Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان پزشکان بدون مرز گزارش داد که تنها در یک ماه نخست آغاز خشونت نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا در ماه آگوست در ایالت راخین دست‌کم 6700 نفر کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سازمان پزشکان بدون مرز گزارش داد که تنها در یک ماه نخست آغاز خشونت نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا در ماه آگوست در ایالت راخین دست‌کم 6700 نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید: تحقیقات انجام شده از آوارگان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده‌اند نشان می‌دهد آمار افرادی که در پی خشونت ارتش میانمار در ایالت راخین کشته شده‌اند بسیار بالاتر از آمار اعلام شده از سوی دولت این کشور است.

دولت میانمار افراد کشته شده در پی این خشونت‌ها را 400 نفر اعلام کرده است.

بر اساس اعلام این سازمان در پی آغاز دور جدید خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا از 25 ماه آگوست تاکنون 647 هزار نفر از این مسلمانان به بنگلادش فرار کرده‌اند.

تحقیقات سازمان پزشکان بدون مرز نشان می‌دهد که از 25 آگوست تا 24 ماه سپتامبر 9 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید: در محافظه‌کارترین برآوردها  6700 نفر از این افراد به دلیل خشونت کشته شده‌اند که 730 نفر از این آمار مربوط به کودکان زیر 5 سال است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند

رژیم صهیونیستی اکنون بزرگترین قحطی ساخته دست بشر را به مردم غزه تحمیل کرده است. تل آویو با عدم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، در حال نسل کشی فلسطینیان است؛ موضوعی که حتی صدای نزدیک‌ترین شرکای این رژیم را نیز درآورده است. 

به گزارش الجزیره، آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان که اکنون برای انجام سفر‌های دوره‌ای در خاورمیانه به سر می‌برد، اعلام کرد غزه اکنون نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتری است. 

وی طی سفر به سرزمین‌های اشغالی و پس از دیدار با مقامات صهیونیست در تل آویو خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از وقوع قحطی در غزه باید کمک‌های بشردوستانه بدون مانع و مشکل وارد این باریکه شود. شرایط انسانی در غزه جهنمی است. 

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از سوی صهیونیست‌ها در روند امدادرسانی به فلسطینیان، تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی باید بتوانند کمک‌های حیاتی به مردم را بدون مانع برای فلسطینیان تامین کنند. دولت آلمان به همین منظور کمک‌های خود به برنامه جهانی غذا را افزایش داده و ۱۰ میلیون یورو دیگر به این سازمان پرداخت می‌کند. 

روز یکشنبه تل آویو به سازمان ملل اطلاع داد که دیگر اجازه ارسال کمک‌های غذایی از سوی سازمان آنروا به شمال غزه را نخواهد بود. این در حالی است که آنروا با ۱۳ هزار نیرو در غزه، ستون فقرات کمک رسانی‌ها به مردم محسوب شده و این اقدام با هدف گسترش نسل کشی در این باریکه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • روایت دبیرکل پزشکان بدون مرز از وضعیت در غزه
  • آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • منافع آمریکا در همدستی با جنایت‌های تل‌آویو در غزه
  • واکنش سازمان ملل به افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی