Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:بازارچه بانوان مسجدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به مدت دو روز در بوستان نرگس قم برپاشده است.

خبرگزاری شبستان/قم: مساجد از صدر اسلام تا کنون به عنوان یک پایگاه فرهنگی و سیاسی بوده که فعالیهای زیادی در آن صورت می گرفته است.

زنان و دختران جامعه نیز با استفاده از جایگاه ومنزلت مساجد در جامعه توانستند با حضور مؤثر خود در آن علاوه بر عبادت ونیایش آغاز گر فعالیتهای فرهنگی، هنری واجتماعی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجد به عنوان پایگاهی معنوی نیازمند آن است که با استفاده از ظرفیتهای موجود در آن انواع فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی را در سایه حمایت فعالان فرهنگی وهنری به علاقه مندان آموزش داده و زمینه اشتغال را برای آنها فراهم سازیم.

بوستان نرگس طی دو روز میزبان بازارچه محصولات فرهنگی غذایی وصنایع دستی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم است که محصولات خود را ارائه می کنند.

در این بازارچه 30 کانون فعالیتهای هنری،صنایع دستی،عفاف وحجاب و محصولات غذایی خود را در 5بخش و در قالب یکصد غرفه به نمایش گذاشته اند.

 

وارد بازارچه که می شوم بوی نان تازه؛ سمنو، آش رشته؛ انواع  ترشی ومربا،فضای بازارچه را پر کرده است. با یکی از غرفه داران که از کانون حضرت آمنه مسجد علی بن موسی الرضا در بازارچه شرکت کرده ایت وارد صحبت می شوم. وی می گوید: با توجه به اینکه محصولات غرفه ما از آش و سمنو گرفته تا شیره خرما وسرکه همه دست ساز وتازه هستند امیدواریم شاهد استقبال بانوان باشیم.

 

وی تصریح می کند: فضای نمایشگاه فضای بسیار خوبی است که امیدوارم استقبال خوبی از غرفه ما صورت گیرد.متاسفانه در مسجد فضای مناسبی برای ارائه محصولات غذایی نداریم ومن بیشتر محصولات خود را به دوستان وآشنایان ارائه می دهم.هرچند این کار برای ما منبع درآمد دارد اما به درد نمایشگاه وبازارچه نمی خورد چرا که کمتر متقاضی ندارد.

 

هنگامه سادات علیزاده کارآفرین کانون عمار یاسر مسجد امام حسن مجتبی (ع) که در حوزه خیاطی و طب اسلامی مشغول است با اعلام نارضایتی از بازار کار می گوید: با توجه به اینکه ما با مهارت وتخصصی که داریم کار ومحصولات خود را به صورت با کیفیت ارائه می دهیم اما متاسفانه بازار کار محصول با کیفیت از ما نمیخواهد وبا قیمتی بسیار کم محصولات ما را خریداری می کند.

وی می افزاید: بارها از طریق کانون مساجد از ارگانها ونهادهای مذهبی خواستیم تا مکان ثابتی را برای ما در نظر بگیرند تا ما محصولات فرهنگی  عفاف حجاب خود را با قیمت مناسب عرضه کنیم که متاسفانه از هیچ ارگانی حمایت نشدیم.

علیزاده با تشکر از برپایی بازارچه می گوید: امیدواریم این بازارچه با توجه به زمان کمی که دارد برای ما مفید واقع شود .

فعال عرصه طب اسلامی می گوید: تا کنون به افراد زیادی طب اسلامی، حجامت، دارو سازی وشناخت داروها را آموزش داده ایم که در حال حاضر مشغول به کار می باشند.

 

رقیه عالمی وحدت کارافرین کانون خواهران محمد رسول الله غرفه عفاف وحجاب نیز می گوید: حضور زنان و فعالیت آنها در جامعه میتواند ذهنیت خوبی را برای  آنها فراهم سازد.

عالمی می گوید: ما فعالیتهای زیادی را در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم و خوشبختانه تاثیر خوبی هم داشته است.

این کارافرین ادامه می دهد: اقتصاد مقاومتی را به خاطر این شروع کردیم چرا که نیاز مالی را در جامعه احساس می کردیم در همین راستا از اعضای کانون افرادی را که در حوزه خیاطی مهارت داشتند شناسایی وبه کار گرفتیم.

عالمی ادامه می دهد: کیف دوزی، قلاب بافی، خیاطی، بافتنی، عروسک بافی از جمله فعالیتهای هنری کانون محمد رسول الله می باشد.

وی با اشاره به بازارچه می گوید: ازجمله اشکالات وارد به این بازارچه علی رغم مدیریت ،فضا ونظم خوب آن تبلیغات و زمان کم بازارچه است که فرصت کافی برای بازدید عموم فراهم نیست.

 

فاطمه فتحی عضو کانون فائزون با حضور در بازارچه کانون های فرهنگی هنری مساجد می گوید: با توجه به اینکه فرزند خود من ناشنوا می باشد و توانایی انجام کار ندارد در صدد برآمدم  فعالیتی را در راستای حمایت از افراد ناشنوا آغاز کنم .

وی ادامه می دهد: به همین جهت با کار خیاطی و استفاده از طرح های سنتی کار خود را شروع کردم که خوشبختانه با استعداد خوبی که ناشنوایان در این حوزه داشتند توانستیم بازار خوبی برای کارهای خود فراهم سازیم.

فتحی تاکید می کند: متاسفانه به جهت نداشتن مکان وفضای لازم، در منزل مشغول کار هستم که اگر مسئولین حمایت لازم را داشته باشند قطعا می توانیم گام های  خوبی در مسیر کارافرینی واشتغال زایی در جامعه برداریم.

 

برپایی بازارچه بانوان مسجدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

در پایان به سراغ مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم رفته و با وی به گفتگو مینشینیم. حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره می کند و می گوید: ایشان فرمودند: ما تا به کار ایرانی و سرمایه‌ی ایرانی احترام نگذاریم، تولید ملی شکل نمیگیرد؛ و اگر تولید ملی شکل نگرفت، استقلال اقتصادی این کشور تحقق پیدا نمیکند؛ و اگر استقلال اقتصادی یک جامعه‌ای تحقق پیدا نکرد - یعنی در مسئله‌ی اقتصاد نتوانست خودش تصمیم بگیرد و روی پای خود بایستد - استقلال سیاسی این کشور تحقق پیدا نمیکند؛ و اگر استقلال سیاسی یک جامعه‌ای تحقق پیدا نکرد، بقیه‌ی حرفها، جز حرف، چیز دیگری نیست. تا یک کشور اقتصاد خود را قوی نکند، پایدار نکند، متکی به خود نکند، مستقل نکند، نمیتواند از لحاظ سیاسی و فرهنگی و غیره تأثیرگذار باشد.

 

وی ادامه می دهد:  در همین ارتباط واحد خواهران دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری  مساجد استان قم  در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی ، فرهنگ سازی اشتغال و کارآفرینی ، توسعه تولیدات خانگی و صنایع دستی ، درآمد زایی برای زنان خانه دار و گفتمان سازی حمایت از تولید کنندگان داخلی بازارچه ای تحت عنوان زنان مسجدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی  برگزار کرد .

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی می گوید: این بازارچه فرصتی در جهت فروش و عرضه محصولات خانگی  ( رب انار و گوجه ،ترشیجات ، سبزی خشک و...)، محصولات روستایی ( بادام ، گردو ، برگه و...) ،محصولات هنری ( کیف چرم ، عروسک و لباس بافتنی و...) ،محصولات عفاف و حجاب برای بانوان فعال در عرصه مساجد می باشد .

 

وی اظهار امیدواری می کند:با برپایی این بازارچه  گامی در جهت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولیدکننده داخلی برداشته باشیم .

لازم به ذکر است این بازارچه به همت و تلاش شبانه روزی تک تک همکاران دبیرخانه کانون های مساجد از جمله آقایان حجت الاسلام والمسلین اسدالله کریمی، مهدی خنجوکی، روح الله فراهانی، شوشتری، عربلو و... و خانم ها ظفرقندی و طهماسبی برپاشده است.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان