Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@22:51:05 GMT

افتتاح آموزشگاه رانندگی برای زنان در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۲۲۵۲

سازمان راهنمایی و رانندگی عربستان مجوز تاسیس نخستین آموزشگاه رانندگی برای زنان را به دانشگاه تبوک داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سایت روزنامه ایلاف، محمد بن عبدالله البسامی، مدیرکل سازمان راهنمایی و رانندگی عربستان عنوان داشت: مجوز احداث نخستین آموزشگاه رانندگی زنان به دانشگاه تبوک ارائه داده شد و این نخستین مجوز در سراسر عربستان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در ادامه افزود: ما مطمئن هستیم که دانشگاه تبوک نمونه‌ای در عربستان به شمار می‌آید که قوانین راهنمایی و رانندگی را در بالاترین سطح خود اجرا خواهد کرد. سازمان راهنمایی و رانندگی عربستان در این مورد به دانشگاه‌ها اعتماد کرده و معتقد است که آموزشگاه‌های رانندگی بهترین نتیجه خود را ارائه خواهند داد.

توافق امضا شده میان دو طرف با هدف ارائه خدمات مربوط به آموزش رانندگی به زنان برای تحقق خواسته‌های مقامات کشور در خصوص آموزش به زنان برای دریافت گواهینامه از سازمان راهنمایی و رانندگی است.

اواخر ماه سپتامبر پادشاه عربستان سعودی فرمانی در خصوص صدور اجازه رانندگی به زنان امضا کرد. به دلیل ممنوعیت رانندگی برای خانم‌ها، بسیاری از زنان سعودی نمی‌توانستند کار کنند و خانواده‌ها مجبور می‌شدند راننده شخصی برای آنها استخدام کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند

شهردار تبریز با حضور در روزبازارهای شهریم دستورات لازم را برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به همراه احد صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز و علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز از آخرین وضعیت بازارچه‌های محلی که با نام روز بازار شهریم در برخی از نقاط شهر فعالیت دارند، بازدید کرد.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های شهری توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: تبریز به تناسب وسعت و تعداد جمعیت از بازارچه‌های محلی کمی برخوردار می‌باشد که در این راستا برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی دستورات لازم را صادر کرد.

علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز نیز ضمن ارائه گزارش وضع موجود و چالش‌های این سازمان، رئوس برنامه‌های پیش رو را تشریح کرد.

وی در خصوص طراحی و استانداردسازی بازارچه‌ها، نظارت و ساماندهی روز بازارهای شهریم، تغییر سیاست در واگذاری غرفه و مدیریت بازارچه‌ها، شناسایی تولیدکنندگان و مشارکت با بخش خصوصی برای تقویت بخش بازرگانی سازمان و راه‌اندازی فروشگاه‌های سیار و عرضه کالاهای اساسی برای تنظیم بازار، برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به شهروندان که از جمله برنامه‌های آینده سازمان است، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، شهردار تبریز از بازارچه‌های مرزداران، یاغچیان، صمدی و بازارچه در حال احداث واقع در منطقه هفت تبریز بازدید و تدابیر لازم برای تکمیل و تجهیز این بازارچه‌های محلی در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اتخاد کرد.

کد خبر 750750

دیگر خبرها

  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • آنروا از شهادت ۱۰ هزار زن در جنگ غزه خبر داد