Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه بیت المقدس کردستان، غضنفری در جمع مسئولین و فرماندهان سپاه بیت المقدس کردستان از فرصت هاو چالش های پیش روی جمهوری اسلامی در دوران پسا داعش خبر داد و اظهار کرد: مهمترین دستاورد پایان داعش، از بین رفتن یک دولت تروریستی به مثابه رژیم صهیونیستی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، گروه تکفیری داعش همه امکانات و عناصر لازم برای تبدیل شدن به دولت را در اختیار داشت و دارای ارتش، ایدئولوژی و سرزمین، ثروت و پشتوانه لازم و کافی بود و اگر شکل و هویت پیدا می کرد تبدیل به غده سرطانی شماره 2 می شد که در نزدیکی مرزهای ایران جولان می داد.
وی افزود: دستاورد بعدی، تقویت ژئوپلیتیک محور مقاومت است بدین معنی که اگر ایران مرزهای زمینی سوریه را به مرزهای عراق متصل کند، از آنجا می تواند به لبنان و سرزمین های اشغالی و همچنین مدیترانه دسترسی پیدا کند و این همان چیزی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن واهمه دارند و از آن به کریدور تهران - بیروت یاد می کنند.
مسئول اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پایان داعش برای جمهوری اسلامی فرصتی برای مذاکرات سیاسی است و با شکست داعش، ایران به عنوان مهمترین بازیگر سیاسی منطقه شناخته شد.
غضنفری گفت: تشکیل یک هسته مقاومت در منطقه دستاورد مهم دیگر شکست داعش است و طی حضور داعش در منطقه در همه مناطق شیعه و سنی نشین، هسته های مقاومت شکل گرفته است.
وی افزود: در کنار همه این دستاورد ها و فرصت ها، تهدیداتی نیز پیش روی جمهوری اسلامی است که می توان به چند نمونه از جمله ادامه داشتن ایدئولوژی و تفکر داعش هنوز است که می تواند در زمان و مکانی دیگر از جامعه اسلامی خود را بروز دهد.
عضنفری ادامه داد: چالش و تهدید دیگر این است که داعش ممکن است خود را به منطقه افغانستان برساند و در آنجا دوباره ظهور پیدا کند چرا که زمزمه هایی مبنی بر تشکیل ارتش خراسان در مرزهای افغانستان به گوش میرسد.
وی گفت: تشکیل ارتش خراسان مرزهای شرقی ایران را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و پس این یک تهدید ملی در شرق کشور است که باید نسبت به آن با حساسیت و هوشیاری بیشتری برخورد کرد.
وی افزود: چالش بعدی جمهوری اسلامی در دوران پسا داعش، اداره پرونده سیاسی سوریه با حضور روسیه است و این امر به مراتب سخت تر از پرونده نظامی سوریه خواهد بود.
گروه موسوم به 'دولت اسلامی در عراق و شام' (داعش) سال 1393 شمسی (2014 میلادی) ورود خود را به شکلی خونین و پر سر و صدا در عراق اعلام کرد.
پس از چندی ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی - تکفیری ادعای تاسیس خلافت کرد و خود را خلیفه خواند.
داعش با خلافتی که با شیوه 'قهر و استیلا' پی ریزی شده بود، با بهره گیری از راهبرد رعب و وحشت تلاش کرد به مطامع شیطانی خود دست پیدا کند.
این گروه تکفیری در راستای هویت سازی جعلی برای خود داعیه احیای خلافت اسلامی را داشت و شیعیان، علویان و مسیحیان و حتی اهل تسنن را در برابر هویت خود تصور می کرد.
حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشورها از داعش منجر به پیشروی میدانی آنها در برهه هایی از زمان شد.
با پیروزی جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی - صهیونیستی در 'ابوکمال' رقم خورد، گروه تکفیری - تروریستی داعش رو به نابودی نهاد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: امید بهمنی
3034/6108

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار احسان نصیری ظهر شنبه در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک به سرهنگ عبدالله خسروی به سمت فرمانده مرزبانی استان گفت: امروز نیروهای مسلح به‌عنوان سرباز ولایت در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی افزود: حضور مقتدرانه مرزبانان و سایر نیروهای مسلح باعث امنیت مردم شریف شده است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با شجاعت و شهامت در راه دفاع از کیان و مرزهای پرگهر مجاهدت و تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور فرمانده پایگاه دریایی ارتش گفت: همه نیروهای مسلح به عنوان ید واحد در راه دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

کد خبر 6089990

دیگر خبرها

  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند