Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@19:05:10 GMT

رابطه مسواک زدن و ابتلا به سرطان سینه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۵۲۱۶

رابطه مسواک زدن و ابتلا به سرطان سینه

خبرگزاری میزان- لبخند زیبا و دندان‌هایی سالم تنها برای داشتن اعتماد به نفس و زیبایی نیست و می‌تواند یک سپر مقاومتی بسیار مفید در مقابل ابتلا به سرطان‌های مرگبار باشد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند التهاب لثه به دلیل رشد و تجمع باکتری‌های مضر در دهان می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان سینه را دربانوان تا سه برابر افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه‌های جدید نشان داده است، باکتری‌های مسبب التهاب در دهان به وسیله لثه وارد جریان خون و در ادامه مسیر وارد بافت سینه در بانوان و بروز سرطان می‌شوند.

 بیماری لثه شدید (پریودنتیت) می‌تواند استخوان‌های فک را تحت تاثیر قرار دهد و دندان‌ها را از بین ببرد.

کارشناسان دانشگاه سانتا ماریا در کشور برزیل این نتیجه‌ها را با پژوهش برروی بیش از ۲۰۱ زن در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به دست آورده اند.

 پژوهش‌ها نشان داده است زنانی که دچار مشکل عفونت و التهاب لثه بوده اند با درصد بالایی به سرطان سینه دچار شده اند.

باتوجه به شناسایی دیرهنگام سرطان سینه در بانوان در بیشتر موارد درکشور‌های مختلف دنیا، میزان مرگ و میر این بیماری نرخ بالایی دارد و امید به زندگی به ویژه اگر سرطان در استیج (مرتبه) چهار شناسایی شود، بسیار کم است.

 

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند نظارت دقیقی بر مراقبت و حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان خود داشته باشند، هرگونه التهاب یا تورم در لثه‌ها را جدی بگیرند و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند، مراجعه منظم به دندانپزشک، استفاده از مسواک، خمیردندان، نخ دندان و دهانشویه (به میزان استاندارد) می‌تواند زیبایی و سلامت دندان‌ها را تامین کند.

نتیجه این پژوهش در مجله دندانپزشکی عمومی و اپیدمیولوژی دهان (the journal of Community Dentistry and Oral Epidemiology) منتشر شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها