Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش) در همایش در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بحرانی‌ بودن وضعیت شهر مانند وضعیت ترافیک، آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی، ایمنی و تاب‌آوری، ادامه فعالیت چرخه‌های مخرب و تشدیدکننده ناپایداری و شروع بحران‌های از چالش‌های فعلی شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری تهران یک سازمان عظیم‌الجثه و پرهزینه است عدم موفقیت در مشارکت و بهره‌گیری از بخش خصوصی، باعث گران اداره شدن شهر تهران نمی‌شود بلکه در اداره آن فساد و رانت وجود دارد.

هاشمی در ادامه گفت: بدهی‌های شهرداری بسیار زیاد است و توجه به قوانین موضوعه و اسناد فرادستی توجه به پایتخت بودن و تمرکز فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، ایجاد زمینه هم‌افزایی و ارائه راهکار برای حل تعارضات با دستگاه‌ها، حرکت در جهت مدیریت هماهنگ و واحد شهری و توجه به لوایح و طرح‌‌های مرتبط و موثر در مدیریت الزامات برنامه جدید است.

هاشمی در ادامه گفت: شهر یک موجود زنده و پویا است. توجه به پیچیده‌گی و روابط درهم تنیده عوامل مختلف و توجه به پیامدهای تصمیمات و احکام برنامه مدون همچنین ایجاد تعادل پایدار بین منافع شهروندان و ذینفعان مختلف در شهر حائز اهمیت است. حفاظت از منافع عمومی شهر و نگاه واقع‌بینانه و توجه به چالش‌ها و فرصت‌های شهر توجه به نظر شهروندان و استفاده حداکثری از دانش و نهادینه کردن نظام برنامه‌ریزی در شهرداری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

هاشمی در ادامه گفت: مشارکت حداکثری بدنه شهرداری در تدوین این برنامه، نگاه واقع‌بینانه و توجه به ظرفیت‌های سازمانی شهرداری، توجه به توانمند‌سازی و حرکت آن در جهت سازمان یاد گیرنده چابک و بدون فساد، توجه به نقش‌های حاکمیتی شهرداری از دیگر الزامات برنامه جدید است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در رابطه با چشم‌انداز برنامه سوم، بیان داشت: جایگاه شهرداری در نظام سیاست‌گذاری ملی برای تهران باید در حد مطلوبی ارتقا یافته باشد. بخش قابل توجهی از وظایف و خدمات دستگاه‌های محلی واگذار شده باشد و مدیریت هماهنگ شهری محقق شده و تعارضات با دستگاه‌های دولتی به حداقل رسیده باشد.

وی افزود: در این چشم‌انداز تهران باید در تمامی حوزه‌ها از بحران خارج شده باشد. چرخه‌های مطلوب و توسعه دهنده نظیر چرخه‌های اقتصاد، دانش بنیان در تهران به صورت پایدار فعال شده باشد و تهران باید هوشمندترین شهر خاورمیانه شده باشد.

هاشمی افزود: در این چشم‌انداز مردم باید به مدیریت شهری اعتماد داشته و مشارکت معنادار و و اقعی در اداره شهر داشته باشند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان و بین‌المللی در تهران صورت گرفته باشد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان گفت: براساس چشم‌انداز برنامه سوم فساد شبکه‌ای و سیستماتیک در شهرداری باید از بین رفته باشد، شهرداری تبدیل به یک سازمان شیشه‌ای با منابع انسانی توانمند ساختار چابک و به صورت کاملا هماهنگ و براساس برنامه اداره شود و بخش عمده‌‌ای از بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت:راهبرد مجموعه شهرداری تهران در این دوره برگزاری رویدادهای مردمی میدانی با مشارکت خود مردم و باحضور مجموعه نهادهای فرهنگی است تا یک اتفاق خوب را در میدان‌ها و خیابان‌های تهران رقم بزند.

او افزود:  امسال همزمانی نوروز و ماه رمضان باعث شد تا شهرداری تهران برنامه های مفصلی را تدارک ببیند. برنامه بهار قرآن و بهار ایران در پارک لاله و همچنین افطارخونه در بلوار کشاورز برگزار شد. اینها از برنامه‌های شاخص بود که افطاری ساده و برنامه های شاد در آن تدارک دیده شده است. در کنار این موضوع در برج میلاد، عباس‌آباد و دریاچه چیتگر هم برنامه‌هایی در حوزه گردشگری و خدمات رسانی برگزار می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در بلوار کشاورز یک اتفاق مهم افتاد و آن کیک ۲تنی جشن تولد امام حسن(ع) بود که به همت سازمان زیباسازی، اوج و سراج بود، همه در این زمینه کمک کردند. البته گروهای جهادی و مردمی هم در برگزاری مراسم و توزیع کیک به مردم، حضور داشتند.

او با بیان اینکه  هر شب بیش از ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم شهروندان می‌شود، افزود: اصل موضوع شادی دسته جمعی مردم و تجربه رویدادهای شاد دسته جمعی در خیابان ها، معابر و میدان‌های شهر است که از یکم ماه رمضان آغاز و تا دهم این ماه ادامه دارد. البته امیدوارم بتوانیم این مراسم را تمدید کنیم.

محمدخانی ادامه داد: برگزاری مراسم های افطاری ساده از مطالبات مقام معظم رهبری است و سالها می‌گفتند که این کار باید انجام شود. همچنین تجربه برگزاری مراسم افطاری ساده در شهرهای بزرگ جهان اسلام  وجود دارد و در بسیاری از این شهرها، شهرداری ها متولی این سفره ها و مراسم افطار هستند که با حضور خود مردم برگزار می‌شود مانند مراسم «افطارخونه طهران» که گروهای مردمی در آن نقش دارند.

او با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم افطارخونه و توزیع کیک۲تنی تولد امام حسن(ع) فراتر از یک کاسه آش و یا یک تکه کیک است، گفت: اصل موضوع ایجاد فضای همدلی و نشاط جمعی بین مردم است زیرا مردم به صورت کلی نیاز به نشاط و شادی جمعی دارند.

کد خبر 840916 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها تهران پایتخت رمضان- افطار

دیگر خبرها

  • «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران تا پایان ماه رمضان ادامه دارد
  • برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است | تغییر ساعت بازدید از این برج در روزهای در روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان