Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امسال 300 کارگاه صنایع دستی را در استان اردبیل به صورت گزینشی مورد ارزیابی قرار دادیم تا نقاط ضعف و قوت آنها مورد توجه قرار گیرد. 
علیرضا دباغ عداللهی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما در تدوین استانداردها و درجه‌بندی کارگاه‌ها با هدف توسعه استاندارد این کارگاه‌ها ورود پیدا کردیم تا بتوانیم ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی خاطرنشان کرد: با ارزیابی 300 کارگاه صنایع دستی در استان که توسط یک شرکت به انجام رسید ما با سرکشی به کارگاه‌ها اطلاعات دقیقی را از کمبودها و نقایص این کارگاه‌ها به دست آوردیم تا با یک دیدگاه روشن بفهمیم که این کارگاه‌ها از چه توانمندی و ظرفیت‌هایی برخوردار هستند. 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه بیان کرد: به نظر می‌‌رسد تمرکز روی یک رشته خاص صنایع دستی نمی‌تواند به نفع ما باشد ولی در عین حال از رشته‌های بومی و سنتی استان محافظت می‌کنیم اما حرکت ما به سمت تک‌رشته‌های صنایع دستی نیست. 
دباغ عبداللهی با یادآوری اینکه در مجموع اکثر فعالان صنایع دستی استان در رشته بافته‌های داری فعالیت می‌کنند تصریح کرد: البته تعدادی از رشته‌ها نیز در حال حاضر گردش مالی و بازار مناسبی دارند که ما با پرهیز از روی آوردن به تک‌رشته‌های صنایع دستی سعی می‌کنیم بستر فروش و فضای تجاری آنها را فراهم کنیم.   وی گفت: در سال‌های اخیر رشته قلم‌زنی احیا شده به طوری که این رشته صنایع دستی سال قبل نشان ملی مرغوبیت گرفت و 300 نفر در این رشته هم اکنون در حال فعالیت هستنند و بازار فروش مناسبی را نیز در دست دارد. 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: در استان ما در رشته مینای نقاشی روی فلز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ملیله نقره، منبت و معرق چوب، مس و ورشو ظرفیت‌های خوبی داریم و در عین صیانت و گسترش رشته‌های بومی و حفظ اصالت آنها سعی داریم به گستردگی رشته‌های صنایع دستی نیز توجهی جدی داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران