیت ایران در جهان عرب

عملیات «وعده صادق» نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، واکنش‌های گسترده‌ای در افکار عمومی جهان عرب به‌ دنبال داشت و با تحسین نخبگان و تحلیل‌گران سیاسی مواجه شد. این درحالی است که بی‌عملی برخی دولت‌های عربی در مقابل اقدام‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با انتقادهای مردمی گسترده‌ای روبه‌رو شد؛ موضوعی که با بازتاب گسترده‌ای در برنامه‌های تلویزیونی در کشورهای عربی همراه بوده است.

کد خبر 846757 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها افکار عمومی ایران و اسرائیل تسلیحات نظامی خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • محبوبیت مقاومت نزد مردم غزه 
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه