Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:59:41 GMT

پنیر، غذای خوبی برای وعده صبحانه نیست!

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۵۳۰۱

پنیر، غذای خوبی برای وعده صبحانه نیست!

ک متخصص طب ایرانی معتقد است پنیر، غذای خوبی برای وعده صبحانه نیست زیرا مزاج پنیر سرد و تر بوده، مانع از فعالیت مغزی کاملی می‌شود که در طول روز برای کار و تلاش مورد نیاز است.

همچنین مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی، آن هم در فصل سرما، اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می‌کند.

محمد عسکر فراشاه از صبحانه به عنوان یک وعده غذایی مغفول و از مشکلات تغذیه امروز ما ایرانی ها یاد کرد و اظهار داشت: اهمیت ندادن خیلی از مردم به وعده مهم صبحانه به نحوی است که خیلی ها این وعده مهم غذایی را نادیده می گیرند و در میان سایر افرادی هم که این وعده را میل می کنند، رایج ترین ماده مصرفی، نان و پنیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این متخصص طب ایرانی، در مطالعات جدید، ثابت شده جذب کلسیم، بیشتر در موقع شب صورت می گیرد و بهتر است پنیر بعنوان یک ماده مغذی به عنوان شام میل گردد ضمن اینکه بهتر است مصرف پنیر با مصلحات (اصلاح کننده هایی) چون گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان همراه باشد.

دکتر عسکر فراشاه تصریح کرد: خیلی از ضعف ها و کسالت ها در بین دانش آموزان و کارمندان ما به علت بکار نبردن همین آموزه طب ایرانی است .

وی بهترین صبحانه را برای معده های سرد و ضعیف انواع مرباهای سیب درختی، بالنگ، به، هویچ و مربای پوست پسته اعلام کرد و یادآور شد: معده های گرم می توانند از مرباهای آلبالو و زرشک استفاده نمایند، همچنین غذاهایی نظیر حریره بادام، شیر برنج با کمی دارچین یا زعفران ، عسل و شیره انگور نیز از گزینه های مناسب برای صبحانه است.

او اضافه کرد: این مرباها باید تا حد امکان بدون شیرابه و شهد میل شود و بیماران دیابتی نیز از میوه های پخته شده بدون شیرینی نظیر به، سیب یا هویج آب پز همراه با نان بهره ببرند، همچنین بهتر است نوشیدنی هایی نظیر چای یا شیر، یک ساعت با وعده غذایی فاصله داشته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # غذای هندی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)
  • (ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز
  • التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • (تصاویر) التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند