Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@20:05:55 GMT

تکذیب قاچاق ٥٣٦٣ دستگاه خودروی لوکس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۵۳۲۰

رویداد۲۴-گمرک ایران ادعاهای امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس را در خصوص قاچاق تکذیب کرد.

گمرک ایران با دعوت از این نماینده مجلس به سعه صدر در خصوص نحوه بیان مسائل و مطالب در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد: متاسفانه این نماینده مجلس با استناد به پاره ای از گزارش‌های دفتر بازرسی گمرک ایران در سالهای گذشته درباره برخی پرونده ها، موضوعات را وارونه جلوه داده و با کلی گویی، پرسنل خدوم و زحمتکش گمرک ایران را مورد اتهام قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در توضیحات گمرک ایران آمده است: ادعای قاچاق ۵۳۶۲ دستگاه خودروی لوکس کذب محض است و باید این نماینده مجلس پاسخ دهد که چگونه این خودروها در داخل کشور شماره گذاری شده اند و آیا پروانه گمرکی یا پته الکترونیکی برای این خودروها صادر شده است یا خیر؟ اینکه عنوان شود این خودروهای لوکس با استفاده از کارت های بازرگانی یکبار مصرف وارد کشور شده و  کارت بازرگانی بنام یک پیر زن روستایی بوده و پس از واردات مالیات کارت پرداخت نشده است، آیا به گمرک مربوط می شود و باید گمرک پاسخگو باشد یا نهادی که برای او کارت بازرگانی صادر کرده است؟ گمرک ایران پس از اخذ مجوزهای قانونی و اظهار این خودروها که مربوط به سالهای گذشته است، نسبت به اخذ حقوق ورودی و سود بازرگانی خودروها اقدام و طبق قانون پروانه گمرکی صادر کرده است، اکنون باید جوابگوی چه موضوعی باشد؟

در حال حاضر اطلاعات تمامی خودروهای ترخیص شده از گمرک در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت و به تفکیک تمامی پروانه های گمرکی صادر شده موجود است و حتی یک دستگاه خودروی وارداتی هم بدون اخذ مجوزها و حقوق ورودی و سود بازرگانی از گمرکات ترخیص نشده است.

ضمن اینکه با عنایت به تصویب نامه شماره ۱۸۷۵۸/ت۲۸۸۱۷ مورخ ۱۳۸۲/۴/۱۰ هیأت وزیران واردات انواع خودرو و کامیون و ماشین‌آلات راهسازی منوط به داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش و اخذ گواهی نمایندگی از مرکز اصناف وزارت صمت، گواهی های سه‌گانه سازمان‌های ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت است، لذا ترخیص خودروهای موصوف از گمرکات کشور صرفاً پس از ابلاغ ضوابط مذکور از سازمان توسعه تجارت وزارت صمت و صدور ثبت سفارش از سازمان مذکور و رعایت مهلت مقرر قانونی مربوطه و اخذ حقوق ورودی مصوب هیأت دولت امکان‌پذیر است.

همچنین با توجه به لینک ارتباط الکترونیکی گمرک ایران با سازمان‌های همجوار از جمله صدور کارت ترخیص راهور ناجا (مرکز شماره‌گذاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران)، عملاً امکان ورود غیرقانونی خودرو و صدور پلاک میسر نیست.

در خصوص خودروهای وارده از مناطق آزاد تجاری نیز به موجب مصوبه هیأت دولت، ساکنین مستقر در محدوده مناطق آزاد تجاری می‌توانند با خودروهای وارداتی خود صرفاً در محدوده و شعاع تعیین شده در مصوبه هیأت دولت و براساس پلاک صادره از سوی مناطق آزاد تردد کنند و هرگونه تردد خارج از محدوده تعیین شده بدون رعایت ضوابط ورود موقت و اخذ تنظیمات اصلاح،   مشمول مقررات قاچاق می‌گردد. بنابراین آمار  ارائه شده مبنی بر ورودی ۵۳۶۲ خودروی لوکس به صورت قاچاق از گمرک کذب محض است.

موضوع دیگر درخصوص ورود تعداد ۶۰۰ دستگاه خودرو توسط شخصی به نام خانم م. د.د است که یادآور می‌شود که خودروهای مذکور با رعایت ضوابط فنی خودرو پس از اخذ مجوز از وزارت صمت و با اخذ حقوق ورودی مربوطه از گمرک ترخیص گردیده و مشمول مقررات قاچاق نبوده است، بلکه واردکنندگان سودجو متأسفانه با کارت بازرگانی افراد غیر، نسبت به واردات خودروی لوکس اقدام می‌کرده اند که موضوع توسط گمرک شناسایی و به مراجع قانونی ذی‌ربط اعلام شده است. ضمن اینکه گمرک به عنوان یک سازمان مجری هیچ‌گونه دخالتی در صدور کارت بازرگانی صادره از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی نداشته و پس از اخذ مجوز ورود (ثبت سفارش) از وزارت صمت و پرداخت حقوق ورودی مکلف به ترخیص کالا با رعایت سایر مقررات گردیده است.

گمرک ایران اولین دستگاهی بود که در سالهای گذشته به موضوع کارت های بازرگانی یکبار مصرف ورود و اعلام کرد که تعدادی خودروی لوکس در سالهای گذشته با استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف و بنام افراد روستایی وارد کشور شده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها

احمد قویدل گفت: رئیس سازمان غذا و دارو در اطلاع رسانی اخیر خود در رابطه با داروی امیسیزومب، فقط به اثربخشی بسیار بالای آن نسبت به داروهای موجود اشاره کرد، در صورتی که این دارو علاوه بر اثربخشی بالا، برای بیماران هموفیلی با کمبود فاکتور ۸ که مبتلا به مهار کننده شدید هستند، برای دولت نیز کاملاً صرفه اقتصادی دارد. بی تردید اشاره رئیس سازمان غذا و دارو به این مزیت دارو می‌تواند در ایجاد انگیزه در شورای عالی بیمه برای تحت پوشش قرار دادن این دارو به شدت مؤثر باشد.

وی افزود: بر اساس مطالعات اقتصاد دارویی که در سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است هزینه اثربخشی اقتصادی آن نیز تأیید شده و هزینه‌های این گروه از بیماران برای دولت حداقل یک سوم و در مواردی به نصف کاهش می‌یابد. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت و رئیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز در موارد متعدد درباره صرفه اقتصادی این داروی نوین اطلاع رسانی کرده اند.

قویدل ادامه داد: از دیگر محاسن مهم این دارو قابلیت تزریق زیر پوستی است که اساساً بیماران مبتلا به مهار کننده به خصوص کودکان را از رگ گیری های متعدد رها می کند.

وی افزود: رئیس سازمان غذا دارو در همین اطلاع رسانی اخیر از امکان تولید این دارو در داخل کشور نیز خبر داده که بی تردید این خبر هم موجی از امیدواری در جامعه هموفیلی ایران جهت بهره مندی از این دارو به وجود آورده است. اما متأسفانه تلاشی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو شاهد نیستیم. این سازمان اختصاص بودجه‌های دارویار را در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن می‌داند، اما با دادن آدرس اشتباه، شائبه لوکس بودن این دارو را ایجاد می کند.

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو است که نتیجه تحقیقات اقتصاد دارویی و نتیجه تحقیق هزینه اثربخشی این دارو را منتشر کند و شورای عالی بیمه را تشویق نماید برای صرفه جویی در هزینه‌های دولت نسبت به تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو اقدام فوری کند.

وی افزود: در حال حاضر برای بیش از ۱۱۰ بیمار هموفیلی مبتلا به مهار کننده شدید، این دارو تهیه و در شرکت‌های پخش موجود است و در مواردی دستور پخش نیز گرفته است. اما تأمین هزینه‌های آن در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو است که متأسفانه تا کنون توسط شورای عالی بیمه محقق نشده است. کانون هموفیلی ایران در این رابطه نامه‌ای قبل از سال جدید به شورای عالی بیمه ارسال کرده که متأسفانه تا کنون پاسخی داده نشده است.

قویدل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تأمین این دارو چقدر هزینه دارد و منبع تأمین آن از چه ردیفی است، گفت: بر اساس اطلاعات ما رئیس صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت هزینه این دارو را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. از آنجا که هزینه‌های دارویی بیماران خاص از سه منبع به صورت مشترک تأمین می‌شود (بیمه‌های پایه سلامت، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و یارانه دارویار)، بدیهی است که محل تأمین این بودجه در گام نخست باید از محل بودجه‌های داروهای عادی (آریو سون و فایبا) که این بیماران تا کنون استفاده می کرده اند، تأمین شود.

وی افزود: با توجه به روشن بودن مزیت‌های این دارو از نظر اثربخشی و اقتصاد درمان و همچنین سهولت استفاده بیماران از این دارو، هر تردیدی در تحت پوشش قرار دادن دارو به ضرر کشور و بیت المال است. متأسفانه در برخی اطلاع رسانی‌های سازمان غذا و دارو به گونه‌ای مطرح می‌شود؛ انگار این دارو لوکس است و حتی می‌گویند از کسانی که می‌خواهند از این دارو استفاده کنند، باید فرانشیز بگیریم!؟ واقعاً دور از انصاف است برای داروهایی که اثر بخشی کمتری دارند و هزینه‌های بیشتری به دولت تحمیل می‌کنند، بیماران از پرداخت فرانشیز دارو معاف باشند و بر عکس بیمار برای داروی بهتر، که هم اثربخش تر است و هم هزینه کمتری به دولت تحمیل می کند و بی تردید کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد، فرانشیز پرداخت کند.

مشاور مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد شورای عالی بیمه با تحت پوشش قرار دادن این دارو، موانع دسترسی این گروه از بیماران را به این داروی نوین برطرف کرده و از تحمیل هزینه‌های بیشتر به دولت جلوگیری کند. لازم به تاکید است معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری در جریان کامل هزینه اثربخشی این دارو قرار دارد و گروه نخست بیماران با کمک این دفتر از این داروی نوین بهره مند شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ 3 کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می کنم / واقعیت ماجرا چیست؟!
  • ساخت۶ مدرسه در هرمزگان در قالب مسوولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی
  • فروش گوسفند با کارت ملی تکذیب شد