Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امام جمعه موقت اهواز گفت: در سفري که وزير نيرو براي افتتاح طرح آبرساني به چذابه داشت به ايشان گفتم شمال تا جنوب و شرق تا غرب استان خوزستان مشکل آب دارد آن هم نه آب براي کشاورزي بلکه مشکل آب شرب دارند. آيت‌الله سيدابولحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اهواز اظهار داشت: مسئله انتقال آب مسئله‌اي ساده و عادي نيست که بتوان به سادگي از کنار آن عبور کرد و يا اينکه آن را در رديف ساير محروميت‌هاي استان قرار دهيم بلکه مسئله‌اي بسيار مهم از چنديدن منظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بحث انتقال آب بر موضوعات اقتصادي، اشتغال‌زايي و کشاورزي استان تاثيرگذار است و حتي مسائل امنيتي را به دنبال دارد افزود: اينکه با استفاده از انتقال آب در سايه ممانعت از توسعه استان خوزستان بخواهند ديگر استان‌ها را به توسعه برسانند از نظر حقوقي و شخصيتي اهانتي به مردم خوزستان است.
امام جمعه موقت اهواز بيان کرد: اين موضوع زماني سخت‌تر مي‌شود که به ياد بياوريم استان خوزستان در 8 سال دفاع مقدس همه فداکاري‌ها را انجام داد و ديگر استان‌ها بيشتر به توسعه پرداختند البته نمي‌گويم که به توسعه کامل رسيدند اما در 8 سال جنگ تحميلي اولويت اصلي خوزستان جنگ و دفاع از کشور بود و به هيچ وجه ديگر استان‌ها چنين اولويتي را نداشتند.
تناقض و دوگانگي در رفتار اجرايي مسئولان کشوري
وي در ادامه گفت: آيا پاداش مردم خوزستان که البته نزد خداوند محفوظ است اين است که مردم اين استان را با انتقال آب در معرض آسيب‌هاي بسيار جدي قرار دهيم؟ اين حرکت به هيچ وجه انصاف نيست.
حسن‌زاده با بيان اينکه نظام جمهوري اسلامي و مسئولان در قبال مردم خوزستان موظف هستند، عنوان کرد: برخي از مسئولان اجرايي، نمايندگان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، ائمه جمعه، اصحاب رسانه و به ويژه مردم وارد ميدان شده‌اند و تلاش‌هاي بسياري داشتند و اميدواريم اين اقدامات و حرکت‌ها در جهت جلوگيري از انتقال آب نتيجه بخش باشد.
وي با بيان اينکه استاندار خوزستان در زمينه بحث تامين آب طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري به رئيس جمهور نامه‌اي نوشته‌اند، توضيح داد: رئيس جمهور نيز براي تامين آب اين طرح به وزير نيرو دستور فوري دادند اما اين مسئله با موضوع انتقال آب چگونه سازگاري دارد و اين تناقض و دوگانگي در رفتار اجرايي چه معنايي دارد.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اينکه اين دوگانگي‌ها و تناقض‌ها براي ما قابل تحمل نيست، افزود: نمي‌پذيريم که آنها مشغول انجام کارهاي اجرايي انتقال آب باشند و ما نيز فرياد بزنيم بنابراين بايد مراقب باشيم که وقتمان فقط به فرياد زدن نگذرد.
بررسي مسئله آب خوزستان در شوراي عالي امنيت ملي بايد انجام شود
وي با بيان اينکه آيت‌الله جزايري به همه مسائل استان و کشور اشراف کامل دارند و به هيچ وجه بخشي‌نگر نيستند، گفت: آنچه که آيت‌الله جزايري مبني بر بررسي مسئله آب خوزستان در شوراي عالي امنيت ملي فرمودند بايد انجام شود.
حسن‌زاده با اشاره به اينکه ما نمي‌توانيم به فريادزدن و اعتراض‌هاي زباني اکتفا کنيم ادامه داد: براي جلوگيري از اجراي اين برنامه اشتباه يعني انتقال آب از خوزستان بايد راهکارهاي عملي نيز داشته باشيم.
وي درباره اقدام کلانتري رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور تصريح کرد: به نظر مي‌رسد کلانتري کار کارشناسي کاملي انجام نداده‌ و گزارش‌هايي که به ايشان ارائه شده گزارش‌هاي کاملي نيستند.
امام جمعه موقت اهواز بيان کرد: در سفري که اردکانيان وزير نيرو براي افتتاح طرح آبرساني به چذابه داشت به ايشان گفتم شمال تا جنوب و شرق تا غرب استان خوزستان مشکل آب دارد آن هم نه آب براي کشاورزي بلکه مشکل آب شرب دارند.
رئيس جمهور به مردم قول داد، اما
وي با بيان پرسشي مبني بر اينکه مگر آب شرب خوزستان مطلوب است کدام خانه را در اهواز پيدا مي‌توان کرد که دستگاه تصفيه آب نداشته باشد آيا استان‌هاي ديگر اين چنين هستند، افزود: ما به هيچ وجه گزارش کلانتري را کاري بر اساس اقدامات کارشناسي تلقي نمي‌کنيم و بايد کار بر اساس کارشناسي، بدون پيش داوري و پيش فرض با هدف بررسي مسائل زيست محيطي باشد.
حسن‌زاده به سخنراني‌هاي روحاني رئيس جمهور اشاره و عنوان کرد: رئيس جمهور به مردم قول دادند که انتقال آب از سرچشمه‌هاي خوزستان فقط براي آب شرب است اما اين حجمي که برداشت مي‌شود بسيار بيشتر از حجم مورد نياز براي شرب است که اين امر ظلم بزرگي به مردم استان خوزستان و يک بي‌انصافي در حق مردم استان است و بايد جلوي اين مسئله گرفته شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا شهرستان نیشابور گفت:: با توجه به فرونشست طبیعی زمین و به دنبال آن شکستگی خط اصلی شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرک بسیج، بلافاصله تعمیر و مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

سعید همت آبادی افزود: عملیات ترمیم و رفع شکستگی این خط اصلی به همت نیرو‌های عملیاتی و اجرایی تعمیرات و حوادث در مدت ٢ ساعت با توجه حجم بالای مشترکان این منطقه و جلوگیری از قطع آب برطرف شد.

وی افزود: خط اصلی ۵۰۰ آزبست شبکه توزیع شهرک بسیج به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده  آب آشامیدنی بیش از ٢٠ هزار خانوار شهر نیشابور با بیش از ۶۰۰ میلیون ریال هزینه  برطرف شد.

دیگر خبرها

  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • گرد و خاک در راه جنوب غرب خوزستان
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج - کندوان
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد