Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - «کاخ کرملين» بامداد جمعه در بيانيه اي اعلام کرد: «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه با «دونالد ترامپ» همتاي آمريکايي خود درباره مساله هسته اي کره شمالي تلفني گفت و گو کرد.

به گزارش شبکه خبري روسيا اليوم، در بيانيه اي که دفتر اطلاع رساني کاخ رياست جمهوري روسيه (کرملين) منتشر کرد، آمده است: اين تماس تلفني با درخواست طرف آمريکايي صورت گرفته است و در آن مهمترين روابط دوجانبه، آخرين تحولات در مناطق بحران زده با تکيه بر حل و فصل موضوع هسته اي کره شمالي در شبه جزيره کره بررسي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاخ کرملين در پايان تاکيد کرد: رئيسان جمهوري روسيه و آمريکا بر ادامه گفت و گوهاي تلفني تاکيد کردند.
اين اقدام ساعاتي پس از اظهارات پوتين صورت مي گيرد که درخواست واشنگتن از مسکو براي حمايت از اعمال تحريم هاي بيشتر عليه پيونگ يانگ را خنده آور و مضحک خوانده بود.
يک مقام وزارت امورخارجه کره شمالي نيز بامداد جمعه گفت: تلاش دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در محاصره دريايي کره شمالي تلاش خطرناک واشنگتن در شعله ور شدن يک جنگ هسته اي خواهد بود.
اين اظهارات مقام وزارت امورخارجه کره شمالي پس از آن عنوان مي شود که « «کيم جونگ اون» رهبر اين کشور روز سه شنبه گذشته (21 آذرماه) گفت: هدف ما اين است که قوي ترين قدرت اتمي جهان شويم.
رکس تيلرسون وزير امور خارجه آمريکا نيز سه شنبه اعلام کرد، کشورش آماده است مذاکرات مستقيم با کره شمالي را در هر زماني و بدون پيش شرط آغاز کند.
پيونگ يانگ که نزديک به دو ماه هيچ آزمايش موشکي يا هسته اي انجام نداده بود، روز چهارشنبه هشتم آذر 96 اقدام به آزمايش پيشرفته ترين موشک قاره پيماي خود کرد.
به دنبال اين اقدام کره شمالي، آمريکا و کره جنوبي رزمايش هوايي مشترک پنج روزه اي را با حضور بيش از 230 جنگنده انجام دادند و بمب افکن هاي هسته اي ايالات متحده نيز به اين رزمايش پيوستند.
دو کشور قصد دارند براي مقابله با حمله احتمالي کره شمالي از طريق موشک هاي زيردريايي نيز رزمايشي برگزار کنند.
از زمان روي کارآمدن دونالد ترامپ در ژانويه 2017، حل و فصل موضوع هسته اي و موشکي کره شمالي به يکي از دشوارترين پرونده هاي پيش روي دولت آمريکا تبديل شده است.
شبس**9363** 1574 ** مترجم: محمد تدو ** انتشار دهنده: محسن تهوري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!

دادگاهی در فلوریدا محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده نگه داشتن «غیرقانونی» اسناد محرمانه دولتی را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت!

به گزارش مشرق، آیلین کَنان، قاضی دادگاه ایالتی فلوریدا اعلام کرد که محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده تخلفات مرتبط با نگه داشتن غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی‌شده در ملک شخصی‌اش پس از ترک کاخ سفید، تا مدتی نامعلوم به تعویق خواهد افتاد.

به گفته کنان، دادگاه ترامپ در تاریخ مقرر (۲۰ مه) برگزار نخواهد شد. با این حال، او تاریخ جدیدی را برای این پرونده معین نکرد و به ابهامات درباره محاکمه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیش از انتخابات ماه نوامبر، دامن زد.

ترامپ در پرونده نگه داشتن غیرقانونی اسناد محرمانه دولتی پس از ترک کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ و به‌دنبال شکست در انتخابات ۲۰۲۰ مقابل جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، با چندین فقره اتهام روبه‌رو و هرچند به ممانعت از دسترسی اف‌بی‌آی به اسناد مذکور متهم شده اما با رد هرگونه تخلف، اظهار بی‌گناهی کرده است.

به نوشته رویترز، هم دادستانی و هم وکلای ترامپ تایید کرده‌اند که محاکمه ماه مه احتمالا باید به زمانی دیگر موکول شود زیرا همچنان مسائل حل‌نشده‌ای در پرونده وجود دارد و علاوه بر این، ترامپ هم‌اکنون در نیویورک در دادگاه مرتبط با پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن حضور دارد.

قاضی کنان که ترامپ در سال ۲۰۲۰ او را منصوب کرد، زمان دادرسی پیش از محاکمه را ۲۲ جولای اعلام کرده است. به ادعای وی، تعیین زمان جدید محاکمه باتوجه به ابهامات، «بی‌تدبیری» است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است