Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله جوادپور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از باغ های انار شهرستان ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این رقم نسبت به سال زراعی گذشته به خاطر سرمازدگی و وجود کرم گلوگاه انار 10درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه عمده سطح زیرکشت انار استان در شهرستان های میبد ، تفت، مهریز و ابرکوه قرار دارد، افزود: 40 رقم انار در استان یزد تولید می شود که 11نوع آن مرغوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد پور با اشاره به اینکه بیشتر ارقام انارهای مرغوب از نوع شیرین، میخوش، ملس عقدا، گل تفت و رباب است ، اظهار کرد: انار تولیدی یزد علاوه بر عرضه در استان های همجوار و تازه خوری، بخشی از آن به رب انار و ساندیس آب انار فرارواری و بخشی هم به صورت دان خشک به کشورهای هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه یزد در زمینه تولید این محصول رتبه چهارم کشور را داراست، یادآور شد: معضل خشکسالی و بحران کم آبی در استان از مشکلات پیش روی باغ داران برای توسعه کشت این محصول است .
مدیر باغبانی استان تاکید کرد: بهترین روش آبیاری نوین (قطره ای) برای باغ هاست که در این زمینه باغ داران می توانند برای اخذ تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح های آبیاری نوین به جهاد کشاورزی استان یزد مراجعه کنند.
وی بیان کرد: کشاورزان یزدی سالانه بیش از 650 هزار تن محصول باغی تولید می کنند، و با جود بحران کم آبی و تداوم خشکسالی ، در استان از 44 هزار هکتار 48 هزار تن پسته تولید می شود ومقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است .
این مسئول افزود: استان یزد همچنین در تولید زردآلو مقام ششم کشوری را دارد و از 2هزار و500 هکتار بیش از 20 هزار تن از این محصول تولید و علاوه برمصرف استان به سایر استانهای کشور ارسال می شود و در این زمینه شهرستان ابرکوه در تولید زردآلو مقام نخست استان را دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: این استان در تولید روناس مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است .
وی با بیان اینکه بحران آبی مشکل اساسی باغداران استان است،تاکید کرد: باغداران با استفاده از آبیاری نوین می توانند در فرایند توسعه و بالا بردن کیفیت محصولات باغی تلاش کنند.
سالانه از 118هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد 340 هزار تن محصول زراعی، 650هزار تن محصول باغی تولید می شود.
اراضی قابل کشت استان 158هزار هکتار است که به دلیل کم آبی ، 2دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت در بقیه آن کشت نمی شود.
7540/ 2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی