Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:58:28 GMT

نماینده مجلس: اعتدال باید به یک پارادایم تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۵۴۵۶

نماینده مجلس: اعتدال باید به یک پارادایم تبدیل شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشی اعتدالی و اساس اعتدال باید به یک پارادایم در جامعه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان عصر پنجشنبه در همایش 'نقش آفرینی و مسئولیت پذیری جوانان ' سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه چهارمحال و بختیاری افزود: با اینکه اعتدال یک دوره در کشور مسئولیت امور اجرایی را داشته، اما هنوز به یک پارادایم تبدیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: عده ای هنوز اعتدال را به عنوان یک 'گفتمان ' قلمداد نمی کنند، بلکه آن را روشی برای کنترل افراط و تفریط می دانند در حالی که باید اعتدال به یک گفتمان و حتی پارادایم تبدیل شود.
نوریان اظهار کرد: پارادایم بالاتر از گفتمان است، زیرا تمامی فضای ذهنی افراد از جمله داشته ها و باورها را مدیریت می کند تا فرد به یک ذهنیت کامل در این زمینه دست یابد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: مشی اعتدال، نفی افراط و تفریط است و تفکر اعتدالی در آموزه های دینی و اسلامی وجود دارد.
به گفته وی، عده ای می خواهند مشی اعتدالی را با بی تفاوتی همسان بدانند که این مورد قبول نیست.
وی افزود: مشی اعتدالی با افراط و تفریط مخالفت می کند و مبانی توسعه را در یک بستر امن در عرصه های اجتماعی و فرهنگی فراهم می کند که در این زمینه جوانان نقش کلیدی دارند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره ای که ارکان قانونگذاری، قوه مجریه و شوراها در اختیار تفکر اعتدالی است، این تفکر باید در جامعه ساری و جاری شود.
نوریان ابراز امیدواری کرد: با این رویکرد و روش در صحنه های پیش رو از جمله انتخابات سال 98 و 1400 تفکر اعتدالی دوباره در تحولات سیاسی نقش آفرین شود.
به گفته وی، تحزب در کشور ایران هنوز به صورت کامل محقق نشده است و یک جریان می خواهد تحزب در کشور پا نگیرد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ فرصت طلایی به اندازه چهار سال پیش رو برای تحزب وجود ندارد تا حزب بتواند ریشه اصلی خود را در جامعه گسترش دهد و به یک درخت تنومند تبدیل شود.
به گفته وی، استاندار چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه خاستگاه فکری اعتدالی دارد، باید به ظرفیت جوانان برای مناصبت و مدیریت استان توجه کند.
نوریان با طرح این پرسش که چرا وقتی چهار نماینده این استان همراه و همدل هستند؟، چرا فرمانداری با تفکر دولت نهم و دهم در شهرستان باید مدیریت داشته باشد؟، گفت: وقتی نماینده عالی دولت، نمایندگان و مردم همراه هم هستند، وجود فرمانداری با این تفکرات جای سوال دارد.
وی با بیان اینکه این یک جلسه حزبی است، افزود: مدیری که با رانت آمده و رنگ عوض کرده است در مدیریت کنونی چه می خواهد؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: استان چهارمحال و بختیاری یک مجموعه ای زیبا از بافت قومیتی و اقوام است و اقوام در کنار یکدیگر همدلی کاملی دارند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: انسان موجودی اجتماعی است و نیازمند گفت و گو و گفتمان است.
علی کاظمی باباحیدری در این نشست با اشاره به تاریخ تحزب در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شکل گیری حزب جمهوری اسلامی افزود: تحزب چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های مختلفی روبه رو بوده است.
به گفته وی، امام راحل بر کلمه جمهوری اسلامی تاکید داشتند و در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی نیز بر شور و نشاط سیاسی با حفظ خط قرمزها تاکید شده است.
کاظمی با تاکید بر اینکه فعالیت احزاب تنها به انتخابات نباید ختم شود، اظهار کرد: پس از انتخابات سال 92 و 96 نفس تازه ای در کشور دمیدن گرفت و نشاط و شور سیاسی افزایش یافت.
به گفته وی، باید برای مسئولیت پذیری جوانان زمینه سازی کرد، زیرا ممکن است فردی که نخبه است و رتبه نخست کنکور را دارد در مدیریت نتواند امتحان خوبی پس دهد و باید زمینه مسئولیت پذیری جوانان از همان دوران پس از دانشگاه فراهم شود.
وی گفت: باید یک سالن برای برنامه های احزاب با هر دیدگاه سیاسی که دارند، در این استان اختصاص یابد.
رئیس حزب اعتدال و توسعه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بذر این حزب از سال 82 کاشته شد و اکنون این حزب به یک درخت تنومند تبدیل شده است.
سید نعیم امامی افزود: محور اعتدال دوری از افراط و تفریط است، زیرا افراط و تفریط به کشور ضربه می زند.
امید جلیل پور مسئول سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این همایش با محور نقش آفرینی و مسئولیت پذیری با رویکرد آموزش سیاسی و اصل تحزب به جوانان، مرور تاریخچه حزب، معرفی تشکل اعتدال به دانشگاه و نقش آفرینی جوانان و تجلیل پس از انتخابات برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست استاندار و جمعی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.
این همایش به صورت ویدئو کنفرانس در همه استانها با سخنرانی نوبخت و واعظی برگزار شد.
2097/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران بیجاری افزایش اجاره بها است و فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران بیجاری تبدیل شده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است.

بر اساس گزارش‌های میدانی و گفت‌وگو با شهروندان بیجاری مشخص می‌شود که در این مدت بخش زیادی از متقاضیان که پس‌انداز خود را به رقم قابل توجهی برای خرید خانه رسانده بودند دوباره از بازار مسکن حذف شدند و متأسفانه بعد از عید، نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها نسبت به سال گذشته نوسان بیشتری را تجربه کرده است و همین موضوع به کابوس بدی برای مستأجران تبدیل شده است.

قیمت‌هایی که در بازار امسال از سوی مالکان در شهرستان بیجار، تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری که اغلب خریداران توان پرداخت این رقم‌ها را ندارند و با اعتراض بنگاه‌های املاک را ترک می‌کنند.

داشتن مسکن رؤیای جوانان بیجاری

یکی از شهروندان بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه میزان اجرای بها در شهرستان بیجار بسیار سرسام آور است و بسیاری از جوانان از داشتن سرپناهی برای خود محروم هستند.

محمد ابراهیمی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در بیجار گفت: بیجار شهرستانی نسبتاً محروم است که اکثریت شهروندان آن از کارگر، کارمند و اقشار کم درآمد و ضعیف می‌باشند اما بر خلاف موقعیت بیجار در استان، قیمت مسکن در آن به نسبت سایر شهرها و استان‌های همجوار بسیار بالا است.

شهروند بیجاری اضافه کرد: مسؤولان باید به فکر جوانان باشند تا بتوانند با هزینه‌های کمتری مسکن تهیه کنند چرا که این مهم به عاملی برای کاهش میزان ازدواج نیز تبدیل شده است.

تمدید اجاره خانه مشکل مهم مستأجر و صاحب خانه است

یکی دیگر از شهروندان بیجاری نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات مهمی که مستأجران بیجاری با آن مواجه هستند تمدید اجاره‌خانه است چرا که بسیاری از صاحب خانه‌ها سالانه میزان قیمت مسکن را افزایش می‌دهند که این مقدار از توان پرداخت مستأجران خارج است.

مرضیه صادقی افزود: در گذشته صاحبخانه‌ها بیشتر با خریداران همراهی می‌کردند اما اکنون حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و به همین دلیل اجاره بها به یک مشکل جدی در زندگی مستأجران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مستأجر، مجبور به پرداخت قیمت‌های بسیار بالا برای مسکن هستم و این واقعاً سختی‌های زیادی را برایم به همراه دارد و لازم است تا مسؤولان در این زمینه وارد عمل شوند تا شاهد کاهش هزینه‌های مسکن باشیم.

این شهروند بیجاری اضافه کرد: من به عنوان یک زن خانه‌دار با داشتن یک همسر بیمار و فرزندی نوجوان علاوه بر مشکلاتی که دارم روزانه باید در بنگاه‌های شهر باید به دنبال مسکن بگردم اما مسکنی که اجاره و ودیعه آن در توان من باشد پیدا نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که مقام‌های مسؤول و دستگاه‌های مربوطه به این موضوع توجه کنند و تدابیر لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کنند.

تورم عامل اصلی افزایش بهای مسکن در بیجار

یکی از مشاورین املاک در بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه بهای خانه در شهر بیجار بسیار بالا است و بسیاری از مستأجران توانایی پرداخت مسکن را ندارند.

وی افزود: تعداد کمی مالک که ملک خود را برای اجاره سپردند، قیمت‌های بالایی داده‌اند که به نظر ما هم منطقی نیست ولی صاحب‌خانه هستند و عددی داده‌اند، نظارتی هم بر قیمت‌هایی که صاحب‌خانه اعلام می‌کند، نیست.

جباری تاکید کرد: تورم و افزایش نرخ ارز دو عامل اصلی برای افزایش کرایه‌ها است، وقتی قیمت ارز طی یک سال دو برابر می‌شود، صاحبان خانه نیز طبیعی است، که افزایش قیمت‌های اینچنینی را مطالبه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای مسکن بسیاری از مستأجران مجبورند، به حاشیه‌ها رفته و در بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های سن بالا مستقر شوند.

این مشاور املاک بیجاری عنوان کرد: گرانی اجاره مسکن تنها شامل زوج‌های جوان نمی‌شود، بلکه خانواده‌هایی هم هستند که با وجود زندگی چندین ساله با توجه به گرانی و تورم موجود توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

با توجه به آنچه استنباط می‌شود داشتن سرپناهی هرچند کوچک به آرزویی بزرگ برای شهروندان تبدیل شده که در حسرت به‌دست آوردن آن با داشتن برنامه‌ریزی دقیق نیز باید سالیان سال برای رسیدن به آن تلاش کنند همچنین وضعیت اجاره مسکن همچنان مانند سال گذشته است و مسیر پر التهابی خواهد داشت و انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه در این مسیر اقدام لازم را داشته باشند.

کد خبر 6076722

دیگر خبرها

  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود