Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > خانواده - ایرنا نوشت: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: بیش از 980هزار نفر از دختران کشور در سن تجرد قطعی به سر می برند.

پروانه سلحشوری روز پنجشنبه در دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با آیت الله گرامی از اساتید حوزه علمیه قم اظهار کرد: میانگین سن ازدواج برای دختران بین 22 تا 24 سال است، و اگر دختری که در سن 45 سالگی و یا بیشتر قرار داشته باشد، ولی هنوز ازدواج نکرده باشد، در ردیف زنانی که تا پایان عمر به صورت مجرد زندگی می کنند، محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این گروه از زنان باید دارای شغل و همچنین مسکن و سرپناهی باشند و مورد حمایت قرار بگیرند.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم در عین حال روند رو به رشد ازدواج دختران در دوران کودکی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ازدواج زودهنگام دختران در سنین کودکی آسیب های زیادی را متوجه خود فرد و جامعه می کند.
وی با اذعان به اینکه متاسفانه در برخی مناطق کشور دختران به عنوان ازدواج فروخته شده و مورد معامله قرار می گیرند، افزود: 50 درصد ازدواج هایی که در سنین کودکی انجام می شود، مرگ زودهنگام مادر و یا فرزند را در پی دارد و میزان ابتلای چنین مادرانی به بیماری سرطان تا 70 درصد افزایش پیدا می کند.
سلحشوری خاطر نشان کرد: کمیسیون فراکسیون زنان مجلس از یک سال پیش در دیدارهای خود با علما و مراجع موضوع ازدواج کودکان را مطرح و از آنها در این رابطه درخواست کمک کرد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی حتی اگر قانونی را علیه ازدواج کودکان تصویب کند، به علت مشروعیتی که این نوع ازدواج ها از نظر احکام شرعی دارد، هیچ اقدامی برای رفع معضل ناشی از آن امکانپذیر نیست.
سلحشوری با اشاره به وجود زنان زیادی که در دوره میانسالی به بیماری های گوناگون دچار هستند، علت این مساله را گسترش و رواج بیش از حد فرهنگ آپارتمان نشینی توصیف کرد و افزود: آلودگی های زیست محیطی و برخوردار نبودن از نور کافی و نداشتن تحرک نیز در کنار معضل یاد شده عامل بروز بیماری های استخوانی و اسکلتی و همچنین دیابت در بین زنان میانسال به شمار می رود.
این نماینده مجلس، ورزش را یکی از نیازهای ضروری زنان عنوان کرد و افزود: برغم رعایت مسائل مربوط به اختلاط زنان و مردان در محیط های ورزشی، ولی به خاطر سختگیری هایی که صورت می گیرد، موضوع ورزش کردن زنان زیر سوال رفته است.
نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف اسلامی نقش زنان و خانواده بی بدیل است، افزود: علما نیز در این خصوص نقش تاثیر گذاری دارند، چون در طول تاریخ این گروه تنها مرجعی بودند که با رهنمودهایشان جامعه را در مسیر درست قرار می دادند.
وی اضافه کرد: با توجه به تحولاتی که امروز در جامعه رخ می دهد این نیاز احساس می شود که ارتباط نزدیکتری با علما داشته باشیم و ما را راهنمایی کنند.
وی با اذعان به دوری جوانان از ارزش های دینی و ایجاد نوعی بی اعتمادی در بین این قشر، افزود: نسل جوان یک سری سوال هایی دارند، که ما نمایندگان مجلس می خواهیم نقش واسط را بین آنها و علما برای پاسخگویی به این شبهه ها ایفا کنیم.
نماینده تهران با اشاره به کرامت و مقام والای زن در اسلام، افزود: هیچ یک از ادیان جایگاهی که اسلام برای زن در نظر گرفته است، را قائل نیستند، ولی تبلیغات سوء مانع رساندن پیام این دین الهی شده است.

 

 

 

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری - حضور زنان در جامعه - زنان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در خصوص تفاوت فضای برخورد با نوع پوشش، قبل و بعد از انتخابات، گفت: با گذشت یک ماه و نیم از انتخابات فکر می‌کردیم همه فارغ از پوشش حضور پیدا کنند، اما الآن چه اتفاقی افتاده است که همان افراد بد شده اند؟! البته قطعا می‌دانم دشمن حساب شده در حال برنامه‌ریزی است که به هر حال فلسفه حجاب را زیر سوال ببرد، در حالیکه فلسفه بسیار مترقی دینی است. لذا با کسانی که به طور حساب شده در زمین دشمن بازی می‌کنند باید برخورد شود، اما روش برخورد با دختران سرزمینم به شدت با شعارهای زمان انتخابات تناقض دارد.

وی در گفتگو با جماران، با بیان این که مگر رئیس جمهور نمی‌گفت من گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی می‌کنم؟! مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیز این چنین نبوده است و امروز هم دفتر مقام معظم رهبری نیز به این نوع رفتارها تذکر جدی دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است، گفت: من معتقد هستم حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است اما در کنار آن تقویت سفره‌های مردم یک واجب شرعی، سیاسی و تقویت ارزش پول ملی هم یک ضرورت شرعی است و اینکه اصلاح نظام بانکداری باید اتفاق بیافتد و این‌ها اولویت‌های مهم‌تر مردم هستند.

نماینده چابهار در پایان گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898174

دیگر خبرها

  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • وزیر اقتصاد تشریح کرد؛ جزئیات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • جزییات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • دختران جوان در معرض تهدید سندروم «ددی ایشو»!