Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گاهي اوقات نوزادان آن‌قدر عجولند که به مادر فرصت نمي‌دهند خود را به بيمارستان برساند و در آسانسور، هلي‌کوپتر، خيابان يا هر جايي را که تصورش کنيد به دنيا مي‌آيند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، گاهي اوقات نوزادان آن‌قدر عجولند که به مادر فرصت نمي‌دهند خود را به بيمارستان برساند و در آسانسور، هلي‌کوپتر، خيابان يا هر جايي را که تصورش کنيد به دنيا مي‌آيند و نه‌تنها مادر را به دردسر مي‌اندازند بلکه تيم پزشکي نيز در هراس نجات جان مادر و کودک، استرس شديدي را تحمل مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارشي را که مي‌خوانيد درباره تعدادي از اين زايمان‌هاي زودرس است.
زايمان در خيابان
اين‌بار نوزاد به قدري عجول بود که حتي به امدادگران هم اجازه نداد به داد مادرش برسند و در خيابان چشم به جهان گشود. ماجرا از اين قرار بود که يک زن ميانسال اهل روستاي بهرام‌آباد در حالي که مطلع شده بود زمان زايمانش فرا رسيده، در حال رفتن به سمت بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) فريدونشهر در خيابان زايمان کرد.
وي با ميني بوس فاصله چند ساعته اين روستا تا مرکز شهرستان را طي کرده و پس از رسيدن به فريدونشهر، پياده عازم بيمارستان بود که در راه به علت خستگي و فشار در گوشه پياده‌رو جلوي شهرداري فريدونشهر نشسته و متوجه شده بود زمان زايمانش است.
اين زن وقتي کسي را براي کمک نيافته بود پشت ديوار شهرداري رفته و فرزند خود را به دنيا آورده بود که در همان حال يک رهگذر خانم نيز رسيده و به وي کمک کرد و با اورژانس 115 تماس گرفت.
تولد در آمبولانس
نوزاد عجول که آمبولانس را با بيمارستان اشتباه گرفته بود زماني که امدادگران قصد انتقال مادرش را به بيمارستان داشتند در آمبولانس به دنيا آمد. پرسنل اورژانس 115 پيش بيمارستاني پايگاه جاده‌اي گوگجه شهرستان کلاله براي انتقال مادر باردار به روستاي قرانکي جنگل اين شهرستان اعزام شدند. آنها زن جوان را سوار آمبولانس کرده و راهي شهرستان کلاله شدند که اتفاق عجيبي در آمبولانس رخ داد.
در مسير بيمارستان حوالي روستاي صوفيان، با افزايش دردهاي زايماني، آمبولانس مجبور به توقف شد و پرسنل اورژانس مراحل زايمان را به صورت کامل انجام داده و نوزاد را سالم به دنيا آوردند.
پس از کنترل علائم حياتي و اقدامات اوليه مشخص شد مادر و نوزاد صحيح و سالم هستند و به زايشگاه بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهر کلاله منتقل شدند و مادر تحت مراقبت‌هاي درماني قرار گرفت.
ديدار در هلي‌کوپتر
با اعلام مرکز هدايت بحران فوريت‌هاي پزشکي اورژانس مبني بر وخامت حال يک مادر باردار ساکن شهر کلات، بالگرد هوانيروز ارتش که تحت اجاره اورژانس 115 است به سمت شهرستان کلات استان خراسان رضوي به پرواز درآمد. امدادگران زن جوان را به هلي‌کوپتر منتقل کردند اما نوزاد عجول زماني که هلي کوپتر بر فراز آسمان بود به دنيا آمد. نوزاد پسر و مادر وضع جسمي‌شان خوب بود و لحظاتي بعد هلي‌کوپتر در حياط بيمارستاني در مشهد فرود آمد.
زايمان مقابل زايشگاه
زن جوان زماني که دچار درد زايمان شد همراه همسرش سوار خودرو شد تا براي وضع حمل به بيمارستان بروند. اما نوزاد آنها به قدري عجله داشت که صبر نکرد و زماني که خودرويشان مقابل بيمارستان رسيد به دنيا آمد. پدر نوزاد که متوجه ماجرا شده بود خود را بلافاصله به بخش اورژانس رساند و نوزاد با کمک پرسنل بيمارستان و مردمي که در حال عبور از آنجا بودند به بيمارستان منتقل شد.
تولد در خانه
در تولد نابهنگام ديگر نوزاد عجول زماني که مادرش در منزل بود را براي ورود به دنيا انتخاب کرد. در اين زايمان که به‌طور ناقص در حمام يک منزل مسکوني در ملاير اتفاق افتاد تيم فوريت‌هاي پزشکي به سرعت در منزل حاضر شد و با حضور کارشناسان اين مرکز نوزاد به سرعت در پوزيشن مناسب و در وضعيت طبيعي قرار گرفت.پرسنل اورژانس با بريدن ناف اين نوزاد و انجام اقدامات مناسب مادر و طفل را به بيمارستان منتقل کردند.
زايمان در آسانسور
تکنيسين‌هاي اورژانس تهران توانستند نوزاد زن جواني را که دچار درد زايمان شده بود در آسانسور سالم به دنيا بياورند. اين يکي ديگر از اخباري بود که مدتي قبل در رسانه‌ها منتشر شد.
ساعت 4:30 صبح بود که يک مورد درد زايمان به اورژانس تهران اعلام شد. بلافاصله يک دستگاه آمبولانس به خيابان مولوي اعزام و زني 22 ساله را به بيمارستان اکبرآبادي منتقل کرد. در حالي که تکنيسين‌هاي اورژانس در حال انتقال اين زن به اتاق زايمان بودند زمان زايمان فرا رسيد، به همين دليل تکنيسين‌ها عمل زايمان را با موفقيت در آسانسور انجام دادند و مادر و نوزاد پسر را به بخش زايمان منتقل کردند.
رکنا
110
اين اخبار را از دست ندهيد:
کوچه خلوت به پسر 12 ساله + عکس">حمله پسر 20 ساله ساعت 11 شب در کوچه خلوت به پسر 12 ساله + عکس
وقتي خوابيده بودم مجتبي با قصد پليدش به سراغم آمد / او به حريم خصوصي ام وارد شد و..! + عکس
اين مرد شياد را شناسايي و هر چه سريعتر به پليس اطلاع دهيد! + عکس
آزار و اذيت در خوابگاه 18 ساله هاي تهران!
ارتباط شيطاني يک زن با 20 روح / آرزو دارم از ارواح باردار شوم + عکس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در لرستان سوله بحران نداریم و قرار است در کنار بیمارستان نیایش، ساختمان اورژانس، پد آشیانه برای بالگرد و سوله بحران ایجاد کنیم.

بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه در قالب ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع با اعتبار ۳۱۸۰ میلیارد ریال تکمیل شده است. همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در قالب ۱۶۷ هزار مترمربع شامل بیمارستان‌، در دست احداث است.

وی ادامه داد: با هدف رسیدگی به سلامت مردم، سه فروند بالگرد امدادی به‌صورت اجاره‌ای در استان مستقرند و برای اجاره هر ماه دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود و برای هر ماموریتی هزینه آن پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت لرستان به سمت سالمندی پیش می‌رود، یکی از ضرورت‌های این استان ایجاد بیمارستان توانبخشی است.

دلفان افزود: اکنون سه بیمارستان نیایش، رازی و گهر در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت و دورود در دست ساخت است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت