Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از حميد گنجي: سال 2017 ميلادي رو به پايان است و تا چند ماه ديگر وارد سال 2018 خواهيم شد. آيا تاکنون با خود انديشيده‌ايد که در اين سال چه تغييراتي در شبکه‌هاي اجتماعي رخ مي‌دهد و يا چه فاکتورهايي بيشترين اهميت را براي کسب‌وکار شما پيدا خواهند کرد؟ پاسخ اين سوالات ممکن است باعث شگفتي شما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطعا در سال 2018 در نحوه استفاده شما از شبکه‌هاي اجتماعي تغييراتي ايجاد خواهد شد، اما اين باد تغييرات مي‌تواند موتور برنامه بازاريابي شرکت شما را دوباره فعال کند؟ در ادامه 3 روش براي تطبيق خود با تغييرات شبکه‌هاي اجتماعي در سال 2018 آورده شده است.
نقش شبکه‌هاي اجتماعي در استک بازاريابي را درک کنيد
شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توانند کسب‌وکار شما را از فرش به عرش برسانند، اما اين مورد فقط زماني رخ مي‌دهد که شما نقش اين شبکه‌ها را در استک بازاريابي درک کنيد. اين نياز آن است که بفهميد چگونه نرم‌افزارها و ابزارهايي که از آن‌ها استفاده مي‌کنيد به شما اجازه مي‌دهند که مؤثرتر کار کنيد. اولين قدم شما تحليل و بررسي است. آن‌ها از چه ابزارهايي استفاده مي‌کنند و آيا اين ابزارها هنوز هم موثر هستند؟

اکنون به ابزارهاي در دست خود نگاه کرده و فکر کنيد که اين ابزارها چگونه به شما کمک مي‌کنند که شبکه‌هاي اجتماعي را در استراتژي کلي بازاريابي خود بگنجانيد. در سال 2018، بايد شبکه‌هاي اجتماعي را از انزوا خارج کرده و آن‌ها را به بطن شرکت خود وارد کنيد. از پشتيباني مشتريان گرفته تا بازاريابي، بدانيد که تکنولوژي، ابزارها و ديتا چگونه بين يکديگر ارتباط برقرار مي‌کنند.
براي مثال، بسياري از کسب‌وکارها از شبکه‌ اجتماعي فيس‌بوک براي ايجاد آگاهي در مورد برند خود استفاده مي‌کنند. اما در استک بازاريابي، از فيس‌بوک مي‌توان براي مقاصد بازاريابي، توسعه کسب‌وکار و پشتيباني مشتريان استفاده کرد و به‌نوعي اين شبکه اجتماعي از حالت تک‌بعدي خارج مي‌شود.
همچنين بايد اين موارد را با سفر مشتري (customer journey) نيز گره بزنيد تا مطمئن شويد که تجربه آن‌ها تا حد ممکن شخصي‌سازي ‌شده است. سفارشي کردن لحظات کوچک، يعني آن لحظاتي که مشتريان بايد چيزي را بدانند يا کاري را هم‌اکنون انجام دهند، شانس شما براي جلب‌توجه مشتريان در زمان دقيق تصميم‌گيري را افزايش مي‌دهد.
رستوران‌ها يک نمونه عالي از اين مورد هستند. از زماني که گرسنگي شروع مي‌شود و شخص به دنبال غذا مي‌گردد تا زماني که ميز انتخاب مي‌شود و پيش‌خدمت به نزد مشتري مي‌آيد و غذا سرو مي‌شود، هرلحظه‌ از اين موقعيت‌ها يک فرصت عالي براي تبديل کردن مشتري به يک طرفدار پروپاقرص هستند.
2. کارمندانتان را در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي توانمند کنيد
شکي نيست که سرمايه‌گذاري روي کارمندان مي‌تواند آن‌ها را به وکيل مدافع و سفيران برند شما تبديل کند. اين روزها شرکت‌هاي مختلف به ارزش توانمند‌سازي کارمندان در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي واقف شده‌اند و از آن به‌عنوان مکمل افزايش آگاهي از برند استفاده مي‌کنند.

بر اساس آمار، يک کارمند فعال در شبکه‌هاي اجتماعي به‌طور متوسط 420 دوست فيس‌بوکي، 400 ارتباط لينکديني و 360 فالوور در توييتر دارد. به اين اعداد و ارقام خوب توجه کنيد. اگر 10 کارمند داشته باشيد که در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي توانمند هستند و به‌نوعي وکيل مدافع سازمان شما در شبکه‌هاي اجتماعي محسوب مي‎شوند، مي‌توانيد به 11.800 نفر افراد جديد دسترسي داشته باشيد.
علاوه بر اين، اين اتصالات در شبکه‌هاي اجتماعي از بيشترين پتانسيل براي تبديل‌شدن به مشتري برخوردار هستند. درواقع، 90 درصد از خريداران به توصيه‌هاي افرادي که شخصا مي‌شناسند اعتماد مي‌کنند و فقط 33 درصد از آن‌ها به برندها اعتماد دارند.
البته برخي سازمان‌ها ممکن است با ديد شک و ترديد به اين قضيه نگاه کنند، اما اين شک و ترديد از فقدان درک و آموزش ناشي مي‌شود. اگر آموزش و حمايت صحيح از کارمندان در شبکه‌هاي اجتماعي صورت بگيرد، خواهيد ديد که آن‌ها به بهترين سفيران برند شما تبديل مي‌شوند.
3. روي ميکرو اينفلوئنسرها تمرکز کنيد
پيش‌ازاين، بازاريابي اينفلوئنسر در برقراري ارتباط و کار کردن با نام‌هاي بزرگ خلاصه مي‌شد. يعني همان افراد مشهور اينستاگرام با صدها هزار و ميليون‌ها دنبال کننده.

اما در ساليان اخير، شاهد چرخش نوک پيکان بازاريابي اينفلوئنسر به سمت ميکرو اينفلوئنسرها هستيم. برندها به تدريج به اين حقيقت که در ارتباط با اينفلوئنسرها، کيفيت بر کميت اولويت دارد واقف مي‌شوند و به سمت ميکرو اينفلوئنسرها سوق پيدا مي‌کنند.
افراد ميکرو اينفلوئنسر ممکن است فقط 25.000 فالور داشته باشند، اما بخش عظيمي از اين فالورها با صفحه تعامل دارند، فعال هستند و آماده هستند هر چيزي که ميکرو اينفلوئنسر تبليغ مي‌کند را خريداري کنند.
همان‌طور که شبکه‌هاي اجتماعي به تکامل مي‌رسند، تنها روش براي باقي ماندن در صدر اين است که نزديکي خود را با مخاطبان حفظ کنيم. هيچ‌کدام از تاکتيک‌هاي گفته شده در بالا کارساز نخواهند بود، اگر شما زماني را به درک نيازهاي مخاطبان خود اختصاص ندهيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند

به گزارش تابناک «بچه که نیس، یه وسیله‌اس برای درآمدزایی والدین»، «خب چی میشه؟ یکی دوست داره یه پیج بزنه عکس نوزادی تا بزرگی کودکشو ثبت کنه»، «از جنینی میشه کودک کار اینستاگرامی»، «فک می‌کنم من تنها مادری هستم که به انتخاب پسرم احترام گذاشتم و تا خودش نخواد براش پیج نمیزنم»، «تو کشورهای دیگه کودک تا یه  سنی حق نداره توسط والدین در شبکه مجازی یا لایوها دیده بشه»؛ این‌ها بخشی از پیام‌های مخاطبان در فضای مجازی است که در واکنش به صفحه‌های اینستاگرامی کودک اینفلوئنسرهایی که هنوز متولد نشده‌اند به ثبت رسیده است. 


این درحالیست که رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران شهرام خرازی‌ها ۱۶ اردیبهشت ماه گفت که «والدین با انتشار عکس جنین در فضای مجازی حقوق مادی و معنوی کودک خود را مورد تجاوز قرار می‌دهند.»

چند سالی است که پای کودکان و حتی نوزادان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باز شده است. پیشتر خبر دستگیری پدری خبرساز شد که پسر ۶ ساله خود را مجبور به استفاده از الفاظ رکیک در فضای مجازی می‌کرد تا با استفاده از شیرین زبانی کودک، تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی خود را بالا ببرد.
آمار مستند و رسمی از تعداد کودکان  اینستاگرامی موجود نیست، اما مددکاران اجتماعی خبر از رشد تصاعدی این کودکان در فضای مجازی و پایین آمدن روزانه سن اینفلوئنسرهای اینستاگرامی می‌دهند. به طوری که برخی از نوزادها هنوز متولد نشده هزاران دنبال کننده دارند. 


اغلب این صفحه‌ها در اینستاگرام با تصاویری از تست بارداری و سونوگرافی آغاز به کار می‌کند و حتی فیلم لحظه تولد برخی از آن‌ها نیز در فضای مجازی موجود است.


البته استفاده ابزاری از کودکان در فضای مجازی تنها مختص به ایران نیست. این موضوع در سال‌های گذشته به یکی از دغدغه‌های اصلی حامیان حقوق کودک در دنیا تبدیل شده است. این فعالان علاوه بر مخالفت با ساختن صفحات مجازی به نام کودکان، انتشار تصاویر صورت کودکان در صفحات والدین را نیز ناقص حقوق اولیه و تاثیر گذار بر سلامت روانی کودکان می‌دانند.


آسیه اناری، روان‌شناس بالینی کودکان، می‌گوید که «دنیای امروزی و آینده بر اساس همین ارتباطات شکل می‌گیرد. ما نمی‌توانیم بچه‌ها را از دنیای ارتباط‌های مدرن و تکنولوژی دور کنیم.» والدین با ساختن صفحه اینستاگرام به دنبال آرشیو عکس کودکان‌شان هستند. اتفاقا بعضی از بچه‌ها وقتی بزرگتر می‌شوند از دیدن عکس‌های کودکی خود لذت هم می‌برند. 


اما محمدصادق باطنی، کارشناس شبکه‌های اجتماعی در حوزه کودک، می‌گوید که اینستاگرام جای خوبی برای آرشیو عکس نیست. با انتشار عکس کودک در فضای مجازی « بچه از همان سن کم به تأییدطلبی عادت می‌کند و این تایید را از آدم‌های مجازی دریافت می‌کند و در بزرگسالی که گرفتن تایید سخت‌تر می‌شود، برای اقناع همان بخشی که در شکل‌گرفتنش دخل و تصرفی نداشته، دست به کارهایی می‌زند که باعث آسیب‌های جدی به شخصیت او می‌شود.»
روانشناسان معتقدند که والدین باید به حریم خصوصی فرزندان خود توجه کنند و هر عکسی را منتشر نکنند. علاوه بر این باید قوانین سخت گیرانه‌تری را از جانب شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از کودکان تصویب شود.

 

 

فارس

دیگر خبرها

  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت