Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@16:03:30 GMT

این نوشیدنی عمر شما را طولانی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۶۶۰۲

بسیاری از روی عادت یا علاقه صبح خود را با یک نوشیدنی گرم و کافئین دار شروع می کنند؛ نوشیدنی که اگرچه با هدف ازبین رفتن خواب آلودگی مصرف می شود اما مزایای بیشماری برای بدن ما به همراه دارد.به گزارش بلاغ، بدون شک علاقه مندان قهوه خوشحال خواهند شد اگر بدانند همین نوشیدنی محبوب می تواند باعث افزایش طول عمر آنها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، نوشیدن حتی یک فنجان قهوه در طول روز می تواند خطر مرگ زودرس را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. چنین اثری به ویژه در خصوص بیماری های مرتبط با هضم دیده می شود.

وجود مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان و دیگر ترکیبات شیمیایی مفید در قهوه سلامت جسمانی را ارتقا می دهد، با مقاومت برابر انسولین مبارزه می کند، التهاب های بدن را کاهش می دهد و در نهایت موجب بهبود عملکرد کبد می شود.

علاوه بر این قهوه نقش ویژه ای در کاهش احتمال ابتلا به سرطان ایفا می کند.

آمارها حکایت از آن دارند که خطر مرگ ناگهانی در مردان علاقه مندان به قهوه ۱۲ درصد و در زنان ۷ درصد کمتر از دیگران است. به شکل دقیق، قهوه چیزی حدود ۹ دقیقه به طول عمر انسان می افزاید.

نقطه اوج اثرگذاری قهوه در افزایش طول عمر را می توان در بیماری های مرتبط با سیستم هضم مشاهده کرد؛ چراکه خطر مرگ ناشی از این بیماری ها مردان قهوه دوست را ۵۱ درصد و زنان را ۴۰ درصد کمتر تهدید می کند.

بنابراین، اگر جزء افرادی هستید که روزانه سه فنجان قهوه می نوشند بدانید که عمری طولانی تر و بدنی سالم تر نسبت به دیران دارید. اگر هم قهوه در زندگی شما جایی ندارد توصیه اکید می شود که تغییری در عادات غذایی خود ایجاد کنید و حداقل روزی یک بار سراغ این نوشیدنی بروید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته