Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > اردبیل - مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست استان ، معاون و رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل به همراه مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری اردبیل ، جهت بررسی و پایش وضعیت زیست محیطی از محل دفن و ایستگاه موقت جمع آوری زباله شهری بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ طی این بازدید خداپرست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضمن بررسی از روند جمع آوری،ذخیره و حمل زباله از ایستگاه موقت به محل دفن به روز زباله، در خصوص رعایت ضوابط و جلوگیری از آلودگی محیط زیست از عملکرد و اقدامات انجام گرفته سازمان قدرانی کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بازدید خداپرست ضمن پایش محل دفن زباله شهر اردبیل،اقدامات صورت گرفته در محل دفن نظیر پوشش دهی روزانه زباله با خاک، پاکسازی زمین های زراعی و مرتعی مجاور از پسماندهای نایلونی و پلاستیکی در طول مسیر حمل و دفن زباله و جمع آوری شیرابه زباله را مناسب ارزیابی نمود .

وی بر لزوم جلوگیری از آتش سوزی زباله که منجر به انتشار انواع گازهای سمی و آلودگی هوا می گردد،تاکید و بر ضرورت تداوم روند بی خطرسازی پسماندهای پزشکی و دفن آنها در محل جداگانه و گسترش فضای سبز محوطه را یاد آورشد و اقدامات انجام گرفته از طرف سازمان مدیریت پسماند را مثبت ارزیابی کرد .

 

۴۶ کلید واژه‌ها : استان اردبیل -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی جهت یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» ۴۸۰ هکتار از اراضی استان پاکسازی و حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک  را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، بویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی اظهار کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

به گفته وی، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ‌مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود