Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@17:09:27 GMT

گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران درباره ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۵۰۵۷

گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران درباره ترکیه

ساعت 24- گزارش سالانه کمیته حمایت از خبرنگاران نشان می‌دهد ترکیه بیشترین آمار خبرنگاران زندانی را دارد.

 کمیته جهانی حمایت از خبرنگاران اعلام کرد که ترکیه برای دومین سال پیاپی، در صدر لیست کشورهایی است که بیشترین تعداد خبرنگار محبوس را دارد.

این کمیته طی گزارش سالانه خود ارزیابی کرد تا دسامبر سال 2017، در سراسر جهان 262 خبرنگار زندانی شده‌اند که این رقم یک رکورد و البته بحران جهانی در موضوع آزادی رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه روزنامه «حریّت» از این رقم، ترکیه با 73 نفر، بیشترین آمار خبرنگاران زندانی را در بین کشورهای جهان دارد. چین و مصر در رتبه بعدی قرار دارند.

این کمیته در گزارش خود نوشت که سرکوب رسانه‌ها و خبرنگاران در ترکیه، از اوایل سال 2016 (و بعد از کودتای نافرجام) آغاز شد و تا به امروز (سال 2017) نیز ادامه دارد.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، دولت ترکیه سازمان گولن را عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 دانسته و به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور از آن زمان ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از 50هزار نفر را بازداشت و حدود 150 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است.

مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

کد خبر 6094845

دیگر خبرها

  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است