Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:56:10 GMT

دومين پشت پاي ابرو گوندش به رضا ضراب

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۰۹۶۷

دومين پشت پاي ابرو گوندش به رضا ضراب

خبرگزاري آريا - «در اين ميان شاهد سکوت معنادار " ابرو گوندش" خواننده ترکيه اي و همسر رضاضراب هستيم...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، محاکمه رضا ضراب در ايالات متحده آمريکا، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي ترکيه داشته است. "مولود چاوش اوغلو" وزير امور خارجه ترکيه در يکي از تازه ترين اظهارات خود تاکيد کرده است که پرونده رضا ضراب از سوي گروه فتح الله گولن هدايت و مديريت مي شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوي ديگر، بلومبرگ اخيرا گزارش داده است که رضا ضراب، تاجر ايراني- ترک که اخيراً عليه مقامات ترک براي نقض تحريم‌هاي ايران شهادت داده، در يک مکالمه ضبط شده در بازداشت خانگي گفته است براي کاهش مجازاتش، نياز دارد که در مورد جرائم خود دروغ بگويد. ضراب اين اظهارات را در دادگاه رسيدگي به اتهامات "هاکان آتيلا" معاون امور بين المللي هالک بانک ترکيه در ايالت نيويورک بيان کرده است. وي اتهاماتي مانند پولشويي، تقلب بانکي و پرداخت رشوه را در ظاهر پذيرفته است.
آنچه مسلم است اينکه پرونده رضا ضراب در ترکيه به حساسيت زيادي پيگيري مي شود. حتي کمال قليچدار اوغلو رهبر حزب جمهوريخواه خلق و اصلي ترين مخالف سياسي اردوغان، از اين دادگاه به عنوان سکوي پرتابي براي افزايش محبوبيت حزب متبوع خود استفاده کرده است. اما در اين ميان شاهد سکوت معنادار " ابرو گوندش" خواننده ترکيه اي و همسر رضاضراب هستيم. اگرچه روزنامه " بيرگون" ترکيه در مهر ماه ، از ارائه درخواست طلاق ابرو گوندش از رضا ضراب خبر داده و بسياري از رسانه هاي ترکيه اي نيز رابطه اين خواننده ترکيه اي و همسر ايراني وي را تمام شده مي دانند، اما برخي شواهد موجود نشان مي دهد که آثار و تبعات برگزاري دادگاه رضا ضراب، مي تواند گريبانگير همسر سابق وي شود. صورت مسئله از اين فرار است که اخيرا دستگاه قضايي ترکيه در اقدامي متقابل ، پرونده هايي قضايي را عليه مقامات آمريکايي را به جريان انداخته است. همچنين دستگاه قضايي ترکيه اقدام به توقف اموال و دارايي هاي رضا ضراب و 21 تن از بستگانش در اين کشور کرده است. نکته جالب توجه اينکه اين حکم شامل اموال همسر ضراب نشده است. بر اساس اعلام منابع قضايي ترکيه، ابرو گوندش هنگام ازدواج با ضراب، ضمن تهيه ليستي از اموال خود، آنها را از اموال رضا ضراب تفکيک کرده است. اين موضوع سبب شده است تا حکم دادگاه ترکيه شامل اموال اين خواننده ترکيه اي نشود.
ابرو گوندش و رضا ضراب در سال 2011 ميلادي با يکديگر ازدواج کرده اند. برخي اتهامات رضا ضراب که از سوي دادگاه نيويورک مطرح شده است، مربوط به سالهاي 2011 و 2012 ميلادي مي باشد.از اين رو امکان دارد که پاي خواننده ترکيه اي نيز به دادگاه ضراب کشيده شود و يا لااقل، وي ناچار شود در محافل غير رسمي قضايي و حقوقي، سخناني را در خصوص اين پرونده بيان کند. قبلا "ابرو گوندش" نشان داده است که اگر کار به "دادگاه" و محافل قضايي کشيده شود، ابايي از دادن شهادت عليه همسر خود ندارد!
در دي ماه سال 1394 ، زماني که جنجالهاي قضايي و رسانه اي در خصوص پرونده تخريب آثار تاريخي ترکيه توسط ضراب و ابرو گوندش به نقطه خود رسيد، خواننده سرشناس ترکيه اي همه تقصيرها را بر گردان همسرش انداخت و مدعي شد که وي هيچ نقشي در اين موضوع نداشته است.
صورت مسئله از اين قرار بود که در سال 2011 ميلادي، رضا ضراب خانه اي قديمي و تاريخي را در استانبول( که متعلق به دوران عثماني بود) را خريد و آن را به همسرش هديه کرد. اين خانه در سال 1970 به عنوان اثر تاريخي ثبت شده بود.چندي بعد، رضا ضراب بصورت غيرقانوني يک طبقه به اين بناي تاريخي اضافه کرد. اين اقدام رضا ضراب با اعتراض شوراي شهر استانبول رو به رو شد. شوراي شهر استانبول اين اقدام ضراب را به معناي تخريب آثار تاريخي دانست و خواستار محکوميت صاحب ملک ( ابرو گوندش) و همسر ايراني وي شد. با اين حال ابرو گوندش تاکيد کرد که هيچ نقشي در اين خصوص نداشته است.حتي وي تلويحا تاييد کرد که رضا ضراب در اين خصوص " تخلف" کرده است.
ابرو گوندش طي سالهاي اخير ترجيح داده است کمتر خود را وارد پرونده هاي قضايي مربوط به همسرش کند. با اين حال در صورتي که پاي اين خواننده ترکيه اي به پرونده ضراب باز شود يا فشارهاي رسانه اي بر وي در اين خصوص افزايش يابد، وي از همسر سابق خود ( که البته گويا هنوز حکم طلاق آنها صادر نشده است ) دفاع نخواهد کرد. تمامي تلاش ابرو گوندش طي هفته هاي اخير( که شاهد تشديد جنجالها بر سر پرونده ضراب هستيم) سکوت در برابر اتهامات ضراب و عدم اظهار نظر در اين خصوص بوده است. خواننده ترکيه اي قصد دارد اين روند را همچنان ادامه دهد، خصوصا اينکه وي ديگر زندگي خود با همسرش را عملا تمام شده مي داند.
نامه نيوز
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۴ هزار فقره پرونده با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حیدری،  اظهار داشت: در حال حاضر 173 شعبه شورای حل اختلاف در 19 حوزه قضایی دایر است که از این تعداد 89 شعبه در شهرها و 84 شعبه نیز در روستاها فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: از 97 هزار و 253 فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان، تعداد 96 هزار و 861 فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین نسبت مصالحه در پرونده های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان را 51 درصد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 34 هزار و 655 فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری بعمل آمده است.

حیدری بیان کرد: درسال 1402 بالغ بر 94درصد از اوراق قضایی شوراهای حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده،که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از کارکنان شوراهای حل اختلاف، گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • «س.ق» یا «پ.ص» ؛ کدام بازیگر زن باعث اغفال امیر تتلو در ترکیه شد؟
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟ (+عکس)
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی