Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@10:39:27 GMT

پل معلق موثر در حضور گردشگران در مشگین شهر

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۶۳۳۱

پل معلق موثر در حضور گردشگران در مشگین شهر

خرداد:معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: راه‌اندازی پل معلق یکی از عوامل حضور گردشگران در مشگین شهر است.


به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، اکبر سنگی در جلسه بررسی جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر اظهار کرد: با راه‌اندازی پروژه جذاب پل معلق که در سطح کشور از لحاظ حجم کاری و استانداردهای موردنظر یک پروژه بی‌نظیر محسوب می‌شود شاهد حضور گردشگران بی‌شماری در این منطقه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرمایه‌گذار این پروژه با بهره‌مندی از اصل خلاقیت و نوآوری در اجرای پروژه‌های متعدد در این مجموعه سعی کرده است تا یک فضا و مکان جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 270 موافقت اصولی در بخش‌های مختلف گردشگری برای سرمایه‌گذاران در شهرستان مشگین‌شهر صادر شده است، ادامه داد: شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ پتانسیل جمعیتی و اقتصادی سومین شهرستان استان اردبیل است که با داشتن ظرفیت‌های مختلف اعم از تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم قابلیت توسعه سریعی را دارد. سعی کردیم با توجه به این قابلیت‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا امکان بهره‌برداری از این توانمندی‌ها فراهم آید.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: نزدیکی به دامنه‌های سبلان و فضای طبیعی که در این منطقه وجود دارد یکی از جاذبه‌های اکوتوریسم بی‌نظیر کشور محسوب می‌شود به طوری که وجود بیش از 17 چشمه آب معدنی و مناظر زیبا و چشم نواز در بخش روستایی و عشایری جذابیتی بی‌نظیر در مشگین‌شهر فراهم کرده تا جذب گردشگران بی‌شماری را در فصول مختلف شاهد باشیم.

سنگی، وجود چنین جذابیت‌هایی را در یک شهرستان زمینه‌ساز حضور گردشگران خواند و گفت: شهرستان مشگین‌شهر از جاذبه‌های تاریخی و باستانی بی‌نظیر همچون مجموعه شهریری، کهنه قلعه ومجموعه شیخ حیدر برخوردار است که جذابیت‌های طبیعی نظیر باغات میوه در این شهرستان و همچنین چشم‌اندازهای خدادادی نیز بر این تنوع افزوده است. در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان فراگیر شدن حضور گردشگران را در همه فصول و مکان‌ها مشاهده کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: اصلی‌ترین حمایت دولت از صنعتگران و هنرمندان، بازاریابی برای محصولات آنها باشد.

علیرضا دباغ عبداللهی در جلسه ستاد ساماندهی فعالان صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: معتقدیم اقتصاد و صنعت عرصه‌ای نیست که دولت بخواهد در آنها دخالت کرده و یا با ورود خود در این عرصه‌ها زمینه برخی دخالت‌ها و رفتارهای نابجا را فراهم آورد. حمایت‌های دولتی باید در مسیر پشتیبانی از فعالان عرصه صنایع دستی و بخش‌های مختلف در این حوزه باشد. ورود نابه جای سیستم دولتی به این بخش در حقیقت اجحاف در حق هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی است و بالاتر از حمایت دولتی باید تشکل‌ها و انجمن‌های غیردولتی در این زمینه شکل گرفته و حامی فعالان این بخش باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: ما در قالب مجموعه دولتی سعی داریم تا در قالب برنامه‌های آموزشی از ظرفیت‌های خوب صنایع دستی استان حمایت کنیم به طوری که اکثر آموزش‌های ما در مراکز مجاز و رسمی به شکل رایگان انجام می‌شود. براساس تفاهم‌نامه‌ای که با یکی از شرکت‌ها به امضا رساندیم قرار شده است این شرکت ابزارها و ادوات مورد نیاز فعالان این حوزه را تامین کرده و روش آموزش استاد-شاگردی به شکل گسترده توسعه پیدا کند.

وی حمایت دولتی دیگر را در قالب پوشش بیمه‌ای شاغلان این بخش بیان کرد و افزود: در حال حاضر در استان اردبیل بیش از 3841 نفر فعال صنایع دستی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این افراد از بیمه بیکاری و مستمری و بیمه درمان بهره‌مند هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل پرداخت تسهیلات بانکی را به این بخش یادآور شد و تصریح کرد: از طریق صندوق کارآفرینی امید و براساس تفاهم‌نامه امضا شده این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود به طوری که اخیرا نیز در قالب اشتغال فراگیر و توسعه روستایی منابع اعتباری خوب با نرخ سود 6 درصد برای فعالان این بخش در حال پرداخت است.

برچسب ها: پل معلق ، گردشگران ، مشکین شهر

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان