Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: رشد نامتوازن شهری و عدم پرداختن به این قبیل مسائل می تواند مشکلات زندگی شهرها را فزون تر کند البته راه برون رفت از این وضعیت طراحی شهرها در قالب برنامه های بلندمدت توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده در هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدارو عمران شهری اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با مفهوم بسیار دقیق از کلمه توسعه و توسعه پایدار، بنایی اساسی و درستی برای عمران شهری در اصفهان تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهر و شهروندی در فرهنگ ایرانی از دیرباز به صورت جدی مطرح بوده به نحوی که در شاهنامه از شهری به عنوان سیاوش گرد که شهری امن برای مردم و برای زندگی پرعزت و کرامت آن است، یاد شده است.

استاندار اصفهان گفت: البته امروز زندگی روزمره به نحوی شده که از عظمت و بزرگی شهر و شهروندی که در طول تاریخ کشور شنیدیم خبری نیست که متاسفانه به دست خود ما به فراموشی سپرده شده است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: در این راستا برگزاری چنین نشست هایی در فرایند برنامه بلندمدت توسعه پایدار کمک می کند.

وی عنوان کرد: برنامه های توسعه پایدار باید به نحوی باشد که مهاجرت های بی رویه به شهرها و نبود برنامه های اساسی برای معماری و نگهداشت فرهنگ و آداب شهرها نتواند تعاریف و عظمت و بزرگی در خصوص شهر و شهروندی را از بین ببرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: به طور حتم رشد نامتوازن شهری و عدم پرداختن به این قیبل مسائل می تواند مشکلات زندگی شهرها را فزون تر کند البته راه برون رفت از این وضعیت طراحی شهرها در قالب برنامه های بلندمدت توسعه پایدار است.

مهرعلیزاده در ادامه برگزاری این همایش در کارخانه ریسباف را نشان از روحیه و سلیقه مردم و فرهنگ اصفهان دانست و گفت: برگزاری این کنفرانس در این مجموعه احیا چنین مجموعه های شهری را یادآوری می کند.

وی تاکید کرد: اگر تاکنون حفظ ارزش های فرهنگی را به دلایلی فراموش کرده ایم و در قبال نه تنها ریسباف بلکه چندین کارخانه در مسیر ساخت و سازهای شهری کوتاهی کردیم اکنون باید برای احیا این فضاهای شهر اقدام کنیم و با انتخاب این کارخانه به عنوان نمونه در مسیر توسعه پایدار قدم برداریم.

استاندار اصفهان در خصوص کارخانه ریسباف اظهارکرد: کارخانه ریسباف با مشارکت مردمی در سال ۱۳۱۳ یعنی ۸۳ سال پیش ساخته شده است، در آن زمان این شرکت به عنوان شرکت خصوصی با حمایت دولت ساخته شده است این بیانگر این است اعتماد به بخش خصوصی از دیرباز اهمیت داشته است.

این خبر در حال بروز رسانی است...

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

برنامه ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اساتید، کارشناسان، دانشجویان و شرکت ها در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان روزهای یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود که یکی از مهمترین برنامه های اجرایی این رویداد مهم ملی بحث برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

در این برنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فناور، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری و سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل دانش بنیان شهر هوشمند و انسان محور براساس برنامه زمان‌بندی مشخص شده نسبت به ارائه طرح ها و محصولات خود اقدام می کنند.

بررسی طرح های ۸ شرکت در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت و بررسی طرح های ۶ شرکت روز چهارشنبه دوزادهم اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط داوران صورت می گیرد که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت http://Goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749138

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها