Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@03:32:16 GMT

آيات قرآن نشان‌دهنده تساوي حقوق زن و مرد است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۴۰۲۹

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، با اشاره به آیه 13 سوره حجرات، آن‌را شعار برجسته اسلام در حمایت از انسان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: خداوند در این آیه فرمود «اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانیديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر محققان تمام منابع عالم را مورد بررسی قرار دهند، یقیناً نمی‌توانند چنین بسته حمایتی که خداوند ارائه کرده است را در نظامات دیگر مشاهده کنند و این بسته حمایتی، بدون هیچ تفاوتی شامل همه زنان و مردان می‌شود و این آیه شریفه بزرگ‌ترین منشور حمایت از انسانیت در سراسر عالم است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 70 سوره اسراء می‌فرماید «و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم» که شامل زنان و مردان می‌شود و حمایت حقیقی از انسانیتِ انسان‌ها است.
وی به آیات دیگری در تأیید تساوی حقوق زن و مرد در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: خداوند وقتی مسائل مهمی را مطرح می‌کند، می‌فرماید تفاوتی ندارد که زن باشید و یا مرد، و برتری انسان‌ها را از هر جنسیتی در جدیت آن‌ها در دست‌یابی به تقوا دانسته است.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه در اسلام، پیغمبر (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) الگوی ما معرفی شده‌اند، افزود: آسیه و مریم در عصر و زمانه‌ای الگو معرفی شده‌اند که در آن زمان برخی‌ها دختران خود را باعث خفت و سرافکندگی خود می‌دانستد و این‌ها نمونه‌هایی است که نشان دهنده جایگاه والای زن در نظام دینی است.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی این سرمایه‌های دینی را داریم، نیاز نیست در نظامات اجتماعی جستجو کنیم تا نظامی را پیدا کنیم که از زن حمایت کرده باشد. وقتی نظام الهی و دینی که غیر قابل مقایسه با نظامات متعارف دنیا است، وجود دارد، دیگر نیاز نیست که دستمان را به سمت غرب دراز کنیم و چشم به نسخه‌های آن‌ها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در عالم دو اراده وجود دارد که یکی اراده خداوند، و دیگری اراده شیطان است و مستکبران، کفار و شیاطین اراده کرده‌اند که نور خداوند را خاموش کنند اما خداوند وعده کرده است که نورش عالم را فرا می‌گیرد و یقیناً هیچ چیز نمی‌تواند مانع تحقق اراده الهی شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با یادآوری کشتار آمریکایی‌ها در کشورهای مسلمان علیه زنان و کودکان، ابراز کرد: آمریکایی‌ها و متحدانش، زنان و کودکان بسیاری را در یمن، فلسطین، لبنان و جنگ تحمیلی علیه ایران به خاک و خون کشیدند و اینها نمونه‌هایی از خشونت آن‌ها علیه کودکان و زنان است.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: این‌ها بخشی از خشونت‌های آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و متحدانش است که در منطقه مشاهده می‌کنیم و ضروری است در خصوص خشونت‌ها و کشتارهای آن‌ها علیه کودکان، زنان و مردان که کشتار جمعی محسوب می‌شود، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی بیشتر صورت بگیرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ "طرح نور"

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و  دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ "طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر،  شناختِ بیشتری از  دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ روسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض‌سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در  شهرها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت‌ زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال  پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم  که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی  پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

 در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام بموقع وظایف دستگاههای مسئول  روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

 

 

دیگر خبرها

  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • خصلتی که کافران یهود را به خونخواری و جنگ‌افروزی کشاند
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است